Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

Dikkat ! Müziğiniz Çalınabilir

Evde kahve bitmiş, eşim dışarı çıkarken dönüşte kahve al demiştim.
O da her zaman aldığımız, bizde filtre kahveye isim olmuş marka yerine,
yine ünlü, ama bize gelmekte geciktiği için filtre kahveye isim verme
fırsatını kaçırmış bir başka marka kahve almış, üstelik içinde bir de
kaliteli fincan ile.

Biraz önce bir fincan kahve yaptım kendime, fincanı dudaklarıma yaklaştırırken
aromatik bir ses, ben kahveyim dedi burnuma.
Bir yudum aldım, ağzımın içinde kahve adeta dans etmeye başladı,
Bethoven'ın ...
Read more : Dikkat ! Müziğiniz Çalınabilir | Gösterim : 924 | Cevaplar : 4 | Forum : Serbest Kürsü


Hangi Sound?

Biraz önce bir arkadaşa yazarken aklıma geldi,
baktım makaleler konusu da uzunca süredir renksiz kalmış,
biraz renklendireyim dedim.

Evet, başlıkta görüldüğü gibi bir sorunun cevabı,
aslında kendi müzik beklentilerimiz doğrultusunda
bir amplifikatorü eleştirmemiz için çok kere yeterlidir.

Ama ben sadece bu gözlemler sonucu bir amplifikator için ''kötü'' demeyi doğru bulamıyorum.
Zira kurgulayıcının tercihleri ve hedeflediği kesimlerde farklı renklerde sesler önemli olmalıdır.
Mesela bazılarımız, benim ''nostaljik sound'' dediğim,
-3dB 20Hz ve -3dB 20KHz spect.inin yumuşak tınılarından ...
Read more : Hangi Sound? | Gösterim : 1159 | Cevaplar : 4 | Forum : Makaleleriniz


krell ksa 50 için pcb tasarımım

krell_ksa50_sch.pdf_1 - Kopya.png

krell_ksa50_sch.pdf_1.png


krell ksa50 için böyle bir pcb yapmayı düşünüyorum .
çıkışta 4 tane metal transistör kullanacağım ,transistörler pcb den ayrı olacak .
daha önce ksa 100 ü uzay montaj olarak kurmuştum o simetrik 47 voltla çalışıyor benim trafom yüke girince simetrik 47 den 43 e düşüyor . buı yüzden pcb yi ksa 50 ye göre yaptım. krell ksa 50 ve ksa 100 ün nin ...
Read more : krell ksa 50 için pcb tasarımım | Gösterim : 2105 | Cevaplar : 13 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


İyi seneler

Tüm DIY Audio dostlarına iyi seneler, bizimle olduğunuz için teşekkürler.
Read more : İyi seneler | Gösterim : 803 | Cevaplar : 6 | Forum : Serbest Kürsü


Head Fi

Preampl. olarak yola çıkıldıktan sonraki sonuçlar bu alanda da iş yaparım demesi üzerine
ballaced input olarak test edildikten sonra buradaki yerini almalıydı.
Umarım beklentilere cevap verecektir.

Selamlar
Read more : Head Fi | Gösterim : 3160 | Cevaplar : 18 | Forum : Head-Fi


ras pcb talebi

Merhaba ,

Ras 100 veya 32 pcb'si olan varmı elinde baskıydı asitti uğraşmak istemiyorumda

İyi seneler
Read more : ras pcb talebi | Gösterim : 1146 | Cevaplar : 0 | Forum : Toplu Alım ve PCB


HiFi Pre&Head Amplifier

Detaylar Çıldırmış Olmalı

Başına bela arayanlar için Hi-Fi preampl. headAmpl. soğutucu ve daha yüksek
bias akımı şartı ile 5W a kadar a&ab class pwr. ampl.

Bela kısmı daha önce de söylediğim gibi bjt ya da mosfet audio devrelerinin
match şartı.
elektrobeyin arkadaşımız için ben biraz uğraştım, şimdi sıra denemek isteyenlerde.
Ölçtüğüm akım değerleri, jfet sourge uçlarındaki direnç değerleri ile
ayarlanabilir.Bu akım ayarlarının devre karekterine etkisi olmayacaktır,
ama giriş differansiel bağlı fetler yüzyüze temas halinde olmak ...
Read more : HiFi Pre&Head Amplifier | Gösterim : 1755 | Cevaplar : 10 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


JFET Matcher

İyigeceler arkadaşlar, gece gece araştırma yaparken bir sitede JFet eşleyici devre( 2 adet FET) keşfettim, hemde işi oldukça kolaylaştırıyor. Yazar gösterildiği yere bağlanan voltmetrenin olabildiğince sıfıra yakın olması gerektiğini söylemiş. Görüldüğü üzere dirençler %1 toleransta olmalı, metal film dirençler oldukça iyi iş görecektir. 50 mV 'un altı kabul edilebilir, mümkünse 3 mV gibi değerler yakalanmasını tavsiye etmiş. Sitenin linkinide vereyim çünkü sitede sadece Fet değil, BJT, diyot gibi birçok malzemeyi eşlemenin pratik yöntemlerinden bahsetmiş. Link: ...
Read more : JFET Matcher | Gösterim : 2917 | Cevaplar : 29 | Forum : Elektrik - Elektronik


lm 3886 ile yaşanan problemler.

deneyimli arkadaşlardan bilgi almak maksadı ile başıma gelen bir türlü çözemediğim bir sıkıntıdan bahsetmek istiyorum sitedeki lm 3886 entegreli amfi devresinden bir arkadaşıma bahsetmiştim 2 ay kadar önce memlekette idim o sırada küçücük devreden iyi ses falan yap bakalım dedi ya 1 çift entegre tf olanından konyadan aldım kütahyada kartı basıp devreyi kurdum çıkışta 6.8 votl dc ve müzik azda olsa yok trafo fişten çekilince kondansatörler boşalana kadar müzik var devreden entegreleri demonte başka devre ...
Read more : lm 3886 ile yaşanan problemler. | Gösterim : 2165 | Cevaplar : 17 | Forum : Amplifikatörler


HotFet Preamplifier - Şema hakkında bilgi

Resim


R1 - 50 KOhm
C1 - 3 uF
C2, C3 - 0.1 uF
C4, C5 - 220 uF 10 V
R2, R3 - 91 KOhm
R4 - 1 MOhm
R5...R8 - 604 Ohm
R9, R10 - 22 Ohm 0.1%
VD1...VD6 - green LEDs 1.7 V 20 mA
VT1, VT3 - IRF610 (matched by Vgs(th) @ 30 mA)
VT2, VT4 - J310 (closely matched by Idss)

Merhabalar arkadaşlar, bu preampli hakkında ne düşünüyorsunuz? Benim gözüme ...
Read more : HotFet Preamplifier - Şema hakkında bilgi | Gösterim : 2920 | Cevaplar : 10 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye