Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

Encoderpot ve pga

yeni yapmaya,daha doğrusu kutulamaya başladığım dac için bir dostun yaşadığı problem gibi durumlara engel olmak amacı ile yola çıktım.problem şu idi: dual mono lambalı bir sisteme sahip arkadaş daha önce yaptığım ve kendisine gönderdiğim dac ı cdplayeri ile kullanır iken volüm kontrolü olmayan bu üniteler topluluğunun arasına sırf volüm için ek cihaz girmek zorunda kalıyordu..bu üst sınıf bir sistemde hiç de hoş değildi..piyasada bulabileceğimiz en iyi alps pot bile kanallar arasında %10 gibi bir fark ...
Read more : Encoderpot ve pga | Gösterim : 810 | Cevaplar : 0 | Forum : Projeleriniz


LME49830-810 2per bjt

Salon için kurguladığım,gerçekden güçlü ve bir okadar hi-fi (5hz-50khz arası en çok -0.2db) bir hibrit devre.chip vas,bjt çıkış. şimdilik test ve kullanımı 500va +-45vac ile kullanılıyor.amacım dual mono ve pasif soğutma ile kutulamak.

Resim
Resim

lme49830-mjw.zip
Read more : LME49830-810 2per bjt | Gösterim : 1063 | Cevaplar : 0 | Forum : Projeleriniz


LME49810 ve thermaltrak çıkış katı

Yine bir deneme çalışması..kurgu termaltrak transistorlü çıkış katının ne kadar stabil olacağını denemek için kuruldu..gerçekten 20-50C arasında bias da (50ma) oldukca iyi bir kararlılık görüldü.çıkış offset 0mv ölçüldü.ses ; transistorlerin kalitesini ortaya koydu.yapımı kolay,stabil,dip gürültüsü sıfır güçlü ve temiz sese sahip bir devre..ayrıca kendi bünyesindeki clip indikatör ile girişi max ne kadar verebileceğinizi çok güzel takip edebiliyorsunuz.beslama gerilimi +-36-80v aralığı.tavsiye ederim..

Resim
Resim

lme49810tt.rar
Read more : LME49810 ve thermaltrak çıkış katı | Gösterim : 1318 | Cevaplar : 2 | Forum : Projeleriniz


SYMASYM 5 çalışması

Hibrit amp yapmaktan sıkıldığım bir arada çok övgü ile bahsedilen symasym 5 amfiyi yeni bir pcb dizayn ederek , çıkışları ve sürücüleri elimdeki malzemelere göre düzenleyip yaptım..ses tek kelime ile bir classAB için çok çok çok fazla..skop ölçümlerinde ölçüm içine girebilecek bir harmonik görülmedi.dc ofset 0.1mv ,bias en son 50ma de bırakıldı (10ma ile 1A arası denedim.)1A de pp classA olarak bir salona fazla gelecek güçte billur gibi bir sesi var.Tavsiye olunur..

Resim

Resim

...
Read more : SYMASYM 5 çalışması | Gösterim : 2391 | Cevaplar : 13 | Forum : Projeleriniz


Damping Factor

Ben yaparım olur... diyenler için değil.
Evet İngilizce, ben anladıysam herkes anlar
ya da anlamanın yolu bulunmalı
:)

http://www.trueaudio.com/post_013.htm
Read more : Damping Factor | Gösterim : 1577 | Cevaplar : 7 | Forum : Güncel Haberler & Teknoloji


Nasıl tartışmalıyız, niye tartışamıyoruz?

Üçüncüye böldüğüm bir konuya yazdığım mesaj; o konuya da uymadığı için buraya alayım dedim. Forum kurallarına eklemeye lüzum görmedim. Böyle de bir konumuz olsun.

---

Burası forum, burada tartışma yapmak, fikir alışverişinde bulunmak serbest. Buranın amacı bu zaten.

Ama alakasız bir konu altında bunu yapmak serbest değil. Bunu başaramadığınız için, ben dahil olmak zorunda kaldım ve konuyla alakasız mesajları farklı bir konuya dahil ettim.

Çok farklı şeyler yazmak için girdim ama yazmıyorum; sonuç olarak konu ...
Read more : Nasıl tartışmalıyız, niye tartışamıyoruz? | Gösterim : 1695 | Cevaplar : 15 | Forum : Serbest Kürsü


MOSFET / BJT sorunsalı

Hamist abi , eline sağlık çok güzel olmuş.... Ama keşfettiğim birşey var , yani kural olarak şahsım adıma konuşayım mübala olmasın ;

Mosfet yapılı güç transistörleri ile Bass frekanslarını geçirmesi bana göre çok çok zor. Zira bunu kulakla farketmekten ziyade , bütün Power Amplifikatörlerde bile Bjt yapılı transistör kullanılır..... Zira Mosfet yapılı bir çok devre yaptım zamanında amma , düşük frekanslada çalışması söyleniyor fakat biz kural olarak o sesleri (30-150hz) Alt vede üst frekanslar Copressor ...
Read more : MOSFET / BJT sorunsalı | Gösterim : 2096 | Cevaplar : 22 | Forum : Serbest Kürsü


Eskişehirden Merhaba

Merhaba arkadaşlar

Özkan 27 yaşındayım. Eskişehirliyim.

Ford Servisiden Car Care işlerine bakıyorum.

Ayrıca fotoğraf ve tasarım işleriyle de ilgileniyorum.

Sizlerin arasında olmaktan mutluyum

Teşekkürler herkese iyi forumlar
Read more : Eskişehirden Merhaba | Gösterim : 1198 | Cevaplar : 6 | Forum : Kendinizi Tanıtın


Şema hakkında bilgi rica ediyorum

Arkadaşlar
Aşşağıdaki devreyi hem preamp hemde kulaklık amplisi olarak denemeyi düşünüyorum.
Ne dersiniz denemeye değer mi?
Beklediğim ses kalitesini alabilirmiyim bu devreden.
Gerçi malzemelerin çoğu elimde mevcut.Yakında bir denemesini yapacağım.
preamp-c.gif


Selamlar
Read more : Şema hakkında bilgi rica ediyorum | Gösterim : 7359 | Cevaplar : 62 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


PC için mini amp.

Sabahtan akşama günübirlik proje...
Read more : PC için mini amp. | Gösterim : 1064 | Cevaplar : 0 | Forum : Projeleriniz


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye