Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

THD Meter

Audio ile ilgili arkadaşların çoğu
Nasıl ölçülür şu THD (total harmonic distortion) demiş olabilir.
İngilizcesi teknik düzeyden çok öte olmayan biri de, ben gibi,
araştırdıklarında ulaştıkları dökümanların daha kolay anlaşılır
olanlarına doğru yol arayışlarından sonra geri dönüp
kendisine en yakın ve en sağlıklı görülen devrenin
tasarımını detaylı inceleyerek bir şeylere ulaşır.

ESP nin ustası Rod Elliot'a bu alanda oldukça yüklü teşekkür borcum birikti.

THD ölçümü konusunda da birikiminden çok şey öğrenmiş oldum.

Prensip şu:
Öncelikle ...
Read more : THD Meter | Gösterim : 1661 | Cevaplar : 9 | Forum : Serbest Kürsü




win ısd ile kabin hesabı

Arkadaşlar merhaba forumda yeniyim. Sizlere bir sorum olacak.

Elimde bir çift boschmann marka wofer var .Bunlara kabin yapmak istiyorum.Elimde winısd beta programı var.Programa woferin parametrelerini girdiğimde bana kabin litresini veriyor ancak verdiği ölçülere ben pek güvenemiyorum.Woferin çapı 30 cm ancak bana verilen değer 27 cm.Sizce winısd programının verdiği litrede ancak başka ölçüde kabin yapsam olurmu.Winısd programına güvenebilirmiyim.Winısd programının verdiği litrede kabin yapıp verim alan arkadaş var mı acaba?
Read more : win ısd ile kabin hesabı | Gösterim : 3392 | Cevaplar : 1 | Forum : Hoparlörler


350W TRAFO - 2*24V - 12V

Elimde anfi yapmak için aldığım fakat sonrasında taşındığım için başlayamadığım projemden kalan trafom var.
350W gücünde Bir 12-0 bir de 24-0-24V AC çıkışı var. 12V AC çıkışı preamfiler içindir max. 1.5A çıkış alabilirsiniz.
İstediğim fiyat 85TL'dir. Kargo ücreti de ödemenize gerek yok.
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveri ... 700/detay/
İstediğiniz güce ve voltajlara göre uygun fiyata trafo isterseniz irtibata geçebilirsiniz.
Read more : 350W TRAFO - 2*24V - 12V | Gösterim : 1527 | Cevaplar : 1 | Forum : Satılık


Satılık pre/amfi kitleri

2Tane lm5532 li Pre amfi,yaklaşık olarak 10 kat yükseltme yapmakta.
Kaliteli malzemeler ve çift taraflı baskı devre ile.
Demonte (toplanmamış)kittir.
Fiyatı 45tl
Resim

6P3 Lamba ile yapılmış Buffer.
Bütün pre amfi çıkışlarında yada amfi girişlerinde kullanılabiri.
Lambalı amfi soundunu yakalamak için ideal seçim.
Demonte kittir.
Fiyatı 75tl
Resim

Tda7294 lü stereo amfi.
Orjinal elemanlar ve baskı devre.
Demonte kittir.
Fiyatı 65tl
Resim

Resim

İletişim için özel mesaj atın yada mail [email protected] ...
Read more : Satılık pre/amfi kitleri | Gösterim : 2910 | Cevaplar : 0 | Forum : Satılık


PGA+3KANAL GİRİŞ SEÇİCİ (PİC16F628)

Selam arkadaşlar,
Yine bir boş vakit değerlendirme,atıl malzemeleri kullanma devresi yaptım..Aslında dizaynı 8-10 gün öncesinin ama borda kurmadan yazmak istemedim.Devremiz ekonomik versiyon.pic16f628A,2X16 display ile hem pga yı kontrol ediyor hem de 3 kanal (çıkışlar o kadar müsade etti :( ) giriş seçici olarak çalışıyor.Uzaktan kumanda yok tabiki :):):)
resimlerimiz:
Resim
Resim

dosyalarımız:
pga628.rar
Read more : PGA+3KANAL GİRİŞ SEÇİCİ (PİC16F628) | Gösterim : 2636 | Cevaplar : 11 | Forum : Projeleriniz


Burada ne demek istemiş?

Şöyle bir yazı buldum:
http://www.yorumla.net/elektronik/485853-hoparlor-nedir-ve-nasil-secilir.html

Yazıda geçen şu kısım:
Doğrusu; Hoparlörlerin amfi ile aynı güçte olması bu mümkün değilse daha düşük güçte olmasıdır. Bu, amfiden beklenen en üst düzey ses kalitesinin alınmasında önemlidir. Bu durumda amfinin max. 1/2 sesinden daha fazlasını açmak gereği nadiren duyulur. Halbuki düşük güçteki bir amfi ve güçlü bir hoparlör ile (bir de hoparlör hassasiyeti 90 db' in altında ise) beklenen ideal sese ulaşmak zordur bunun için için bilinçsizce volüm açılır. ...
Read more : Burada ne demek istemiş? | Gösterim : 2850 | Cevaplar : 19 | Forum : Serbest Kürsü


Ynt: Satılık Hoparlorler

Arkadaşım hayırlı satışlar ürünlerin resimlerini koysaydın daha iyi olurdu sanki ??
Read more : Ynt: Satılık Hoparlorler | Gösterim : 1473 | Cevaplar : 0 | Forum : Satılık


Ankara'dan kullanılmış 12AU7/ECC82'ler ve Kodansatörler

Uzun zamandır elimin altında duran ancak kullanmadığım amerikan üretimi RCA, CONN (üreticisi RCA ve GE), GE ve Silvertone marka 12AU7/ECC82 lambalar ile Nippon Chemi-Con ve SPRAGUE kodansatörari satıyorum. Lambaların emisyon değeri vasat (B&K 700 Test cihazında test edildi, skala 0-55 arası Bad, 55-65 arası ? (replace) ve 65 ve üstü good. Test sonucları 55-70 arasında.) Tasarım ve deneme aşamalarında kulanılabileceklerini düşünüyorum. Kondansatörler kullanılmamıştır. Nippon Chemi-Con 13.000 uF 50VDC olanlar ikişerli olarak satılacak olup 9 takım ...
Read more : Ankara'dan kullanılmış 12AU7/ECC82'ler ve Kodansatörler | Gösterim : 1397 | Cevaplar : 1 | Forum : Satılık


3 Yollu 100 - 120 W Civarı Stereo Kolon arıyorum.

Vintage olmasın mümkünse hakeza bütün eski mallar vintage olmuş geliyorlar üzerime üzerime Sahibinden de :). Şaka bir yana uygun fiyatlı bir takım 3 yollu güzel olursa ne ala kolon takımı arıyorum.

İlgilenen arkadaşlara teşekkürlerimi sunarım. Maksimum bütçem durum marka v.s. ye göre 150 TL dir. Daha üzerini şu an bütçem maalesef kaldırmaz.

Teşekkürler.
Read more : 3 Yollu 100 - 120 W Civarı Stereo Kolon arıyorum. | Gösterim : 1342 | Cevaplar : 3 | Forum : Alınık


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye