Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

12au7 lambalı radyo

mrb arkadaşlar herkeze kolay gelsin aşağıdaki resimde verdiğim tek lambalı radyoyu yapmak istiyorum ama bazı sorularım var..yuvarlak içine aldığım trafo ne gibi bir özelllikte olmalı 20:1 demiş birde çıkış 64 ohm..bu tarafını pek anlayamadım.lambalar hakkında fazla bilgim yok.12au7(ecc82) nin datasheet ine baktım 250 volt civarı çalışması gerekirken bu devrede 12v la çalıştırmışlar.bunun mantığı nedir internette bir çok baktığım radyo şemalarında başka tür lamlaların 12-18 volt gibi çalıştırıldığını gördüm ama datasheetlerine bakıyorum 100 ila 300 volt ...
Read more : 12au7 lambalı radyo | Gösterim : 3755 | Cevaplar : 19 | Forum : Lambalı Güç Yükselteçleri


Önyükselteç Sorusu.

Selamlar,

CD player olarak kullanım amaçlı aldığım Playstation SCPH-1002 yi LM 3886 lı amfi devresi ile kullanmak istiyorum bu sebeple opamp katını v.s. sini iptal etmeyi düşündüğüm playstationla LM 3886 arasına bir önyükselteç kullanmalı mıyım ? Kullanmalı isem ne uygun bir devre elinde olan arkadaşımız mevcut mudur ?

Teşekkürler.
Read more : Önyükselteç Sorusu. | Gösterim : 1084 | Cevaplar : 3 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


FARKLI OHMLARDAKİ HOPARLÖRLERİ KULLANMAK

Selam
benim bir sorum olacak sinema sistemi amfisinde center 8 ohm rear 6 ohm sörraund lar da 6 ohm olursa sistemde bir anormallik olurmu yada bütün hoparlörlerin aynı ohmdamı olması gerekir olmamasının ne gibi zararı olabilir.
Read more : FARKLI OHMLARDAKİ HOPARLÖRLERİ KULLANMAK | Gösterim : 1120 | Cevaplar : 4 | Forum : Hoparlörler


SE Pwr Sply

RAS32 gibi bir SE yapmak istediğimizde aklımıza ilk gelen,
en az devre kadar pwr sply devresi ve orada kullanılacak
kondansatörler olur.

Zaman zaman küçük seri dirençlerle hum etkisini azaltmayı düşünürüz,
faydalıdır da, ama bir endüktif filtre kadar olamaz.
Lambalı yapımında her zaman kullanılan endüktif filtreler burada
neden düşünülmez merak ederim hala.
Oysa bu yolla hem kondansatör ihtiyacımız azalır,
hem de en az regüleli kadar temiz bir besleme voltajımız olur.

Ekte paylaştığım devreyi bu amaçla sunuyorum. ...
Read more : SE Pwr Sply | Gösterim : 5021 | Cevaplar : 30 | Forum : Güç Kaynakları


Elektronik Forumları

Merhabalar;
Bildiğiniz kaliteli elektronik forumu varmı ?
Read more : Elektronik Forumları | Gösterim : 972 | Cevaplar : 2 | Forum : Serbest Kürsü


8pin ve 9pin Lamba soketleri ve lambalar

http://www.mypicx.com/09252011/g/
EL34 - KT(88-90-100) - 6550 lambaları ve muadilleri için soket.
8 tane mevcut çifti 15tl

http://www.mypicx.com/09252011/gh/
EL84-6P43P-12ax7-ecc(81-82-83) Lambaları ve muadilleri için soket
SATILMIŞTIR 4 tane,tane fiyatı 4,5tl

Resim
Nos EL84 Lambası hiç kullanılmamıştır paketindedir (Rus malı radyo marka)
4tane 85tl

6n2p-ev (12ax7) giriş lambası Rus malı
SATILMIŞTIR tane 15tl

İlgilenenler özel mesaj yada mail([email protected] ...
Read more : 8pin ve 9pin Lamba soketleri ve lambalar | Gösterim : 1622 | Cevaplar : 2 | Forum : Satılık


Aktif Sub bas modülleri.

Aktif sub bas yapmak isteyenler için tavsiye edilir.
Modüller Amerikadan gelmiş olup, sıfır hiç kullanılmamıştır.
220 volt ile çalışmaktadır.

Gri renkli olan 300Watt RMS. 160 USD.
Kahverengi olan 260Watt RMS. Ayrıca dijital ekranından ayarları ( ses, mod, Xover freq, phaze ) gibi ayarlar yapılabilmektedir. 180 USD.

Her iki amplide BASH teknoljisi kullanılmıştır.
Resimlerde gözüktüğü gibidir.
Read more : Aktif Sub bas modülleri. | Gösterim : 1447 | Cevaplar : 2 | Forum : Satılık


EL34 KT88

Bir SE yapmak isterseniz hangisini kullanırsınız, neden?
EL34 mü KT88 mi?

Ben kararsız kaldım.
Bir yerde frekans tepkimesi ya da benzeri bir ifade ile
EL34 e 20Hz
6L6 ya 25Hz
KT88 e 55Hz denmiş, doğru mudur, nasıl bir fark yaratır bilemiyorum.
EL34 ün sert basları ifadesi bununla mı ilintilidir?

Bazı yerlerde EL34 için, temiz orta frekanslar ifadesi gördüm.

Pek kazık yerden değil sanıyorum.
:)

Selamlar...
Read more : EL34 KT88 | Gösterim : 2560 | Cevaplar : 9 | Forum : Lambalı Güç Yükselteçleri


Digikey'den sipariş

Farnell gibi, Digi-Key'in de Türkiye temsilcisi olmuş, aslında ben yeni gördüm. EKOM Elektronik

İstediğiniz ürünleri liste yapın teklif verelim derler. Facebook sayfalarından baktığım üzere fiyatlar Farnell / Brit ikilisindeki kadar uygun olmayacak. Digi-Key'da 125$ gözüken TI BeagleBoard, EKOM'da 199$+KDV olarak etiketlenmiş.
Yine de aklımızın bir köşesinde bulunsun. Mouser'dan 10 dolarlık mala 25$ kargo ödediğimi bilirim, temin edemeyince bir yerden öyle oluyor son çare...

http://www.ekom-ltd.com/
...
Read more : Digikey'den sipariş | Gösterim : 5378 | Cevaplar : 7 | Forum : Serbest Kürsü


Bu trafo kaç watt kaç amper?

Sony rx 90 müzik setinin içindeki trafo bu,

stk 4211 entegli anfi bağlıydı..

Bu trafonun çıkışları aşğıdaki gibi
Read more : Bu trafo kaç watt kaç amper? | Gösterim : 3336 | Cevaplar : 4 | Forum : Güç Kaynakları


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye