Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

(tda 7265)hoparlörün birinden ses bozuk çıkıyor???

Üstadlar elimde bir anfi var,tda 7265 entegre kullanılmış,içinde ton kontrol devreside var.

Çıkışlardan birinde sanki haporlör patlak gibi ses bozuk cızırtılı çıkıyor ama hoparlörden değil denedim.


Bu sorun nerden kaynaklanır entegredenmi?Neyi kontrol etmem lazım? :yeteer:
Read more : (tda 7265)hoparlörün birinden ses bozuk çıkıyor??? | Gösterim : 1066 | Cevaplar : 2 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


JVS SA11G Anfi Arızası

Cihazın beslemeden hemen sonra gelen diyotların bağlı olduğu bir yerde bakır yol yanmış. Cihaz şimdi takıldığında direk sigortaları attırıyor. Aşağıya servis kılavuzunu ekledim. MR-1 D702 pozisyonundaki diyot. Yardımcı olacak arkadaşlara teşekkürler. Atan sigortalar Beslemede trafodan sonra gelen 2 adet 3.15A değerinde olanlar.
Read more : JVS SA11G Anfi Arızası | Gösterim : 1361 | Cevaplar : 3 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Elimdeki sürücülerle kabin yapmak istiyorum

Arkadaşlar elimde bir çift westra kw200 1398 bass sürücü,bir çift audax hd 100 tweeter var.Bunlar ile iki yollu bir kabin yapmak istiyorum.Westra nın 2000hz e kadar cevabı,audax ın 850-900 hz e kadar inebildiğini dökümanlarında yazmakta.
Bu iki sürücü iki yollu bir sistemde uyumlu bir şekilde çalışabilir mi?
winISD in yaptığı hesaba göre devasa bir kabin gerekiyor westralara(100x64x40 gibi) 18cm lik bir hoparlöre göre bu kabin çok büyük değil mi?Daha ufaltmanın bir yolu var mı?(port ile ...
Read more : Elimdeki sürücülerle kabin yapmak istiyorum | Gösterim : 4755 | Cevaplar : 32 | Forum : Hoparlörler


TDA2822M + LM386N-4 Birleşimi Yardım

selam arkadaşlar geçenlerde LM386 ile kendime 9volt ile çalışan ufak bir gitar amfisi yaptım.LM386'ın üzerindeki 1ile8'inci bacakları GAIN özelliği taşıdığı için bu opamp'ı kullandım.Boyutuna göre tonu güzel geldi. Sonra düşündüm güç amfisi olarak ufak bir TDA kullana bilirim LM386'yı da tone katı(preamp) olarak kullana bilirim. Araştırmalarım sonucu TDA2822M işimi göreceğini farkettim.TDA2822M'i hem stereo hem de mono olarak kurabiliyoruz.Ben mono olarak kurdum. Sistemi 18volt'ile besleyip LM7815 regülatör entegresiyle 15volt DC girişle power amp ile pre-amp'ı beslemeyi ...
Read more : TDA2822M + LM386N-4 Birleşimi Yardım | Gösterim : 1763 | Cevaplar : 3 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Güç Katında Ufak bir Modifikasyon Yardım

selam arkadaşlar.Elimde geçmiş zaman da yapacağım bir amfi için özel sardırdığım 50-0-50 500watt güçünde bir trafo var.Sonradan yapmak istediğim amfi 500watt RMS Hi-Fi amfi olduğundan o kadar yüksek güce ihtiyacım olmadıgına karar verdim ve yapımından vaz geçtim.Şimdi ise kullandığım enstürman için bir amfi yapmak istiyorum daha dogrusu aşağıda (alıntıdır) linkini vereceğim amfiyi yapmak istiyorum. Araştırdım gayet güzel bir amfiye benziyor. Tüm sayfanın cevirisini yaptım fakat sormak istediğim kullanılan yani tasarımcının tavsiye ettiği trafo "Toroid Trafo" ...
Read more : Güç Katında Ufak bir Modifikasyon Yardım | Gösterim : 1013 | Cevaplar : 3 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


Ben

Adım Mutlu,

Lise yıllarında (ki 22 sene öncesi yapıyor) elektronik bölümünde okudum. Sonradan hayat bizi farklı yerlere yönlendirdi ise de elektronik hobi anlamında devam etti. Hazar la DH den tanışırım diyaudiotr yi de kuruluşundan bu yana takip ederim, üye olmak şimdilere nasip oldu. Daha evvel anfi olayları ile sıfır ilgilendim desem yeridir. Şimdi ufaktan ufaktan girizgah yapmayı düşünüyorum. Yardımcı olan olamayan tüm diyaudiotr cilere de peşinen teşekkür ediyorum.
Read more : Ben | Gösterim : 1975 | Cevaplar : 16 | Forum : Kendinizi Tanıtın


Power Dağılımı

Dünyaca ünlü bir eletronik sistemler ve komponent üreticisinin,
kendi devrelerinde kullandığı pwr dağılımını paylaşıyorum.

24V lar malum olduğu üzere nispeten daha güçlü devreler için.
15V lar opamp ve benzeri devreler için.
10V lar low noise ihtiyaçlar için.

M24 24V ların ortak ucu
M15 15V ların ortak ucu
M10 10V ların ortak ucu

Bu bağlantılar tüm sistem devreleri içinde ayrı ayrı dolaşır,
ki devrelerin birinde oluşabilecek sorunlar
hassas devrelerin girişlerine ulaşarak kaliteyi düşürmesin.

Devrelere yakın yerlerde ...
Read more : Power Dağılımı | Gösterim : 985 | Cevaplar : 1 | Forum : Güç Kaynakları


Hifi 2.1 amfi projesi

Hep aklımdaydı güzel bir 2.1 amfi devresi yapsam derdim.. işin garip tarafı meraklısı olmasına rağmen internet üzerinde güzel bir proje yok mono, stereo bolca var ama 2+1 amfi devresi yok gibi… Devrede bass katında National Semiconductor ürünü meşur LM3886 amfi entegresini kullandım filtre için 4558 op amp R-L Çıkışı için LM1876 bu ikili ister performans ister ses kalitesi olsun çok iyiler

Testlerde ses kalitesini beğendim özellikle bass çok iyi odamın küçük olması, ortamda sesi bozacak ...
Read more : Hifi 2.1 amfi projesi | Gösterim : 10133 | Cevaplar : 52 | Forum : Projeleriniz


BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN

EN İÇTEN DİLEKLERİMLE BAYRAMINIZI KUTLARIM
Read more : BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN | Gösterim : 1507 | Cevaplar : 11 | Forum : Serbest Kürsü


Yeni Başlayan İçin Yardım

Selam form'u uzun zamandır zaman buldukça takip etmekteyim,en son üye olup tecrübeleriniz ve bilgilerinize güvenerek bir kaç soru sormak istedim.
arkadaşlar uzun zamandır hatta elektroniğe başlamadan öncesinde dahi lambalı amfilere her zaman bir ilgim vardı.Elektro gitar çalıyorum kendime hep lambalı bir amfi yapmak istemişimdir ama bir cesaret edemeyip hep yarıda cesaretim kırılmıştı sebebide genellikle maliyetinden dolayıydı.Ama artık ufakta olsa bişiler yapmak istiyorum.Tecrübeleriniz sonucu bana önere bilceğiniz ufak watt'lı (3-5watt arası) güzel lambalı bir amfi önerebilirmisiniz ...
Read more : Yeni Başlayan İçin Yardım | Gösterim : 9352 | Cevaplar : 90 | Forum : Lambalı Güç Yükselteçleri


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye