Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

30W PP Lambalı Amfi

Merhaba Sevgili forum üyeleri
Uzun zamandır siteye giremedim. Size daha önce bahsettiğim lambalı amfinin resimlerini ve şemasını ekledim. Ben modifiye olan şemayı uyguladım umarım beğenirsiniz.
A.Aksoy.
SANY0573.JPG
DYNACO_01.pdf
Read more : 30W PP Lambalı Amfi | Gösterim : 1653 | Cevaplar : 3 | Forum : Lambalı Güç Yükselteçleri


60W Tube Amplifier

Geçmişte arşivime eklediğim bir tube amplifier devresi.

Eğer bir gün %100 lineritesini gördüğüm bir çift çıkış trafosuna ulaşırsam
denemekten kaçınmayacağım kalitede, preamplifier ve pwr sply devreleri
denenip test bilgileri ile tam bir proje.
Tamamını PDF olarak bu aşamada yüklemek istemedim,
olurda ilgi görmezse siteye gereksiz yük olmasın.

Tabii direct couplage olması ayrı önemli
ve bu nedenle kararlılığı da gözlenmeli.

Selamlarımla...
Read more : 60W Tube Amplifier | Gösterim : 2815 | Cevaplar : 13 | Forum : Lambalı Güç Yükselteçleri


Taşınabilir 5V besleme / şarj aparatı

DIY ama Audio değil :mrgreen:

Başta telefonum olmak üzere bilimum 5V ile şarj olan "gadget"ımı yoldayken de şarjlı tutabilmek ve taşınabilir 5V 5A bir besleme yapabilmek adına National'ın LM22678 "5A SIMPLE SWITCHER®, Step-Down Voltage Regulator" entegresini kullanarak bir uygulama yaptım.

SIMPLE SWITCHER serisi entegrelerin uygulamaları çok basit oluyor. Minimum dış komponent gerektiriyor, şeması da basit.
sema.png


Mesela gereken komponentler şurada gözüküyor. Bu ...
Read more : Taşınabilir 5V besleme / şarj aparatı | Gösterim : 4936 | Cevaplar : 10 | Forum : Serbest Kürsü


Sony kolonlara amfi tavsiyesi yaparmısınız?

Sony RX 90 müzik setimden ayırmıştım,sarım 2x100 yada 2x150 watt olması lazım 8 ohm

2 de ufakları var üstte 16 ohm luk

Bunları pc ye yada tv ye bağlayıp kullanabileceğim basit bir amfi ne önerirsiniz?

Tuneri falan olmasınada gerek yok araba anfisi gibi birşey sadece giriş ve çıkış verecek ton kontrol olan basit birşey lazım.

Resim

Resim
Read more : Sony kolonlara amfi tavsiyesi yaparmısınız? | Gösterim : 2866 | Cevaplar : 15 | Forum : Serbest Kürsü


GURUNDIG RECEIVER 210

yıllık iznimin bir kısmını alıp köyüme gitmiştim ne zamandır şöyle ras 100 çiftim için bir kasa kafamdan geçiyordu boş bir zamanımda konya ya giderim diye düşünüyordum bildigim bir aliminyum işleyen firma vardı belki rica minnet parça kestirip alabilirim diye düşünüyordum bir sabah erken saatlerde sokaktan geçen hurdacının sesini duydum ilginç bir şekilde kalkıp yanına gittim nedensen dıy işlerine bulaştıgım günden beride giderim hurdaların içinden gurındıg receıver i bana gülerken yakaladım kenara ayırıp hurdacı ile sıkı ...
Read more : GURUNDIG RECEIVER 210 | Gösterim : 1341 | Cevaplar : 9 | Forum : Amplifikatörler


Pioneer sx636 sorunu

Arkadaşlar,hoparlörlerimin birinin bozulmasına sebep olan problemi nerede aramalıyım?
Her zaman olmamakla birlikte bazen sağ bazen sol bazende her iki kanalda da oluşabilen ,cihaz ilk açıldığında gök gürültüsü şeklinde bir gürleme oluşmakta ,birkaç dakika sonra ara sıra küçük çatırdamalar olmakla birlikte belli bir müddet sonra her şey yoluna giriyor.(Volume potu veya herhangi bir anahtardan bağımsız bir gürültü)
Cihazın içini açtım.Bütün parçaları orjinal.Girişteki ltp transistör çiftinin bacakları biraz karararmış,transistörlerin birini sağa sola bükerek oynattım,hışırtı kayboldu.Soğuk lehim yoktu,bir ...
Read more : Pioneer sx636 sorunu | Gösterim : 1569 | Cevaplar : 5 | Forum : Amplifikatörler


Lamba ve Noval soket

Eskiden ''lambalı radyo'' dendiği için lamba dedim başlıkta.
:)

Lambalı radyo dedim ya,
aldı sazı anılar ele.

Aramızda hatırlayan olgun gençler vardır ben gibi.
Ne yani kendim için de söz konusu olan tarihler için ihtiyar mı deseydim?

Bataryalı lambalı radyoları hatırlıyorum hayal-meyal
(hayal meyal mi? get len... diye bir ses duydum bir yerden).

O zamanın haber saatleri ajans saatleriydi
ve kaba ziftli kağıtlar içine depolanmış bataryalar daha ...
Read more : Lamba ve Noval soket | Gösterim : 1681 | Cevaplar : 4 | Forum : Serbest Kürsü


Celestion ve Eminence

Herkese selam;

Türkiye sınırları içerisinde Celestion veya Eminence hoparlör bulabileceğim bir şirket, yer vs varmıdır?
Yada yoksa bile yurtdısından sipariş için tavsiye edebileceğiniz bir site varmıdır?

Teşekkürler
Read more : Celestion ve Eminence | Gösterim : 2327 | Cevaplar : 13 | Forum : Hoparlörler


Hoparlör tamiri

Arkadaşlar,bugün çok kötü bir olay yaşadım.Eski ama hala kullanmakta olduğum pioneer sx636 cihazımda oluşan bir problemden dolayı severek kullandığım mb quart450 marka hoparlörlerimden bir kanalın bas sürücüsü maalesef bozuldu.Hoparlörü orjinaline uygun sarabilecek bir usta arıyorum.Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz? Sn.hoparlör böyle bir işlem yaptırmıştı hatırladığım kadarı ile.Hoparlörü kargo ile göndersem ,tamir edip gönderirler mi?
Arızalı hoparlörün resimleri
100_0291.JPG

100_0292.JPG


Selamlar herkese
Read more : Hoparlör tamiri | Gösterim : 2826 | Cevaplar : 3 | Forum : Hoparlörler


Çağdan Uzak Kalmak

Tahminen 15 yılı aşmıştır pozitif20 den uzak kaldığım.
Bu, bisiklete binmeyi bilmenin unutulmaması gibi bir şey gibi olmalı aslında.
Öyle de, eskiden hazır eriyik halinde sud kostik yoktu,
ki üzerinde de ''SÜTKOSTİK'' yazıyordu ne demekse,
üstelik olsa da, o zamanki anlayış üzerine % kaç sulandırıldığını (seyreltidiğini)
yazarlardı, yağ çözücü... yazmak yerine.

Ben de, elektronik malzeme satan dükkanlardan aldığıma göre
sorun olmamalıydı... gibi safça bir düşünce ile biraz sulandırarak
400W SMPS çalışmam için kullanıma hazırladım.

Aman ...
Read more : Çağdan Uzak Kalmak | Gösterim : 871 | Cevaplar : 2 | Forum : Serbest Kürsü


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye