Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

Satılık 500w trafo

arkadaşlar uzun zaman önce test amaçlı sardırdığım trafomu satmayı planlıyorum
500w lık bir trafodur,12 çift çıkış voltaı vardır deneme amaçlı bir iki defa kullandım.
çıkış voltajları simetrik olarak;3.5-5-12-15-20-22-30-40-50-60-80-150
fiyatı:200tl
ilgilenen arkadaşlar özel mesaj yada mail atabilir.

Resim

Resim
Read more : Satılık 500w trafo | Gösterim : 1619 | Cevaplar : 0 | Forum : Satılık


LM3886 GAİN CLONE ÇALIŞMAM

Selam,forumlarda edindiğim genel kanılara bakacak olursak lm3886 nın temiz sesinden ötürü tavsiyelerde bulunulmasıydı merak konusu oldu bende ve gain clone projesini bende yaptım şuan kullanıyorum ses kalitesi fena değil elimde mevcut bulunan çıkışında stk4141kullanılmış markalı müzik setimle arasında ufak farkların olması buda stk nın biraz daha tatminkar olmasıdır.yani ses detayının biraz fazla olmasıydı.fakat yinede müzik severleri tatmin edecek seviyede diyebilirim.devrede metal film direnç,tantal kond.v.s.trafo orta ucu ayrılmış 2x24 şeklinde kullandım toroid alamadım eldeki mevcut trafoyu ...
Read more : LM3886 GAİN CLONE ÇALIŞMAM | Gösterim : 2770 | Cevaplar : 17 | Forum : Projeleriniz


Tube Preampli

Proje hazırlıklarım devam ediyor.
Pwr Sply dan sonra sıra buna ve devamında tube-mosfet pwr ampli.ye gelecek.
Yol uzun ve elbette hiç de kolay değil.

Mullard'ın bir devresinden esinlenerek kurguladığım giriş devresinde,
RIAA ve diğer giriş seçenekleri 1M potansiyometre ve anod çıkış kullanımı gereği nedeni ile
yüksek empedanslarda tasarlanmış.
Ben devremde katod çıkış ve 100K potansiyometre kullanacağımdan,
çevre etkilerini de azaltmak amaçlı olarak,
yapım aşamasında daha düşük empedans düzeyinde yeniden düzenleyeceğim.

Selamlar...
Read more : Tube Preampli | Gösterim : 1158 | Cevaplar : 0 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


2 adet 150-200w civarında amfi kartı aranıyor

arkadaşlar kendim yapmaya vaktim yok şu sıra ve stereo bi amfiye ihtiyacım var kutusu trafosu hazır fakat devreyi arıyorum. eminim ki üstadlarımın kullanmadıkları bi kenarda bekleyen tozlanmaya yüz tutmuş devreler vardır :)
Read more : 2 adet 150-200w civarında amfi kartı aranıyor | Gösterim : 1562 | Cevaplar : 4 | Forum : Alınık


Orjinal midir, fikirleriniz nedir?

http://urun.gittigidiyor.com/Philips-FW ... ZZ40444539

Satıcının ürünleri hep philips ama yine orjinalliğinden şüphe ediyorum. Ki orjinalse bile ne düşünürsünüz hoparlörler hakkında? Sanıyorum ki philips müzik setlerinin hoparlörleri bunlar.

Doğru düzgün hoparlörüm yok. Doğru düzgününü alacak param da yok jamo wharfedale vs...
Kendim yapayım desem yine tuzlu olacak epey. Hatta kalite bişey almaktan çok daha tuzlu olacak; hoparlörler, mdf, filtrenin malzemeleri ıvır zıvırı geçtim, alet edevat almak gerekecek önce çünkü ...
Read more : Orjinal midir, fikirleriniz nedir? | Gösterim : 2347 | Cevaplar : 14 | Forum : Hoparlörler


Passive Crossover Calculator

Aşağıdaki linkten indireceğiniz excel programı
crossover hesaplamalarınız için yardımcı olacaktır.

Selamlarımla...


http://www.scribd.com/doc/54504703/Pass ... lator-2-03
Read more : Passive Crossover Calculator | Gösterim : 1723 | Cevaplar : 0 | Forum : Hoparlörler


Digital Potansiyometre Kullanmak

Arkadaşlar digital potansiyometrelerin kalitesi ile ilgili deneyimi olan var mı?
Projemde U/D ya da rotary encoder ile DigiPot. kullanmak istiyorum.

Toleranslarının oldukça yüksek olduğunu görüyorum,
ancak aynı parti ürünler arasında nasıl farklılıklar vardır bilmiyorum.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
Read more : Digital Potansiyometre Kullanmak | Gösterim : 1204 | Cevaplar : 4 | Forum : Serbest Kürsü


-/+40VDC SMPS

Daha önce paylaştığım hybrid tube-mosfet sistem projemin ilk ayağı SMPS devresinin
baskılı devre hazırlığı bitti.
Parça temini aşamasındayım.
Bitmemiş bir projeyi paylaşmak pek hoş olmayabilir,
ancak bu aralar sitemiz fazla sessiz kaldığı için paylaşmak istedim.

Devreyi 400W tabanlı düşündüm.
-/+15V elbette olmazsa olmaz diğer devreler için.
Ancak burada 7812 -7912 gibi bir çift seri regülatör kullanılacak,
ki bu tip devrelerde tek bir voltaj regüle edilebilir,
burada -40 ve +40V regüle ediliyor.

Çalıştıramazsam sorun benden kaynaklı ...
Read more : -/+40VDC SMPS | Gösterim : 3205 | Cevaplar : 11 | Forum : Güç Kaynakları


hoparlör kablosu

Arkadaşlar,son zamanlarda rahatsızlığını daha fazla hissetmeye başladığım bir durum var.
Özellikle üflemeli çalgıların tepe noktalarını hoparlörlerden istediğim temizlikte duyamıyorum.Değişik amplilerle de durum aynı.Ben de oldukça kalitesiz ve biraz da korozyona uğramış olan hoparlör kablolarımda buldum suçu :) Her halükarda iyi kablonun sese etkisi olumlu olacaktır diye düşünüyorum.

Aşağıda iki örnek kablo buldum,fiyatlarıda alabileceğim düzeyde aşağı yukarı
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveri ... 607/detay/ ...
Read more : hoparlör kablosu | Gösterim : 4086 | Cevaplar : 13 | Forum : Hoparlörler


Kabin hazırlamaya yardım

Arkadaşar herkese merhaba

Aranıza yeni katıldım (üye olarakama son 6 aydır nerdeyse her gün forumdayım) adım Ercan.
Kısaca sorunumu/ricamı anlatmaya çalışacağım.

Başlıktan da anlaşılacağı üzere bi kabin yapmaya karar verdim ve yaptımda aslında kafadan hesaplayarak tek sorun eski bi Sony midi set hoparlörünü bağlayınca baslar tam istediğim gibi tizleri ise deneyerek 4.7 mf kondastör kullanarak kendimce iyiye ulaştım fakat yetmedi elimde de 96 yılından kalma Canon metal dome tizler vardı ne yapabilirim daha demeye başladım. ...
Read more : Kabin hazırlamaya yardım | Gösterim : 2975 | Cevaplar : 11 | Forum : Hoparlörler


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye