Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

GU50 LS50 SE

lambali-guc-yukseltecleri/el34-kt88-t1420.html#p18839

Daha önce üstteki linkte sorguladığım EL34 KT88 sorusundan sonra,
the_cantan dostumuz sayesinde adını duyduğum aslı alman LS50 ve rus yapımı GU50 de karar kılmıştım.
Lambalı konusu ile ilgilenen arkadaşlar bilir, bir Esat Bey vardır Soba Audio adı ile glass audio
aşkından ekmek yemeye çalışan.
Ben de bu vesile ile tanıştım bu güzel adamla
ve soket lamba çıkış trafosu sorunumu çözdü.
Şimdi sıra GU50, 6SN7GT, EF86 ile ...
Read more : GU50 LS50 SE | Gösterim : 58045 | Cevaplar : 64 | Forum : Lambalı Güç Yükselteçleri


Herkese merhaba

32 yaşındayım, İstanbul'da yaşıyorum.
Kendin yap'tan keyif alırım.
Otomobil ve bilgisayarlarla kafi derecede ilgilendikten sonra, artık yeni arayışlar içerisindeyim..

İlk ve tek sistemim, Technics ampli, receiver, cd player ve dvd player ve Pioneer hoparlörlerden oluşan ev sinema sistemiydi.
Seneler evvel elden çıkartmıştım.
Kendi evime çıktığım zaman yenileri inşallah..

Herkesi selamlarım,

Keyifli paylaşımlar dilerim.

Sevgiler,

Emre.
Read more : Herkese merhaba | Gösterim : 1168 | Cevaplar : 3 | Forum : Kendinizi Tanıtın


...

...
Read more : ... | Gösterim : 2343 | Cevaplar : 24 | Forum : Hoparlörler


Lambalı Buffer 6n3

Devre 12ax7 gibi başka lambalar ilede uygulanabilir,bence benzer bir devre arayışında olanlar hiç durmasın gerçekten çok güzel sesi var devrenin.Tonlar ve dinamiklik gayet yerinde, 5w class a amfimle gerçekten güzel sonuçlar aldım,kazanç az gelirse bir ön yükselteç ilede desteklenebilir,ama kazançta tonlarda çok iyi.
Herkese tavsiyemdir...
Read more : Lambalı Buffer 6n3 | Gösterim : 1275 | Cevaplar : 0 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


40106 için yardım

Merhaba

40106 dan istediğim frekansı almak için hangi formülü kullanmalıyım? Datasheetlerine baktım fakat frekans için formül bulamadım.

880Hz için nasıl bir kapasitör ve direnç kullanmalıyım?
Read more : 40106 için yardım | Gösterim : 1239 | Cevaplar : 2 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Sealed Box LR

Bilinir ki, sealed (portsuz) hoparlor kabinleri, baslarının kısmen zayıf olması dışında
ses kalitesi, grafiği,rengi ve dinamizmi ile en iyisidir.
Benzer sorun full range hoparlor kabinleri için de geçerlidir,
ki full range ler driver bazında genellikle basslarda bir miktar zayıf kalıyor gördüm.
Peki alt frekanslar bölgesindeki baslar için ne yapılabilir? denip yola çıkılmış
olmalı, ki çözüm arayanlar sonuca ulaşmışlar, bize de bilgiyi tırtıklamak kalmış.

Efendim sonuçta cetvelden tercih edilecek değerler çerçevesinde,
baslar dışındaki frekanlaslar dB bazında ...
Read more : Sealed Box LR | Gösterim : 953 | Cevaplar : 0 | Forum : Hoparlörler


Paralel SE Projesi

Önce nedir şu transistor ayaklarını farklı farklı üretenlerin amacı?
Ben...yaptım! demek bu kadar önemli olmasa gerek.
Üstelik bir de aynı serinin bir yerinden sonra değişenler var
BC640 gibi.
Oysa biraz öncesinde BC5xx serisi var ve ayakları ezbere bildiklerimizden,
ama BC640 olunca ayakların gözü kayıp japonlara benzemiş.

Başlıkta belirttiğim gibi bir Paralel Mosfet SE düşüncem vardı.
Soğutucu gücüne bağlı olarak 30-40W arası.

Devreyi hazırladım, parçalar geldi, montaj yapıldı,
ilk testler için akım sınırı düşük tutuldu, sanki ...
Read more : Paralel SE Projesi | Gösterim : 3142 | Cevaplar : 13 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


Annaneye opamp anlatabilirmisiniz?

Merhaba arkadaşlar.

Son iki gündür opampların ne işe yaradğını nasıl kullanıldığını öğrenmeye çalışıyorum. Bilgim çok temel düzeyde thevenin superposition vs vs... Forumu da okudum ancak anlamadım hiçbirşey. Annaneye anlatır gibi anlatabilirmisiniz?

Ses sinyalini opamp ın + sına bağlıyorsak - sini neden drenç kapasitör bağlayıp outputa bağlıyoruz? + ya giren - den ne olarak çıkıyor outputtan ne olarak çıkıyor? Faz değişince ne işimize yararki fazı değişik iki sinyal... vuru oluşmazmı? Peki opamp ile sinyalin gövdesiyle nasıl ...
Read more : Annaneye opamp anlatabilirmisiniz? | Gösterim : 1602 | Cevaplar : 5 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


B1 buffer + Ton kontrol

Arkadaşlar bugün bitirdiğim B1 buffer ve ton kontrollü ön yükselteçi sizlerle paylaşmak istedim.
Hemen hemen hepiniz B1 buffrı duymuştur zaten,ben buffırın önüne bir pre koydum kazancı 4 olan ve aynı zamanda opsiyonel bir ton kontrol kısmı bass ve tiz olmak üzere.B1 buffırı herkese tavsiye ederim özellikle class ab amfilerin dinamikliğini inanımlaz derecede arttırıyor,akım kazancı çok yüksek olduğundan ilerde kulaklık bile sürmeyi denyebilirim.Ben b1 de 2sk373 kullandım ama genelde herkes 2sk170 kullanıyor ilerde 170ler ilede deneme ...
Read more : B1 buffer + Ton kontrol | Gösterim : 3485 | Cevaplar : 11 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


Lambalı gitar amp.

Selam
Elektronikte daha çok yeniyim. DIY Videolar ve fotoraflar şemalardan sonra bende yapmak istedim. Videolardan duyduğum kadarıyla DIY gitar amplarında yada overdrive pedallarında çok rahatsız edici bir gürültü oluyor. Bu gürültü neden kaynaklanıyor? Gürültüsüz amp yada DIY herhangi bir ekipman yapmak mümkünmü? Hiç kendi DIY projelerini sahnede/stüdyoda kullanan varmı?

Çok pahallı (4000TL) bir kafa amp' ın devre şemasını internetten buldum. Bunu ilerde yapmaya kalkarsam bu yasal olurmu? Birebir aynısı olurmu? Aynı tonu alırmıyım?
Read more : Lambalı gitar amp. | Gösterim : 1729 | Cevaplar : 2 | Forum : Lambalı Güç Yükselteçleri


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye