Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

Tweak için yardım

Eski 3 yollu Sony marka kolonlarımı söktüğümde mid ve tweeter'ların tamamen uyduruk çin malı, woofer'ında idare eder tayvan malı olduğunu gördüm ve amplifikatörden gelen kablo woofer'a direk mid ve tweeter'a da birer kondansatör ile bağlıydı. İyileştirme yapmaya karar verdim.
Planlarım:
1. Kabin içi elyaf ya da cam yünü ile kaplanacak.
2. Kablolar kaliteli bakır kablo ile değiştirilecek.
3. Mid ve tweeter değiştirilecek. Sorunum da bu noktada başlıyor. İki seçenek düşünüyorum. Birincisi http://www.adisa.com.tr/goster1.asp?id=170 adresteki gibi bir ...
Read more : Tweak için yardım | Gösterim : 1897 | Cevaplar : 8 | Forum : Hoparlörler


300watt 4 ohm kabin önerisi

Elimde sanırım cin malı bir haporlör var 300 watt 4 ohm 25 cm.Şuan hiç bir kutusu yok önerebileceğiniz bası kuvvetli bir kabin varmı? Kabini suntadan imal etmeyi düşünüyorum.Bas borusu olarakta pimaş olcak sanırım.

Sitedeki makalede yer alan programı kullanayım dedim ama girecek değerleri internetten bulamadım.
Read more : 300watt 4 ohm kabin önerisi | Gösterim : 1618 | Cevaplar : 5 | Forum : Hoparlörler


bu anfinin yapımı hakkında yardım edecek?

arkadaşlar bu av800 projesini yapmaya karar verdim 800 watt galiba 4ohm da ama bu feed back denilen geri besleme bölümünde ne odluğunu anlamadım bi de bu anfiyi nasıl beslicez trafo mu switch mode mu
dosyalar ekte
ve çok güzel sesinin olacağını düşünüyorum
önüde bi pre anfi ile ortalığı yıkar valla :D %0.01 distortion diyo stk gibi mubarek
800w_power_mosfet.rar

lütfen hazır pcb de var ...
Read more : bu anfinin yapımı hakkında yardım edecek? | Gösterim : 4127 | Cevaplar : 35 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


Alüminyum , plastik kasa çeşitleri

Biraz önce nette buton ararken sanş eseri buldum bu siteyi..
Belki işinize yarar diye paylasmak istedim :)

www.cerkezelektronik.com
Read more : Alüminyum , plastik kasa çeşitleri | Gösterim : 1946 | Cevaplar : 1 | Forum : Kasa, Potansiyometre, Diğer Malzemeler


Mikrofon On yukseltici

Merhabalar ;

Su linkte bulunan mikrofon on yukselticiyi yapmaya calisiyorum : http://www.zen22142.zen.co.uk/Circuits/ ... yn_mic.htm

Bu devreyle ilgili size danismak istedigim bir kac sorum var ;


* 47k lik resistorun uc girisi var.Bunu multisimde nasi belirtebilirim.Bunun yerine potansiyometre koyup yuzde 50 ye getirsem ayni isi gorur mu ?

*Devreyi tasarlayan kisi BC547 kodlu transistoru kullanmis ve buna esdeger olarak ;BC109C, BC548, BC549, BC549C yi vermis.Fakat multisimde bunlarin hic ...
Read more : Mikrofon On yukseltici | Gösterim : 3313 | Cevaplar : 2 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


Anlaşılmayan OPA627 Preamp Devresi

Bir süredir vakit bulup yapmaya çalıştığım çalışmamın preamp kısmı için opa627 lerimi aldım.yapmayı düşündüğüm şemam elimde ama yinede farklı kaynakları inceliorum.Şimdi aşağıdaki fotolarda görülen devreyi tam çözemedim.Devre stereo,OPA2132 için tasarlanmış fakat 2 adet OPA627 mi kullanılmış devrede?yoksa tamamen farklı bi durummu tam anlamıyla çözemedim?Devrenin yayınlanığı linkide verebilirim istersenz,işte fotolar...

preamp-20.jpg
preamp-21.jpg
preamp-22.jpg
preamp-vsps.gif
Read more : Anlaşılmayan OPA627 Preamp Devresi | Gösterim : 5376 | Cevaplar : 30 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


Bu anfi en fazla kaç wattır?

arkadaşlar ben 2n3055 ile anfi yaptım 2 üste 2 alta taktım bi pre anfi devrede var bi de önünde tl072 ile yaptığımı taktım besleme 300watt trafo ile 50 volt siz en fazla bu şekilde kaç watt verir
Read more : Bu anfi en fazla kaç wattır? | Gösterim : 1456 | Cevaplar : 3 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


lm3875 gainclone yüksek dc offset sorunu

Arkadaşlar non-inverted gainclone devrem için nihayet kutuyu hazırladım, daha önce point-to-point montajla sorunsuz çalıştırdığım devreyi delikli karta işledim ama çalıştırdığımda girişte birşey yokken multimetrede 14-15V civarında bir dc görüyorum, denemek için uyduruk bir oto hoparlörü bağladım girişe de cep telefonunu, hoparlörün tweeter'ı yandı, entegreyi sakatlamış olma ihtimali üzerine diğer devreyi bağladım onda da durum aynı, sebebi ne olabilir? Devre oldukça basit, national'ın şemasındaki devre opsiyonal geri besleme kondansatörü (Ci) yi kullanmadım.
Read more : lm3875 gainclone yüksek dc offset sorunu | Gösterim : 2172 | Cevaplar : 14 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Netten Bulduğum Gitar ve Mikrofon Mixer devresi hakkında...

Merhaba;

http://devers.com.au/electronics/Mini-Mixer/mini-mixer-rwiz.html

Daha önce devresini kurup kutuladığım ancak işimi tam olarak göremeyen bir mixer denememden sonra; yukarıdaki adreste tam da işime yarayacak türden bir devre buldum.(Mikrofon ve gitar için yapılmış bir mixer :kop: )
Buldum ama kafamı karıştıran şeyler var. Mesela, bazı dirençler üzerinde farklı değerler var 62K ve 270K gibi. Asıl devreden ayrı konulmuş olan opamp ın da ne amaçla konduğunu anlamadım.
Bir de ses kartı ...


Speaker yapımı

herkese iyi gunler

Benim yardım almak istediğim konu,elimde eski model 20 watt stereo radyo var. Masaüstü bilgisayarımın ise kullaklık dışında herhangi bir ses çıkışı bulunmuyor. Radyomun güçlü kolonlarını acaba bilgisayarım için hoparlör olarak kullanabilirmiyim? Radyomda bulunan çıkışlar şunlar:
GND
PHONO/MIC
REC/PB
L EXT SPKR
R EXT SPKR
BEAT CUT
PHONES

tüm bu giriş çıkışlar eski tip çıkışlar olduğu için hangi çıkışta hangi kablonun ne işe yaradığını anlayamadım.. Bunlardan hangisine ve nasıl ,bilgisayardan gelen ses kablosunu ...
Read more : Speaker yapımı | Gösterim : 2237 | Cevaplar : 1 | Forum : Hoparlörler


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye