Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

usta'lara ve herkeze selam

ses sistemleri ile uğraşmaktan zevk alıyorum. genelde oto müzik sistemleriyle çok ilgiliyim ama ses ile alacağım her bilgi beni mutlu eder.
Read more : usta'lara ve herkeze selam | Gösterim : 1202 | Cevaplar : 2 | Forum : Kendinizi Tanıtın


Microlab fc 530 ve tweeter

Merhaba Arkadaşlar,

Ben microlab fc 530 2+1 ses sistemine sahibim. Microlab'a yakışmasa da, uydu kolonlardaki tweeter'lar sahte.Yani tweeter yerine plastik konmuş. Ben de dolduruşa gelip, tweeter aldım.Ama, çok aramama rağmen ancak çıkma bulabildim. Bunlar da, sonradan öğrendiime göre eski tip kone tweeter mış. Pek işe yaramayacağı söylendi. Yeni tip dome tweeter'ların daha verimli olacağı söylendi. Ben de eski tip tweeter'ları yarım yamalak denedim ve pek bir şey anlamadım. Daha sonra, "kone" mi "dome" olduğunu bilmediğim, ...
Read more : Microlab fc 530 ve tweeter | Gösterim : 1282 | Cevaplar : 0 | Forum : Hoparlörler


5w lambalı amfi için trafo-besleme kartı-flaman besleme kart

Arkadaşlar Merhaba,

Devre değişikliği yaptığım için temin ettiğim trafoyu ve kendi yapmış olduğum besleme kartlarını satıyorum.
İlginen arkadaşlar olursa yardımcı olmaya çalışırım.
Devreyi Hüseyin beyden temin etmiştim. Aşağıda resmini görebilirsiniz.
Resim

Besleme trafosunu spekleri ve resmi alağıdaki gibidir.
Giriş Voltajı : 220V (Şebeke Voltajı)
Çıkış Voltaları:
220V / 70W
6,5V - 0 - 6,5V / 30W
Resim

Besleme kartını kendim devreye göre yaptım. Kullanılan malzemeler aşağıdaki gibidir.
470uF 400V Nichicon Kondansatör
330uF 400V Samwha Kondansatör ...
Read more : 5w lambalı amfi için trafo-besleme kartı-flaman besleme kart | Gösterim : 1397 | Cevaplar : 1 | Forum : Satılık


F5 Power Amplifier

Merhaba arkadaşlar uzun zaman önce baykoz elektronikten (http://www.bykoz.com) almış olduğum F5 kartlarını toplamayı düşünüyordum,kartlar ve kutu malzemeleri tamamdı fakat bir türlü zaman bulamıyordum toplamak için,şu aralar birhayli yol kattetim .
Birçoğunuz duymuştur F5'i Diy Audio gurusu Nelson Pasın meşhur devrelerindendir,25w Class A,tamamiyle simetrik ve çok sade bir amfi.
Daha önce birçok defa dinledim fakat yapmak nasip olmamıştı,şimdilik sadece kutusunu bitirebildim sade ve alışılmış bir kutu dizaynı yaptım,daha ...
Read more : F5 Power Amplifier | Gösterim : 4662 | Cevaplar : 26 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


Ynt: 1Hz-1MHz Signal Generator Application

Aradığım sine-shaper ı bulabildim.
Ticari bir audio gen. servis manuel i imdada yetişti.
Tabii servis-manuel i olması hatası olmayacak demek değil her zaman.
Zira bunda da sağ alt köşedeki 24.9K direnç yoktu.
:)

Artık meşhur olmuş simulasyonum bu devre için 0.3% THD dedi,
kabul edeceğiz artık.

Giriş testere dişi dalga 1V pp,
çıkış sin. 200mV pp civarında...
Read more : Ynt: 1Hz-1MHz Signal Generator Application | Gösterim : 1220 | Cevaplar : 1 | Forum : Elektrik - Elektronik


13cm için kabin ölçüsü

arkadaşlar bir çift hoparlör ve tweeter aldım satıcıdan uygun bir kabin ölçüsü istedim o da iki dakikada metreyle ölçü çıkardı :mrgreen: hoparlör 13 cm 6 ohm verilen kabin ölçüleri 55-26-30 bana bu ölçüler çok büyük geldi sizlere sormak istedim birde bu hoparlörlerde filtre kullanmalımıyım yoksa kondansatörle filtreleme yetermi
Resim Resim Resim
Read more : 13cm için kabin ölçüsü | Gösterim : 3891 | Cevaplar : 8 | Forum : Hoparlörler


kargo ile subwoofer almak

arkadaşlar kargo ile evde kullanacağım 25-30 cm subwoofer almak istiyorum tda1562 ile yaptığım bas anfisiyle kullanmak için şu anda rizedeyim burda öyle şeyler bulunmuyor önerebileceğiniz bir subwoofer ve güvenilir bir site varmı yanlız kapıda ödeme olması gerekiyor
Read more : kargo ile subwoofer almak | Gösterim : 1289 | Cevaplar : 2 | Forum : Hoparlörler


psu voltajı arttırma

arkadaşlar elimde eski bir bilgisayardan çıkma psu var 10a gücünde bununla anfi beslemek istiyorum ama çıkışı ölçtüğümde 11.25v gibi çıktı bunun voltajını 13 volta yükseltebilirmiyiz iki adet entegresi var sanırım onlardan biriyle yapılıyormuş birinin üsünde tam okunmuyor ama 510p diğerinde s404p gibi bişey yazıyor nasıl yapabilirim
Read more : psu voltajı arttırma | Gösterim : 1329 | Cevaplar : 4 | Forum : Güç Kaynakları


bir blok açtım hayırlısı

http://mk7ses.blogspot.com/
destekleriniz ile büyüsün inşallah
Read more : bir blok açtım hayırlısı | Gösterim : 1155 | Cevaplar : 5 | Forum : Serbest Kürsü


SONY TA-F590ES STEREO ANFİ MOTORLU POT SORUNU YARDIMM.

Merhaba arkadaşlar yaklaşık1 hafta önce 2. el Sony ta-f590 es modeli stereo bir anfi aldım. Anfinin uzaktan kumanda özelliği var fakat kumandası alırken yoktu.. kumandasını başka bir yerden aldım fakat bir türlü çalıştıramadım.. Sonradan kasasını açınca fark ettim ki anfinin üzerinde orjinalinde bulunan ALPS marka motorlu pot sökülmüş yerine başka bir standart pot takılmış potun üzerinde 100k X2 yazmakta ve hemen aldığım kişiyi aradım . Durumu izah ettim tamirini yaptır kaç lira tutacaksa yaptır hesaptan ...
Read more : SONY TA-F590ES STEREO ANFİ MOTORLU POT SORUNU YARDIMM. | Gösterim : 2906 | Cevaplar : 5 | Forum : Amplifikatörler


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye