Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

Lehimleme Sorunsalı

http://www.esmanelektronik.com/index.ph ... =0&lang=tr

http://www.soldex.com.tr/Groups/Default ... ntentID=64

http://www.soldex.com.tr/Groups/Default ... ntentID=49
Burada da aşındırma etkisi olmayan lehim pastası

Araştırdığınızda konu ile ilgili binlerce sayfa doğru bilgiye ulaşabilirsiniz.
Read more : Lehimleme Sorunsalı | Gösterim : 1468 | Cevaplar : 7 | Forum : Elektrik - Elektronik


TDA7294 Çalışmıyor.

Arkadaşlar merhaba. Aranıza yeni katıldım :)
Arkadaşlar yaptığım anfiden hiçbir şekilde ses alamıyorum. Yani herşey tamam ama ses çıkmıyor devreden. Sizce nedeni ne olabilir?

İlk taktığım entegreden kısa bir süreliğine de olsa ses almıştım. Sonra bir şey oldu ses bozulmaya ardında da yavaştan kısılmaya başladı. Sanırım entegre yanmıştı. Bir süre sonra da ses tamamen gitti. İkinci entegreyi lehimledim ama ondan da bir türlü ses alamıyorum. Sizce nerede ...
Read more : TDA7294 Çalışmıyor. | Gösterim : 4058 | Cevaplar : 42 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


78xx Serisi Sorunu

Merhaba arkadaşlar. Bugün çok önemli bir konuya şahit oldum. Ki aslında olayı bugün çözdüm. Audio Swich olarak kullandığım bir entegreyi sadece 7815 entegresi ile çalıştırdığımda acayip bir ıslık sesi var oluyordu hep. Artık bunu normal kabul edip çokçalışma yaptım. Fakat bugün ucuz bir adaptör ile devreye direk regülesiz enerji verdim vede ses kesildi . 78xx serileri entegreleri yüksek frekans vede düşük frekanslarda yada herhangi bir uygulamada kullanmak için giriş vede çıkışa tampon kondansatörleri koymak şart ...
Read more : 78xx Serisi Sorunu | Gösterim : 1247 | Cevaplar : 2 | Forum : Diğer Bilgiler


Selamlar

Selam arkadaşlar ben de aranıza yeni katılanlardanım.Ses sistemleri ve kabin yapımı ile ilgileniyorum.Burada biraz daha bilgi ve beceri sahibi olmak için aranıza katıldım.Güzel konularla görüşmek üzere.
Read more : Selamlar | Gösterim : 1015 | Cevaplar : 0 | Forum : Kendinizi Tanıtın


Epoxy Sökümü

Arkadaşlar , selamlar. Bu görmüş olduğumuz kart çok önemli vede tek. Yani bunu zarar vermeden sökmem gerekiyor. Çünkü , arıza bunda nasıl yapabiliriz?
Read more : Epoxy Sökümü | Gösterim : 1079 | Cevaplar : 0 | Forum : Diğer Bilgiler


Audio İçin Kondansatör

Selamlar;

Elimde eski telefon santrali kartlarında çıkma kondansatörler var. Öncelikle bunların yapısı hakkında bir fikrim yok(MKT,MKS,MKP vs.) Ses girişleri için DC dekuplaj amaçlı kullanılabilir mi?. Üstlerinde tolerans değerleri, 89K-90K diye belirtilmiş, ESR değeri olduğunu sandığım yazı ve DC cinsinden paylaşılmış voltaj değeri var. Numunelerin olduğu bir resmi ekledim;

kond.JPG


Ne dersiniz, audio amaçlı kullanılabilir mi bu kondansatörler?
Read more : Audio İçin Kondansatör | Gösterim : 1605 | Cevaplar : 5 | Forum : Diğer Bilgiler


Martin 3 Way Active Crossover

Tamir esnasında bu değerli aleti yaparken resim çektim. Kopye çekmeye değer mi diye , evet değer . Tl072 Opap'larla yapılmış fakat dirençler vede kondasatörlerin çoğu en kalite seçilmiş. Bu aletin tek eksiği Frekans aralığını belirleyememek. Sanırım kendi , hoparlör sistemleri için özel yapılmış filtre kullanılmış. Bu arada benim yaptığım Active Sub Crossover filtresi şuanda bundan çok iyi. Gerçek ses geçirmeyen bir Crossover. Alt frekansları bile rahatça geçiriyor. Çok doygun ses özelliklerine sahip...... Onun resimi şuanda ...
Read more : Martin 3 Way Active Crossover | Gösterim : 1598 | Cevaplar : 5 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


Dt5268s

Arkadaşlar bu entegreyi Subbass Active hoparlörün Besleme Smps katında var. Fakat ne olduğu belli değil. Herhalde Pwm ama tam emin değil. Çok karışık devre olduğundan Transistörlere bile Gate uçlarına çıkışları gelse tam emin olacağım ama ne olduğu hakkında bilgi yok. Siz tanıştınız mı bu malzeme ile nedir?
Read more : Dt5268s | Gösterim : 978 | Cevaplar : 0 | Forum : Serbest Kürsü


İncecik bacaklar.....

Onlarca,yüzlerce lira para harcanıyor,devasa boyutta ve kapasitede kondansatörler kullanıyor, gümüş alaşımlı lehim'ler,yolları kalınlaştırmalar,beslemede kullanılan kalın bakır kablolar falan filan..
Sonuç olarak kullanılan entegreye veya transistöre ulaşan güç,entegrenin veya tr.nin bacağının kalınlığı ile sınırlı kalıyor.
Yani biz ne yaparsak yapalım,cihazın kalbini oluşturan IC nin bacağı incecik.Bu bir tezat oluşturmuyormu sizce,o incecik bacaktan ne kadar güç akıtılabirki.Ve ayrıca hepimiz biliyoruzki bir entegre,içerisinde bulunan onlarca belkide binlerce diğer küçük elemandan oluşmakta, bunlar arasındaki bağlantı yollarının ve kapasitelerinin tarifini ...
Read more : İncecik bacaklar..... | Gösterim : 963 | Cevaplar : 4 | Forum : Serbest Kürsü


Merhaba

Selamlar. İzmir den Uğur ben. Meslek olarak elektrikçiyim fakat bu seslendirme işine küçüklükten beri ilgi duymaktayım. :D Böyle bir foruma üye olmak için çok geç kaldığıma inanıyorum. Herkese iyi forumlar. Saygılar.
Read more : Merhaba | Gösterim : 1142 | Cevaplar : 1 | Forum : Kendinizi Tanıtın


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye