Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

pikap preanfisi ve anfisi

merhaba sitede yeniyim,
grundig pikabım için temiz ses verecek dipgürültüsüz preanfi ve 2x20-40 arası anfi arıyorum.devreyi 12v akü ile beslemem gerekiyor onun için çalışma gerilimi 12 v olur mu ? yoksa nasıl yapabiliriz o konuda da bilgilendirebilirseniz sevinirim.

ankaradayım.
iletişim için [email protected]
Read more : pikap preanfisi ve anfisi | Gösterim : 1154 | Cevaplar : 0 | Forum : Alınık


MOTOROLA'DAN LM 3886 GC

Uzun zamandır bu proje için beklettiğim, MOTOROLA cep telefonu kutusunun içine nihayet birşeyler yapmak için yola koyuldum.Forumdaki PCB yi bastım ve sorunsuzca çalıştı.Ama pcb çok küçük tasarlandığı için kırmızı 0.15 uf WIMA'ları sığdırmak oldukça güç oldu.
Devre üzerinde daha yapmam gereken değişikler var,10 uf lik kondansatörler çıkarılıp yerine bipolar kondansatörler takılacak.Elimde 10 uf NİCHİCON MUSE'lar var,veya başka kondansatörler'de olabilir,sese göre deneyip öyle karar vermek lazım.Ama oradada sıkıntı var,bipolar kondansatörler daha büyük ama yer dar nasıl ...
Read more : MOTOROLA'DAN LM 3886 GC | Gösterim : 1447 | Cevaplar : 7 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


stk 465 dip gürültü sorunu

Stk 465 entegreli amfimde ses sinyali yokken dip gürültü sıfıra yakın ancak girişe pcden ses sinyalini bağladığımda dip gürültü çok yüksek. girişte 4 kanal opamplı ton kontrol beslemede 90 watt 2*24 volt trafo 10000 mf kapasitör var kablolar blendajlı şaseyide kontrol ettim topraklamada bağlı nası keserim bu dip sesi?
Read more : stk 465 dip gürültü sorunu | Gösterim : 1691 | Cevaplar : 8 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Tda8924

Geçen tamire bir tane Actife hoparlör geldi. Ve kocaman hoparlörün içinden bu entegre çıktı ve çok şaşırdım . 2x120wat buda şeması belki bileniniz vardır , ama dikkatimi çekti.

https://sites.google.com/site/polabs/scheme.jpg
Read more : Tda8924 | Gösterim : 1918 | Cevaplar : 16 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Atıl durumdaki malzemeleri neye dönüştürmeliyim? Atıl durumdaki malzemeleri neye dönüştürmeliyim?

Herkese Merhaba
Şu an elimde bir Creative Inspire 4.1 4400 var ses kontrol ünitesi ve adaptörü kayıp....!
Bir adet Kamasonic 3.1 var dandik bir şey (Model no KS925).
1 çift 1970li yıllardan Braun hoparlör var ancak birinin bası epeyce yırtık.Resim
1 çift panasonic hoparlör var Resim
Birde marka modelini bilmediğim bir 3.1 sistemin kartı var elimde.http://www.kontrolkalemi.com/forum/ses-devre-semalari/79475-3-1-devresi-hakkinda-bilgi.html
Fotoğraflar temsilidir.
Bu elimdeki ekipmanları kullanarak atölyeme dinlenilesi bir ses sitemi oluşturmak istiyorum.
Bana tavsiye ve izlemem gereken yol ...
Read more : Atıl durumdaki malzemeleri neye dönüştürmeliyim? | Gösterim : 1423 | Cevaplar : 4 | Forum : Projeleriniz


Subwoofer izalasyon,litre ve port hakkında

Arkadaşlar selam.. aranıza yeni katıldım ve bana bu konuda yardım edebileceğinizi umit ediyorum..

Ekteki ölçülerde yeni bir subbox yapmak planlıyorum..

Üretici 45 litre kutu ile 8cm çap 22cm uzunlugunda port ölçüleri vermiş..

http://www.focal.com/en/index.php?contr ... hment=1990

Kendi yeni yaptıgım tasarım 47.8 litreye tekabul ediyor.. Şemada belirtilen dış ölçüler baz alınarak.. (İzalasyon hariç.)

Burada öğrenmek istediğim İzalasyon litre hacmini düşürürmü ? İzalasyonda Keçe kullanmayı planlıyorum... Keçe kalınlıgı yaklaşık 1.5cm ...
Read more : Subwoofer izalasyon,litre ve port hakkında | Gösterim : 1340 | Cevaplar : 2 | Forum : Hoparlörler


LM3886 GC ve direnç seçimi

Arkadaşlar LM3886 gc projesindeki R11 kodlu,sinyal gnd ile power gnd' yi birleştiren 2,2 ohm direnci metal film bulamadım.Elimde 1,5 ohm var.Seçenekler şöyle.
A=1,5 ohm metal film kullanmak.
B=İkili seri yaparak 3 ohm metal film kullanmak.
C=2,2 ohm karbon direnç kullanmak.
Sizce hangisini kullanmalı?
Ayrıca devredeki tüm dirençler 0,6 wat olarak belirtilmiş ama benim elimdeki metal film dirençler hep 4/1 wat. Hatta geri beslemedeki 20 K direnç 8/1 wat.Sorun olurmu bilmiyorum. sorun olmaz derseniz,devreyi kuracagım bu ...
Read more : LM3886 GC ve direnç seçimi | Gösterim : 1094 | Cevaplar : 3 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Power Amplifikatör İsteği

Herkese merhabalar . Piyasada bir sürü devre olmasına rağmen , yinede sizin belki arşivinizde yada denediğiniz Power Amplifikatör Şeması+Pcb özellikle Bjt olan bir devre varmıdır ?
Read more : Power Amplifikatör İsteği | Gösterim : 1495 | Cevaplar : 2 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


JVC ax-2 amfi çıkışları ilginç bi durum

Herkese Merhabalar,

Elimde 1981 yılı JVC AX-2 modeli bir amfi var. Ben bu amfinin System B çıkışının bir tarafına ne olduğunu bilmediğim oldukça cüsseli 30 cm basslı yapma bir tek kabini bağladım, System A ya da 130 wat 6ohm 3 yollu başka bir takım kabin bağladım. Sese de yüklenince amfiyi bozmayı bir güzel becerdim. Amfiyi bie elektronikçi arkadaşa götürdüm. Oda çıkışlardan bir takımın yandığını fakat diğer takımın çalıştığını bu şekilde kullanmamı söyledi. Şu anda System ...
Read more : JVC ax-2 amfi çıkışları ilginç bi durum | Gösterim : 1230 | Cevaplar : 9 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


4052 ile audio switch yapımı

Selamlar;

Bir süredir 4052 (Standart CMOS logic) ile audio kontrolü ile ilgili çalışıyorum. Bang of Olufsen TV manualinden bir şema çıkardım. 4052 nin kontrol girişilerini falan anladım. Anlayamadığım tek konu, her girişe bir buffer konulması şart mı?

Servis manualinden çıkardığım şema;

4052 sw..jpg


Servis manualini de ekledim. Alıntı yaptığım kısım 8. sayfada.

beovision_tv_©_.pdf


Kolay gelsin...
Read more : 4052 ile audio switch yapımı | Gösterim : 3882 | Cevaplar : 21 | Forum : Ön Yükselteç ve Ton Kontrol devreleri


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye