Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:09

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

LM4702 (2x150W) MOSFET amplifikatör uygulama enstantaneleri!

Evet dostlar,

LM4702 amplifkatörümüz, sadece power ampli kısmı kutulanarak evde çalışmaya hazır hale geldi. Ancak henüz preampli kısmını bitiremediğim için, daha doğrusu power amplinin auto-on fonksiyonunu röle spark sorunu yüzünden gerçekleştiremediğim için, proje tamamlanmış sayılmaz. Bunun yerine auto-on fonksiyonunu simule edecek bazı geçici çözümler uyguladım fakat bunlar da kutulamayı engelledi göreceğiniz gibi:
Bu görüntü amplifikatör kartına mümkün olduğunca yakın alınan ve komponentlerin bir kısmını görebileceğiniz bir foto.
Resim
Burası da hoparlör çıkış postlarınımızın bulunduğu arka ...


Elimdeki fazlalıkları tasfiye ediyorum.

Selam dostlar,

Atelyede bi sürü parça birikti. Sanırım bi kısmını satma zamanı geldi. İsteyenlere kargodan yollarım ama kargo size ait ona göre;
Sıfır malzemeler:
LM3875TF 7 $/Adet (3 Adet)
LM4702CTA 25$/Adet (1Adet)
TDA2052 5$/Adet (3 Adet)
TDA7494S 5$/Adet (3 Adet)
TDA7265 5$/Adet (3 Adet)
LA4440 2$/Adet (1 Adet)
LT1014 15$/Adet (2 Adet)
LM833 3$/Adet (2 Adet)
LM4562 8$/Adet (2 Adet)
TDA1074A 12$/Adet (2 Adet)
TDA7449 8$/Adet (2 Adet)
TDA7309D 8$/Adet (1 Adet)
LM323K 5$/Adet (1 ...
Read more : Elimdeki fazlalıkları tasfiye ediyorum. | Gösterim : 2862 | Cevaplar : 9 | Forum : Satılık


satılık 47kΩ alps japon malı potansiyometre

elimde satılık 2 adet alps marka 47kΩ potansıyometre var ilgilenen arkadaşlara yardımcı olabilirim....
Read more : satılık 47kΩ alps japon malı potansiyometre | Gösterim : 1756 | Cevaplar : 0 | Forum : Satılık


30 cm hoparlör ve büyük komple kabin hakkında

Arkadaşlar aranızda hoparlör kabinini komple yapmayı deneyen varmı şimdiye kadar yani jbl markası bu konuda çeşitli örneklere sahip. Yani hoparlör, anfi, trafo herşey tek kabinde daha komple ve modüler görünüyor ama bunun sıkıntı yaratabileceğini sanıyorum düşünün 30cm bi hoparlörünüz var ve sesi sona yaklaştırdığınızda evi sallayabilen bu canavarın içine koyduğunuz anfi soğutucusunun ve trafonun sallantıdan etkilenip şangırtı yapması ihtimali var bu tür sorunların önüne nasıl geçilebilir acaba?
Read more : 30 cm hoparlör ve büyük komple kabin hakkında | Gösterim : 2288 | Cevaplar : 1 | Forum : Hoparlörler


STK 4048

STK 4048 İÇİN ÖNERBİLECEĞİNİZ WOOFER+TWEERETR VE SUBWOOFER VARMI ANKARADA BULABİLECEĞİM OLURSA İYİ OLUR.
Read more : STK 4048 | Gösterim : 10111 | Cevaplar : 31 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


LM4702 (2x 150W) Lateral MOSFET HI-FI Amplifikatör

Selam dostlar,

Yaklaşık 2 aydır üzerinde çalıştığım ancak proje haline getiremediğim ve geçen ay elektronik kısmını bitirerek 1 aydır dinleme testleri yaptığım LM4702 amplifkatörümü ifşa ediyorum.
Resim
Görüldüğü üzere National Semiconductors mühendislerinin MOSFET uygulamaları üzerine derlediği çalışmadan istifade ettim. Ancak tasarım üzerinde bir takım hesaplamalar ve düzenlemeler gerekli oldu.
National'cıların 2SK1058 / 2SJ162 lateral MOSFET grubu üzerindeki tavsiyeleri, 115mA bias akımı temelinde odaklanıyor. Bunu sağlayabilmek için hem gate hem de bias dirençleri ayarlı olarak yapılandırılmış. ...
Read more : LM4702 (2x 150W) Lateral MOSFET HI-FI Amplifikatör | Gösterim : 10530 | Cevaplar : 60 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Current Dumping Amplifier

İlginç ve basit sayılabilecek bir amplifikötar şeması.
Kaynak sanırım elektor dergilerinden birine ait.

http://rapidshare.com/files/45143257/cu ... r.pdf.html
Read more : Current Dumping Amplifier | Gösterim : 1480 | Cevaplar : 0 | Forum : Makaleleriniz


Darlington Çıkışlı HI-FI Amplifikatör hakkında

Merhabalar,

Ben şimdi besleme devresi için tıp ve bdw alacakken bu devre aklıma geldi ve elim değmişken bunuda bir deneyeyim dedim.
Nasıl olsa +-35v 5a bir trafom varken.
Ama yaptığınız devre ile devre parçalarını incelerken çelişkilere düştüm.
Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
1. Akım girişinin sağında ve solunda 2 adet kutupsuz kapasitör var projede 100nf yazıyor fakat sizin kullandığınız 220nf neden? doğrusu hangisi?
2. Projede 0.33 ohm 5 amperlik iki direnç var fakat siz 0.47 ...
Read more : Darlington Çıkışlı HI-FI Amplifikatör hakkında | Gösterim : 17930 | Cevaplar : 128 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


Yüksek güçlü Audio devrelerinde doğru besleme..

Dostlar merhaba,

Son zamanlarda bazı arkadaşlarımızdan besleme devreleri hakkında sorular geliyor. Kısaca bu konu hakkında bazı temel bilgiler vermek istiyorum. Şöyle ki;

Öncelikle amplifikatörlerin gerçek güç ihtiyacını hesaplamak gereklidir.
Örneğin 100W RMS anma gücüne sahip bir amplifikatörün güç ihtiyacı aslında 100W değildir. Bunun bir kaç nedeni vardır. Birincisi AB sınıfı amplifikatörler %50-60 verimle çalışır, geri kalan güç transistörler üzerinden ısı enerjisine dönüştürülür. Bu bakımdan "sinüs" güç talebi hesaplamasında %60 verimlilik faktörü de eklenerek 100 / ...
Read more : Yüksek güçlü Audio devrelerinde doğru besleme.. | Gösterim : 4240 | Cevaplar : 9 | Forum : Güç Kaynakları


potansiyometreler

türkiyede logaritmik pot yokmuş bilgisi olan varmı. yurtdışından getirtebilirmişiz ancak. bunun yerine entegreler kullanılıyormuş.... bildiğim kadrıyla lineer potlardfa sesin 20% sini almıyorduk bunu detylı açıklayacak birileri varmı.
Read more : potansiyometreler | Gösterim : 1983 | Cevaplar : 7 | Forum : Kasa, Potansiyometre, Diğer Malzemeler


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye