Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

yağmurlu bir günde....

yağmurlu bir günde....

siteye yeni üye oldum...

herkese merhabalar...
hobi elektronik ile ilgileniyorum....herkese kolay gelsin...
Read more : yağmurlu bir günde.... | Gösterim : 821 | Cevaplar : 4 | Forum : Kendinizi Tanıtın


isviçre çukulatası

Merhaba,
Kullandığım kutuyu bir yurtdışı seyahatinde free shop da görünce, eve çikulata, ama aynı zamanda içine küçük bir amfi yapılabilir düşüncesi ile almıştım.
Aradan epey zaman geçti ve bu hafta sonu düşündüğümü gerçekleştirdim.
Çalışmayı özetlersek, Ton kontrol ve preamp katı olarak, FET transistörlü basit bir tampon giriş ve baxhandall tonkontrol, çıkışındada TL072 ile bir preamp.
Güç katı ise sonderece basit 2 adet NE 5534 ile yapılmış bir ön kuvvetlendirici/sürücü ve BD 139 ve 140 çifti ...
Read more : isviçre çukulatası | Gösterim : 2023 | Cevaplar : 16 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


Depolama

Dün biraz stok yaptım. Hitanolar son 14 tane idi.
Read more : Depolama | Gösterim : 2883 | Cevaplar : 26 | Forum : Kasa, Potansiyometre, Diğer Malzemeler


2Farklı Ölçüm&Test yöntemi; FazDışı Sinyal ve Fazİçi Gürültü

Arkadaşlar belki yüzlerce yıldan beri yapılan, "hata" diyebileceğim bir noktayı kısaca paylaşmak istiyorum. Döngü aralığı(duty cycle) ve sıklık(frequency) konusunda onlarca yanlıştan biri aynı olduklarının düşünülmesidir. Time-domain ve phase-domain farklı ölçümlerle tespit edilir.

Ses ile ilişkisinin birkaç cümle ile açmak istiyorum:

Faz dışı sinyal(Sweep) kullanılarak hoparlörün, bütünlük dışı omaj ölçümünü yapabiliriz. Bu ölçüm bize hoparlörün DC karekteristiğinden ölçüm bilgileri verir.

AC karekteristik ölçümü ise; sweep ile ölçülemeyecek kadar değişkendir. Bu konuda ise pink-noise tarzı gürültüler yardımımıza ...
Read more : 2Farklı Ölçüm&Test yöntemi; FazDışı Sinyal ve Fazİçi Gürültü | Gösterim : 1274 | Cevaplar : 0 | Forum : Makaleleriniz


bir garip jbl sorunu

arkadaşlar selamlar evimde birkaç aydır kullandığım şu üç yollu çiftle son zamanlarda başımız dertte ,sağ ile sol arasında küçük bir mid dengesizliği farkettim çok dikkat ederseniz farkediliyor ama kafama takıldı oturdum sürücüleri birbirleriyle değiştirerek sorunun kaynağını aramaya başladım sürücüler değişsede sonuç değişmedi bariz left kolon midleri sönük veriyor.

amfi çıkışlarınıda değiştirdim yine sonuç aynı son olarak sorunun crossoverlerle alakalı olduğunu tespit ettim ama buradan sonra ilerleyemiyorum yani crossoverlerde orijinal kendi tamirsiz crossoverleri ...
Read more : bir garip jbl sorunu | Gösterim : 2261 | Cevaplar : 9 | Forum : Hoparlörler


ScanSpeak Üretimi

Hoparlör üretimi üzerine, ScanSpeak gibi bir "baba" markanın üretimini anlatan video. Maalesef kendi özgün dilinde :o

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/fast-a ... scan-speak
Read more : ScanSpeak Üretimi | Gösterim : 1168 | Cevaplar : 3 | Forum : Serbest Kürsü


Soru-Cevap.

Fatmagülün Suçu Ne ?

Bihter e Çok Benziyor.

:lol:
Read more : Soru-Cevap. | Gösterim : 881 | Cevaplar : 1 | Forum : Serbest Kürsü


Bir Class D uygulaması %20 DIY

Arkadaşlar,

Sonuçları açısından iddialı harcanan efor açısından iddiasız bir class D anfi uygulaması oldu.
Aşağıdaki linkte http://www.turkeyforum.com/satforum/showthread.php?t=608751
Güncelliyorum...
Anfi henüz kendini bulma(yanma) evresinde

İlgili linkler
http://www.diyaudio.com/forums/class-d/152980-class-d-audio-who-these-guys.html
http://www.audiocircle.com/index.php?PHPSESSID=jgn02pkduav02prv11l4ppiqmjhckbfi&topic=76400.0
EK:linkler düzeltildi
Bu da benim set up
Resim


İmalatcısı PCB üzerindeki devrelerin büyük bir çoğunluğu alt kısımda (mikro devreler(smd) olacak şekilde yerleştirmiş dolyısıyla buradan görünmüyor

Estetik kaygılar gütmeden eski receiver kutusuna kurdum. Transformatörü tamamen izole etmek için ortada bir tarafına alüminyum bant yapıştırılmış boydanboya beyaz bir parça görülmekte. ...
Read more : Bir Class D uygulaması %20 DIY | Gösterim : 1730 | Cevaplar : 6 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Geri Besleme tam olarak nedir?

Anfi hakkında biraz acemiyim sadece entegre anfi yaptım.Ama şu geri besleme olayı heryerde karşıma çıkıyor herkes öneminden bahsediyor. Tam olarak geri besleme hattı anfide neresidir.Mesela anfide 2*24 volt kullanıyorsak bu iki 24 voltun birleştiği bölümmü geri besleme hattı oluyo? :oops:
Read more : Geri Besleme tam olarak nedir? | Gösterim : 5757 | Cevaplar : 3 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Manyetik alan kalkanı?

Merhabalar

Bir projemde kullanmak üzere elimde bir adet sac trafo var. Sac trafonun oluşturduğu manyetik alan devremi olumsuz yönde etkiliyor. Trafonun üzerine kapatacak ve oluşan manyetik alanı geçirmeyecek bir kalkan nasıl yapabilirim?

İnternetten edindiğim bilgilere göre ferromanyetik maddelerden yapılmış kutular, manyetik alanı geçirmiyorlarmış. Bunu denemeyi istiyorum, ama nasıl? Bu konu hakkında bilgisi olan var mı?

Teşekkürler
Read more : Manyetik alan kalkanı? | Gösterim : 6363 | Cevaplar : 14 | Forum : Diğer Bilgiler


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye