Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

Kitap Tavsiyesi.

Beynine Bir Kez Hava Değmeye Görsün.

Resim

http://www.kitap.tubitak.gov.tr/k183.html

Bazı konulara olan bakış açınızı değiştirecek ve elinizden bırakamayacağınız bir kitap, şiddetle tavsiye ederim.
Read more : Kitap Tavsiyesi. | Gösterim : 981 | Cevaplar : 0 | Forum : Serbest Kürsü


mic frekans yükselteci

sizden bi ricam olacak bana basit bi ses yükselteci devre şemasını bulabilirmisiniz

pc ye mic i bagladım ses çok düşük alıyor bu yüzden pc mic girişine takacagım ne kadar ufak olursa iyi olur şimdiden tşkler
Read more : mic frekans yükselteci | Gösterim : 938 | Cevaplar : 3 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


tda 2052 yardım

tda 2052 ile yapılmış devremi trafom iflas ettiği için kullanamıyorum. eski trafom 2*125 ac ydi acaba 2*25 bi trafo kullansam sistem stabil olarak çalışırmı ve performansta artış olurmu? bir sorum daha olacak. amfiyi kapatırkan güç kesildiği anda hoparlörden anlık çok yüksek bir ses geliyo bunu nasıl engellerim?
Read more : tda 2052 yardım | Gösterim : 4143 | Cevaplar : 14 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Technics amfide potansiyometre sorunu

amfimdeki steryo potlarda ekstradan 2 ayak var yani toplam 8 bağlantı var potansiyometrenin tam tepesinde resim fazla net değil ama kırmızıyla belirttiğim bağlantılar ne bağlantısı oluyor acaba? onları bağlamazsam çalışırmı

neden çalışırmı diye soruyorum çünkü kırıldı arada bi temassızlık yapıyor değiştiricem acaba izmirde bulabilirmiyim hem steryo olucak hemde tepesinde 2 bağlantı noktası daha olucak

steryolar zor bulunuyor zaten bide üst bağlantıları çıktı

değeri 2x250K ohm. resmin yanındaki balans potuda bozuk oda değişecek onunda tepesinde karta ...
Read more : Technics amfide potansiyometre sorunu | Gösterim : 2713 | Cevaplar : 7 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


KM3502P

bu eleman hangi devrelerde kullanilir kendim atastirmaya calistim japonca yazilar cikti walla :D zaten eleman in ustunde de japan yaziyor aciklarsaniz sevinirim iyi forumlar....
Read more : KM3502P | Gösterim : 2459 | Cevaplar : 21 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


1mf mı 4.7mf mı?

Bir yerden bulduğum wima mks kondansatorleri 3886 ile yaptığım amfiye dc coplaj olarak kullanmak istiyorum.
Acaba 1 veya 4.7 arasında ne fark olur.1 takmak istiyorum çünkü 1 den 12 tane var 4.7den sadece 4 tane.
100_3086.JPG
Read more : 1mf mı 4.7mf mı? | Gösterim : 838 | Cevaplar : 4 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


JFET Bufferli LM3875 chipamp.

Selam dostlar,

Kısa bir aradan sonra yeni bir amplifikatör projesiyle karşınızdayım. :kop:
Şöyle bir arşivimi inceledim de, en son geçen yıl bu zamanlar LM4702+Lateral MOSFET amplifikatör yapmışım. Neden yeni bir tane diye soracak olursanız tek cevabım olacak; ARAYIŞ..
Evet arayış, daha iyiyi arayış. Sanırım bu projeyle şu ana kadar dinlediğim amplifikatörlerin en iyisini realize etmiş oldum. Yani arayış bitmedi!

Kısa edebî traşın ardından gelelim teknik gerçeklere;
...
Read more : JFET Bufferli LM3875 chipamp. | Gösterim : 30356 | Cevaplar : 375 | Forum : Projelerimiz


op-amp preamfili güç yükselteçleri

slm beyler kendime küçük işlevsel amfiler araken gözüme çarptı bir ilginçlik var sanki çıkış katı darlington bağlanmış 12watt gücündeymiş ama bu vatandaşların base'ine nereden sinyal gidiyor çözemedim birde çıkıştaki transistörler yerine tip tarzı darlington taksak nasıl olur... devre hakkındaki görüşlerinizi okumaktan mutluluk duyarım
SAYGILARIMLA
Read more : op-amp preamfili güç yükselteçleri | Gösterim : 1551 | Cevaplar : 3 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


bu devrenin maliyeti ne olur?

sizleri cok ugrastirarak sonunda 2+1 yapmaya karar vermistim ve bu karari verirken arkadaslarimla da karar veriyordum arkadasimin birine devreyi attim bakti maliyeti uygunsa banada yapalim dedi bende elektrik elektronik uzerine okuyorum ama bu islerde maliyetin ne kdr olacagini bilmiorum gecen kadikoyden bi foto diyot almistim 40krs a ilk ve tek alisimdi yani bir drenc yada bir kondansatorun fiyatini bimiorum bilenler varsa devre kullanilan elemanlarin fiyat listesini verebilir mi?
birde su devredeki hoporler cıkısını bulamadim resimde ...
Read more : bu devrenin maliyeti ne olur? | Gösterim : 1060 | Cevaplar : 6 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Besleme kondansatörü mevzusu

hacı yazdı:slm sn.Doktor nasılsınız,inşallah iyisinizdir
ben bir iki gündür anfilerin besleme kondansatörlerinin üzerinde duruyorum,bu konuda bir kaç kişinin görüşünü aldım sizinde görüşünüzü almak isterim
size bu konuda birkaç sorum olacak
-öncelikle anfi nin besleme katındaki kondansatörler nasıl nitelikte olmalı
-kondansatörlerin sayısı ne olmalı yani kapasite sabit kalıp sayı az mı olmalı çokmu(100,000 yerine 10tane 10,000 uf gibi)
-sorularıma aldığım cevaplar genelde sayının fazla olduğuna yönelik oldu,nedeni paralel bağlanan kondansatörlerin iç direncinin azalması,buna karşılık piyasadaki çoğu devrenin ...
Read more : Besleme kondansatörü mevzusu | Gösterim : 5249 | Cevaplar : 9 | Forum : Makaleleriniz


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye