Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

Yeni projeler, yeni fikirler....

Merhaba,

Uzun zamandır proje üretememenin verdiği dayanılmaz DIY baskısı altında, yeni fikirlerimi ve projelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum..
DIY Audio öyle bir fenomen ki, insanın aklı, fikri, rüyası, hülyası amplifikatörlerle, hoparlörlerle meşgul oluyor sabah akşam. Bu meşguliyet çerçevesinde, eninde sonunda birşeyler yapmamak olası değil.
İşte projelendirmesi bitip uygulama aşamasına gelen üç fikrim;

1- Mikro GC projesi:
Mikro GC dedim çünkü hakikaten mikro düzeyde bir fikir. Her zamanki hastalığım olan LM serisi overturelerle tasarlanmış basit ama tesirli ...
Read more : Yeni projeler, yeni fikirler.... | Gösterim : 3818 | Cevaplar : 18 | Forum : Projelerimiz


Şema hakkındaki görüşünüz nedir?

Üstadlarıma sormak istedim daha önce hiç a sınıfı bir amplifikatör yapmamış biri olarak bu şemayı yapsam ne kadar verimli olur .?
Read more : Şema hakkındaki görüşünüz nedir? | Gösterim : 7122 | Cevaplar : 27 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


LM1875 çalıştıramadım.(çözüldü teşekkürler)

Merhaba arkadaşlar;

Resim

Resim

Resim

Yapacağım gitar anfisinde güç katı olarak kullanmak üzere http://hyperelektronik.com/files/lm1875_anfi.rar adresindeki baskı devreyi indirip montajladım. Ancak bir türlü çalıştıramadım. İlk denememde önce sigortaları birkaç kez attırdım. Sigortaları bypass edince de entegreyi mısır gibi patlattım. :mrgreen: İlk baskı devre sağlıklı olmadığından ikinci kez temize çektim fakat yine sigortaları attırdı. Konuda teorik bilgim yok. Şimdilik hazır bulduğum pcb şemalarını montajlayıp çalıştırmaya çalışıyorum.

Trafo 2x18V ...
Read more : LM1875 çalıştıramadım.(çözüldü teşekkürler) | Gösterim : 1722 | Cevaplar : 4 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Şema hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

Resim

Arkadaşlar bir hafta sonu uygulamayı düşündüğüm eski bir kitaptan alınma proje.Fikirleriniz nelerdir?
Kalitesi hakkında birşeyler söylemeniz mümkün mü?
Read more : Şema hakkındaki görüşleriniz nelerdir? | Gösterim : 3534 | Cevaplar : 10 | Forum : Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri


Kondansatör.....

Yeni aldım da...
Sizlerle paylaşayım dedim. Mukayese olsun diye yanına benim takoz 6230i yi koydum..
22,000uF/63v RIFA EVOX lar.. Fabrika verilerine göre 50Hz 105°de 17A ripple kapasitesi var, daha düşük sıcaklıklarda 28A e kadar çıkıyor..
Photo-0032.jpg
Read more : Kondansatör..... | Gösterim : 1955 | Cevaplar : 14 | Forum : Güç Kaynakları


Balanced sinyali Unbalanced yapmak

Selamlar, Balanced çıkış veren DAC veyahut başka çıkışlarınızı varolan Unbalanced sisteminizde kullanmak için arada kullanabileceğiniz birkaç çözüm var.
Bu çözümlerin genel adı "balun" olarak geçer, sırf audio dünyasında değil, birçok elektronik alt alanında da kullanılan, ihtiyaç duyulan şeylerdir. http://en.wikipedia.org/wiki/Balun adresinde ayrıntılı bilgi bulacaksınız.

Çözümlerden ilki, az kullanılan, genellikle eski profesyonel cihazlarda görülen isolated input denilen, transformatörlü çözümdür. Mantığı basittir ve etkilidir. Lakin, lambalı amplilerdeki çıkış transformatörleri mantığıyla, ...
Read more : Balanced sinyali Unbalanced yapmak | Gösterim : 1126 | Cevaplar : 1 | Forum : Projeleriniz


Maksat Hoşça Vakit Geçirmek!.. (LM1875 PCB)

Aslında yeri burası değil ama, 4-5 aydır muhtelif nedenlerle elime havya alamayıp artık sıkılmaya başladığımdan, her eve lazım bir 4 kanal amplifikatör kartı yapayım dedim.

Ortaya LM1875'in standart uygulama şemasına dayanarak yaptığım minicik yeni bir kart tasarımı çıktı. Kanal başına 28 x35 mm karta sığdı. Ütü - toner metodu ile yaptığım kartın baskısı biraz da şansa çok iyi olduğundan dayanamayıp montajını da yapıverdim.

Neden buraya yazdım? Çünkü yeni hiçbirşeyi yok. Belki sadece göz eğlencesi olur. ...
Read more : Maksat Hoşça Vakit Geçirmek!.. (LM1875 PCB) | Gösterim : 7993 | Cevaplar : 107 | Forum : Entegreli Güç Yükselteçleri


Sony’nin tek kişilik hoparlör sistemi

Bu bir kulaklık değildir
Sony’nin tek kişilik hoparlör sistemi PFR-V1, ev sineması kavramına yeni bir boyut kazandırıyor.
http://teknoloji.milliyet.com.tr/Teknol ... =&ver=7528

Menderes Özel

Ne olduğu anlaşıldığında Rene Magritte’in “Bu bir pipo değildir”ine benzer etki yaratan bir cihazla karşı karşıyayız sayın okuyucular. Geçen hafta Sony’nin PFR-V1 takılabilir hoparlör sistemini test ettim. Uzaktan bakınca bir kafatası ölçme aparatını andıran, yakından bakınca da bir kulaklığa benzeyen PFR-V1, aslında tek kişilik bir ...
Read more : Sony’nin tek kişilik hoparlör sistemi | Gösterim : 1179 | Cevaplar : 1 | Forum : Güncel Haberler & Teknoloji


220vac 2200 watt 65 volt simetrik düzeltme

başka bir siteden alıntıdır.

rar içerisinde proteus dosyaları mevcuttur.

lütfen testlerde dikkatli olun.


KISMEN HATALARI DÜZELTİLDİ (2113 VDD)
Read more : 220vac 2200 watt 65 volt simetrik düzeltme | Gösterim : 2187 | Cevaplar : 0 | Forum : Güç Kaynakları


acil arkadaşlar

http://www.gittigidiyor.com/main/urun.php?id=12994696 arkadaşlar bu ürünü kazandım ggden 60 ytl + 30 ytl kargoya sizce degermi özelliklernide tam bilmiyorum ev için yterlimi birde lambalı amfi düşünüyorum bunun için.veya diger normal amfilerden.biraz bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler.
Read more : acil arkadaşlar | Gösterim : 914 | Cevaplar : 3 | Forum : Hoparlörler


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye