Sistem saati: 04 Oca 2023, 21:16

News News of DIY Audio Türkiye Forum

Site map of DIY Audio Türkiye Forum » Forum : DIY Audio Türkiye Forum

Ev yapımı ses devreleri tartışma platformu

Çeşitli Tüpler

Arkadaşlar, elime biryerlerden bu tube çeşitleri geçti.

Bu konuda cahil olduğum için bilgisi olan arkadaşlara sorayım dedim. Şayet bir işe yarayacak şeylermi yoksa at çöpe gitsin türündenmi? Bilen arkadaşların yardımına ihtiyaç var. İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Aşağıda listelenmiştir:

PL 504
UY1N
UCH21
PCH200
PCL805
PL35
PY88
EBC81
ECH81
PL9
Read more : Çeşitli Tüpler | Gösterim : 1653 | Cevaplar : 7 | Forum : Lambalı Güç Yükselteçleri


MOS amfi ,dual opamp buffer

Arkadaşlar,
Ekteki amfi şemasında kullanılan opamp monolitik yapıda .Besleme ana besleme üzerinden alınmış ve çıkış transistörleri ( G ayagı )ile direnç üzerinden ilişkilendirilmiş.
Ben devrede kaliteli tek bir dual opamp kullanmak istiyorum. 8 ve 4 no lu bacaklardan dual opampı bağımsız olarak beslemek istiyorum. 1,3 K ve 100 Ohm seri dirençlerde bir değişiklik yapmam gerekiyormu ? Zira 2 ayrı monolitik opamda 2 + ve 2 = giriş oluştuğundan şemadaki besleme , Dual opamp için farklı ...
Read more : MOS amfi ,dual opamp buffer | Gösterim : 2010 | Cevaplar : 6 | Forum : Projeleriniz


diy pikap yapımı

kısa bir süre önce forumdan farfisa( barış abi)'nin vermiş olduğu gaz ile dıy pikap işine niyetlendim ilk olarak işe kol ile başladım fazla bilgi birikimene sahip olmadığım için sizlerden gelen tavsiyeler üzerine ilermeyi düşünüyorum kolmekanizmasında eski harddisk parçaları ve bambu kamışı kullandım
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Read more : diy pikap yapımı | Gösterim : 7953 | Cevaplar : 41 | Forum : Projeleriniz


Bimetal Termostat

Arkadaşlar sonunda bir amplifikatörümü kutulamaya başladım.
Yapmışken tam yapayım düşüncesinden hareketle, yıllar önce aldığım fakat bir türlü kullanmak nasip olmayan Termostatımı da kullanmaya karar verdim.

Resim

Termostatın kodu şudur. A/050-15 5D26

(A) Soğukken akım geçirdiğini gösteriyor.
(050) 50 derecede akımı kesiyor.
(15) ise geçirdiği Amper miktarını gösteriyor.

diye düşünüyorum.
Ölçü aletiyle baktım şu durumda akım geçiyor. Bu da tezimi bir ölçüde doğruluyor. Daha önce bu malzemeyi kullanan arkadaşımız varsa yazdıklarımı teyit ederse sevinirim. Yanlış yada ...
Read more : Bimetal Termostat | Gösterim : 3467 | Cevaplar : 17 | Forum : Kasa, Potansiyometre, Diğer Malzemeler


STK4182

Eldeki malzemeleri vesairi toparlayıp meraktan yaptığım, sonra da satılık bölümüne çıkarıp vazgeçtiğim STK4182 amplifikatörümü kutuladım sonunda. Verisayfasındaki standart şemaya bağlı kalarak, pcb'yi kendim çizip basarak yapmıştım uygulamayı.

Kutu tamamen yabancıların scratch-built dediği ham malzemelerden, yanları mdfden üst kapağı elime geçen genişçe bir parça aluminyumdan, taban şasesi ise galvaniz sacdan yapıldı. Herşeyi el testeresi ile kestim. Zımpara takozu kullanarak elde zımparaladım. Üst kapak birbirine paralel düz hatlar halinde zımparalama ile şekillendirildi. Yan mdfleri rulo ile beyaz ...
Read more : STK4182 | Gösterim : 2160 | Cevaplar : 13 | Forum : Projeleriniz


Türkiye Hİ-Fİ Camiası'nın Başı Sağolsun

EKA Trafo Ve EKA Audio'nun sahibi türkiyedeki lambalı anfi üstadlarından Ekrem Ağırkan Ağabeyimizi kaybettik kendisine allahtan rahmet yakınlarına sabır diliyorum
Read more : Türkiye Hİ-Fİ Camiası'nın Başı Sağolsun | Gösterim : 1445 | Cevaplar : 2 | Forum : Güncel Haberler & Teknoloji


kuaksiel koblo!!!

merhabalar benim ki makale olmasada amatörlerin yeni başlayanların en büyük sorunu olan zırıltıdır.biz profesyoneller buna distortion yada piyasa adı ile osilasyon deriz...sizlere kuaksiyel kabloyu anlatacağım umarım faydalı olurum.lise yıllarımda bir çok anfi devresi yaptım(tda 2004-2030-2052-7262-7945-2562-2050-stk4231-050-080-4141-upc1188h......) anfi benim için hastalıktı fakat hiç bir zaman benim yaptığım anfiler satın aldığım uyduruktan tda2030 kadar bile olamadı :( hep sinir bozucu gürültü hep hep hep... o kadar yüksek ki zırıltı şarkıdan ...
Read more : kuaksiel koblo!!! | Gösterim : 2014 | Cevaplar : 17 | Forum : Serbest Kürsü


ev için subwoofer

arkadaşlar gördüğüm kadarıyla insanlar genellikle evinde oto için üretilen subwooferları kullanıyor şu an benimde kullandığım gibi acaba nedeni nedir ev için üretilenler var fakat bunlar kabinli ve fiyatlarıda oldukça pahalı benim aradığım oto subwoofer ları gibi kabinsiz satılanları yani ev için üretilen kabinsiz subwoofer ,kabinini kendim yaptırmak istiyorum sizce hangisi daha avantajlı oto subwoofer mı ev subwoofer mı
Read more : ev için subwoofer | Gösterim : 4937 | Cevaplar : 17 | Forum : Hoparlörler


Woofer tavsiye

Arkadaşlar 200w mono bir amfiyle çalışacak uygun fiyatlı verimli bir woofer tavsiye edermisiniz.
Read more : Woofer tavsiye | Gösterim : 1269 | Cevaplar : 2 | Forum : Otomobil Ses Sistemleri


Nichicon BK0-CA1318-H17

Selamlar arkadaşlar bugün Adapazarı'nda bir elektronik malzemecisinde tesadüfen bu kondansatörü buldum oldukça etli butlu bir elektrolitik kondansatör. Çapı en az 10cm var belki 12cm... Nichicon BK0-CA1318-H17 Kodlu üzerinde başka birşey yazmıyor. Kondansatör siyah plastik kaplı altın sarısı renkte - kuşağı var. Bacakları vidalı. Ne yazıkki fotoğrafını bulamadım bir de satıcı fiyatını bilmiyordu. İstanbula sorup öğreniriz dedi. Ayrıca Nichicon 10000uF100V luk kondansatör vardı. Sanırım bunu alacağım. Tabi bir fiyat alayım sonra. Yıllar önce turuncu renkli iki ...
Read more : Nichicon BK0-CA1318-H17 | Gösterim : 1812 | Cevaplar : 5 | Forum : Güç Kaynakları


 

İstatistik

Toplam 26286 ileti • Toplam 2145 konu • Toplam 947 üye