Hangi Amplifikator?

Amplifikatörler » Hoparlör amplifikatörleri, preamplifikatörler hakkında soru ve incelemeleriniz...

Hangi Amplifikator?

Okunmamış iletigönderen hamist » 17 Kas 2012, 21:15

Çok kere duyarız
-bu amplifikator iyi mi?
ya da
-ne kadar iyi?
Sonrasında bir çok uzman oluşuverir bir an'da, bu ampli. en iyi (?) ...

Doğrusu hangisi ve diy penceresinden bakarsak hangisi hem iyi hem de herkesin kolayca yapabileceği bir devredir?

Bu sorunun doğru cevabı nedeyse yok, zira ''en iyi'' kime göre, hangi tür müzik yelpazesine göre ve elbette hangi malzeme ile?
Denilirki, tabii a class oluyor, SE en doğal sesleri verir ve bu nedenle en iyi amlifikatordür.
Hayır arkadaş, ciddi audio testleri yapma imkanı bulursak, göreceğiz ki, sinus tabanlı kaynak ile çok iyi gözüken SE(single ended)
kare dalga testine sokulduğunda aktif transistorun çalıştığı alternansta çok iyi, akım kontrolu yapan transistorun alternansında
gözardı edilebilecek olsa da bir miktar kayıp(deformasyon) kaçınılmaz gözüküyor.
Söylemek istediğim şu, RAS32 , benim WCF dahil SE uygulamalarım prensibinde çalışan tüm SE ampli.ler için bu sorun ne yazık ki bir gerçek.

Çalışmalarım gösterdiki, en iyi ampli. a class balanced olanları.
Neden?
Bu devreler her iki alternası da aktif olarak kontrol altında tuttukları için, alternansların herhangi birinde özellikle slew-rate
testi yaptığımızda herhangi bir bozulma olması ancak tercihlerimiz nedeni iledir.
SE devrelerde alternanslardan biri akım regulatoru tarafından kontrol edildiğinden, bu transistorun diğer transistore getirdiği
yük, özellikle 10KHz den itibaren toff dediğimiz bölgede bozulma yaratıyor, başta da söylediğim gibi bu sadece kare dalga testinde
ortaya çıkan bir sorun, sinus sınırları içinde böyle bir sorun görmek diy şartlarında mümkün değil.

Peki bunun ne zararı var?
Eğer hedef doğal sesler ise, ''doğal sesler sadece sinus kökenli değil'', çok karmaşık bir dalga formuna sahip ve özellikle
üst frekanslar sınırında bir çok doğal harmonik aynı şekilde sistemden geçebilmeli ki, farklı derinlikler hissedilebilsin.
Eğer bu noktada kayıplar söz konusu olursa, muhtemeldir ki doğallıktan uzaklaşılmış olacaktır.


O halde bir ampli. yapmak istersek ve bunda hedef olabildiğince doğal tınılar ise, benim şu an'a kadarki gözlemlerim,
bunun en iyi yolunun a class balanced amli.ler olduğunu söylüyor.
Hatta balanced olmasa da, bir çok kimse tarafından pek hoş görülmese de ''PUSH-PULL'' olanlar.
Bu devrelerde her iki transistorde amplifiye anlamında kendi alternanslarında aktiftir.
Bu nedenle en alt frekanslardan en üst frekanslara kadar, kullanılan tasarım ve malzemelerin elverdiği oranda
sonsuz ses kalitesine ulaşmak mümkün gözükmektedir.


Tabii burada da bir sorun var, hangi tür tasarım?
b ya da ab class ampli.lerde bir termistor, diod veya çok kere bir transistor ile termal kompanzasyon mümkün
ve bu tür devreler yıllardır sorunsuzca her alanda kullanılmaktadır.
Termal kompanzasyon; dissipation dolayısı ile yükselmek isteyen akımı kontrol altında tutabilmek için kullanılan
bazı komponent ya da yarı iletkenlerin (termistor, diod, transistor gibi) ısıya karşı tepkileri değerlendirilerek yapılır.

Ancak söz konusu a class olduğunda ve diy ortamı düşünüldüğünde, 10-15 derece ile 70 dereceler üzerine doğru uzanma ihtimali olan
ısıl bandın termal kompanzasonu, ancak devrenin hakkı olan soğutucu boyutları ve kalitesi ile mümkün gözükmektedir.

O halde biz diy yolcuları ne yapmalıyız da gerçek anlamda iyi bir ampl. yapabilmeliyiz?

Son derece kazık yerden bu soru... :)

Bulduğumuz her devrenin gerçek bir ampl. devresi olma ihtimalinin çok düşük olabileceğini ihtimalllerimiz arasına almalıyız ki,
hayal kırıklığı doğduğunda müzik ruhumuz ölmesin.

Daha önce vurguladığım bir noktayı tekrar ederek devam edeyim.
fB hattına paralel en küçük kapasite bir referanstır.
Transistorlerin base ya da gate lerine seri dirençlerin en küçük oluşu da bir referanstır.
fB dirençlerinin oranları kazanç adına değişmez bir değerdir, ancak bu oranın en düşük değerlikli dirençlerle
yapılmış olması en büyük avantajlardan biridir.Zira düşük değerlikli dirençler, düşük empedans ve dolayısı ile
yüksek hız ifadesine katkıda bulunmaktadır.

Peki hangi ampl. hi-fi veya hi-end duvarına yaklaşma şansı bulabilir?
Evet a class, ama SE değil, balanced ve/veya push-pul çok iyi bir tasarım ile yapılabilecek en iyi ampli. statusune
sahip olabilme ihtimaline sahiptir.

Bu noktada başlarda sözünü ettiğim kompanzasyonu hatırlatayım.
A class devrelerde termal kompanzasyon, devrelerini gördüğümüz bir çok uzmanın, soğutucu kalitesi ve boyutları ile
aştıkları bir sorundur.
Eğer siz o devreyi basite indirgeyip yetersiz bir soğutucu ile düşünürseniz ve bunu bir de herhangi bir malzeme kalitesi
ile yaparsanız, kusura bakmayın hüsran kaçınılmazdır.

O zaman, diyorum ki, diy bazlı yapılabilecek en iyi a class ampli.ler akım kompanzasyonu tabanlı devrelerdir.
Bunun diyaudiotr deki gördüğüm kadarı ile tek örneği benim paylaştığım WCF SE ampl.dir,ki %50 verim de ayrı artısıdır.
Hayır hayır benim devrem en iyidir gibi bir iddiam haklı olsa da yoktur.
Hemen ekleyeyeyim, ras32, ki aslında bu kurgu mr ras. a ait değildir,
Zira patent müessesine bakıldığında yıllar öncesinden yanılmıyorsam bir amerikalıya aittir,
akım reg. tabanlıdır ve devre sağlıklı oluşturulduğunda soğutucu şartlarına bakmaksızın sabit akım altında çalışır.
Tek sorun bu devrelerin veriminin %25 üzerine çıkamamasıdır.
Ancak şu bir gerçek ki, akım kompanzasyonu tabanlı devreler soğutucunuz yettiği sürece her türlü ısıl şartlar altında sabit
akım demektir.Bunu termal kompanzasyon ile sağlamak günümüze kadar mümkün olduysa da ben görmedim.
Ve bu sabit akım şartlarında değişken ısıl şartlarda herhangi bir olumsuz ses etkisi gözlemlemedim.

Akım kompanzasyonu tabanlı balanced ve unbalanced bir örnek için daha çalışmalarım devam ediyor, dileğim o ki,
hedeflediğim şartları gerçekleştireyim de burada ne demek isediğimi daha iyi anlatayım.

Konunun sonuna bir not düşmek istiyorum.
b class amlpl.lere hep burun kıvrılarak bakılır.
Çünkü bu ampl.lerde çıkış transistorleri neg. ve pos. alternansları paylaşırlar.
Biri pos. alternanslarda aktif ise, diğeri neg. alternanslarda aktiftir ve birinden diğerine geçiş sırasında
çok küçük de olsa bir boşluk oluştuğu ve bu boşluğun bir tür distortion oluşturduğu(cross distortion) gerçeği vardır
ya da günümüz teknolojisinde de hala böyle kabul edilir.
Ne yazık ki ben böyle bir cross distortion unu henüz göremedim, ancak kötü bias sonucunda gördüklerim hariç.
Bu nedenle audio ampl. devrelerinde opamp kullanılmasına da pek hoş görülü olunmaz, zira opamplar büyük bir alanda b class
çalışırlar.
Ama bir devrede opamp kullanılması sizi şaşırtmasın, zira söz konusu cross distortion genellikle güç devresinde kullanılan
transistorlerin, gücü dolayısı ile oluşan geniş yüzeylerinin kapasitesi sonucudur.
Her tür hi-fi ve hi-end cihazlarda kullanım alanı bulan opampların, audio pwr.ampl. sözkonusu olduğunda
haksızlığa uğradığı düşüncesindeyim.
Bunu söylerken üzerinde çalıştığım unbalanced devrede opamp kullanacak olmama mazaret oluşturmak istemediğim tanıyanlarım
tarafından tahmin edilecektir.



Selamlarımla
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mar 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik


Ynt: Hangi Amplifikator?

Okunmamış iletigönderen bykoz » 18 Kas 2012, 18:27

Paylaşım için teşekkürler, güzel bilgiler.
Yazılanlarla ilgili ilk değerlendirilmesi gereken amplilerden biri, Nelson pass'ın F5 power amplisidir, hem iyi ses veren, hem ucuz, hem de herkesin yapabileceği basit bir amplidir.
Selamlar, Sevgiler... /Mehmet
bykoz
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 107
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:50
Konum: bursa
İl: BURSA
Meslek: AUDIO & VIDEO SERVİCE

Ynt: Hangi Amplifikator?

Okunmamış iletigönderen hamist » 18 Kas 2012, 21:48

bykoz yazdı:Paylaşım için teşekkürler, güzel bilgiler.
Yazılanlarla ilgili ilk değerlendirilmesi gereken amplilerden biri, Nelson pass'ın F5 power amplisidir, hem iyi ses veren, hem ucuz, hem de herkesin yapabileceği basit bir amplidir.
Selamlar, Sevgiler... /Mehmet


Nelson Pass devreleri söylediklerim arasında neredeyse tarif edilmiş gibi olsa da,
özellikle belirtilmiş notlar değil.
Basit gözükmesi yanında malzeme temini özellikle giriş fetleri sorun yaratacak olmalı.
Öte yandan diy ortamında yapacak olan arkadaşların bilgi birikimi olmak zorunda ki,
ayarlarını doğru yapabilsin, aksi halde hüsran uzak olmayacak sanıyorum.

Bir de f5 ve benzeri devreleri sürüş için girişte buffer değil, bir amplifikasyon söz konusu,
tabii bunun da en az devre karekterine cevap verecek kalitede olması mecburiyeti ile
ileri beklentiere cevap bulunabilir.
Kabaca bir hesapla max. güç için 3V rms üzerinde giriş sign. gerektirecek.

Selamlar
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mar 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik

Ynt: Hangi Amplifikator?

Okunmamış iletigönderen elektrobeyin » 19 Kas 2012, 12:41

Dediklerinize teoride katılıyorum, bir ampli kağıt üzerinde diğerine göre daha iyi görünebilir, ancak ben pratikte işin farklı olduğu düşüncesindeyim. En iyi ampli. Ama neye göre en iyi? Birçok değişken var. Kullanılan hoparlörlerden oda akustiği, dinleyici kulağı, tarz bir kısmı. Bence (tabiki kendini kanıtlamış tasarımlar arasında) en iyi ampli diye birşey yok. İyi bir DIY'ci birçok tasarımı dener, içlerinden en beğendiğini bir köşeye ayırır, gerekirse üzerinde bir oynama yapar ve projeyi tamamlar. Benim için güç birşey ifade etmiyordur, SE severim, bana göre en iyi RAS32'dir, size göre en iyisi push pull'dur. Geçen sene yaptığım RAS10'a hayran kalmıştım, ciddi anlamda bağımlılık yaptı ve hala büyük zevkle jazz türü müzikler dinlemekteyim RAS10'la. Ancak gelen misafirler üzerinde yaptığım testte, bir kısmı çok beğenirken, bir kısmının beğenmediğini gördüm. Sebebi ise ben sahne genişliği ve özellikle mid sesleri zevkle dinlerken(özellikle bu yönde devreyi modifiye ettim) , beğenmeyenler sadece bas ve tiz seslere önem veriyordu. Özet olarak amplinin kağıt üzerindeki özellikleri, SE olması, bant genişliği, distortion oranı veya sınıfı yerine, birkaç topolojiyi deneyip, en beğendimiz üzerine gitmek en iyisi.
Kullanıcı avatarı
elektrobeyin
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 144
Kayıt: 18 Kas 2010, 00:31
İl: Mersin
Meslek: Elektrik-Elektronk Mühendisi

Ynt: Hangi Amplifikator?

Okunmamış iletigönderen hamist » 19 Kas 2012, 13:12

elektrobeyin yazdı:Dediklerinize teoride katılıyorum, bir ampli kağıt üzerinde diğerine göre daha iyi görünebilir, ancak ben pratikte işin farklı olduğu düşüncesindeyim. En iyi ampli. Ama neye göre en iyi? Birçok değişken var. Kullanılan hoparlörlerden oda akustiği, dinleyici kulağı, tarz bir kısmı. Bence (tabiki kendini kanıtlamış tasarımlar arasında) en iyi ampli diye birşey yok. İyi bir DIY'ci birçok tasarımı dener, içlerinden en beğendiğini bir köşeye ayırır, gerekirse üzerinde bir oynama yapar ve projeyi tamamlar. Benim için güç birşey ifade etmiyordur, SE severim, bana göre en iyi RAS32'dir, size göre en iyisi push pull'dur. Geçen sene yaptığım RAS10'a hayran kalmıştım, ciddi anlamda bağımlılık yaptı ve hala büyük zevkle jazz türü müzikler dinlemekteyim RAS10'la. Ancak gelen misafirler üzerinde yaptığım testte, bir kısmı çok beğenirken, bir kısmının beğenmediğini gördüm. Sebebi ise ben sahne genişliği ve özellikle mid sesleri zevkle dinlerken(özellikle bu yönde devreyi modifiye ettim) , beğenmeyenler sadece bas ve tiz seslere önem veriyordu. Özet olarak amplinin kağıt üzerindeki özellikleri, SE olması, bant genişliği, distortion oranı veya sınıfı yerine, birkaç topolojiyi deneyip, en beğendimiz üzerine gitmek en iyisi.


Dikkat edilirse ampli.nin kendisinden söz etmişim zaten, akustik, ampl. dışında ayrı bir
uzmanlık alanı ve ampl. yapmaktan çok daha zor.

En iyi ampl.ler sınıfına sokacağımız devrenin, RAS32 de de kullanılana kurgu ile
beklentisi pek mümkün gözükmüyor.
Bu sadece en basitler sınıfına girebilir, tabii soğutabilirseniz.
Başarabilirseniz Nelson Pass devreleri balance yapısı ile çok daha başarılı çıkar.
Üstelik birim güç için daha az dissipation ile.

En iyi ampl. değil, en iyi ampl.ler sınıfı var.
Bunlar belli kuralları gerçekleştirebilmiş sıradışı devre ve malzemeler ile
oluşturuldukları için, bu konudaki bilgiler bu ortamlara gelmemesi için
meslek sırrı olarak saklanır.

Devreyi beklentiler doğrultusunda modifiye etmişsin,
bu değişiklikleri burada paylaşırsan ne yaptığını öğrenmiş olurum,
belki buradan öğrenilmesi gereken başka şeyler de çıkar.

Bir ampl. kapasitif müdahele olmadan tüm sesleri verebilmeli,
buradaki sorun çok kere hoparlorlerimizin bass kabiliyeti ile ilgili olduğu
halde, sorunu devre üzerinden aşma denemeleri farklı olumsuzluklar getirir.

Son bir not ekleyeyim, bir ampl. frekans bandının genişliğinden anlaşılması gereken,
20-20000Hz arası değil, çok üzerinde olması gerekliliği.
Buradan çıkacak olan sonuç devremizin hız karekteri olacak.
Slew-rate bu nedenle sadece çok özel ampl.lerde 100V/uS lere ulaşabilirken,
çok bildiğimiz devrelerin neredeyse tamamı 10-20V/uS ler civarındadır.
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mar 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik

Ynt: Hangi Amplifikator?

Okunmamış iletigönderen elektrobeyin » 19 Kas 2012, 16:06

hamist yazdı:
elektrobeyin yazdı:Dediklerinize teoride katılıyorum, bir ampli kağıt üzerinde diğerine göre daha iyi görünebilir, ancak ben pratikte işin farklı olduğu düşüncesindeyim. En iyi ampli. Ama neye göre en iyi? Birçok değişken var. Kullanılan hoparlörlerden oda akustiği, dinleyici kulağı, tarz bir kısmı. Bence (tabiki kendini kanıtlamış tasarımlar arasında) en iyi ampli diye birşey yok. İyi bir DIY'ci birçok tasarımı dener, içlerinden en beğendiğini bir köşeye ayırır, gerekirse üzerinde bir oynama yapar ve projeyi tamamlar. Benim için güç birşey ifade etmiyordur, SE severim, bana göre en iyi RAS32'dir, size göre en iyisi push pull'dur. Geçen sene yaptığım RAS10'a hayran kalmıştım, ciddi anlamda bağımlılık yaptı ve hala büyük zevkle jazz türü müzikler dinlemekteyim RAS10'la. Ancak gelen misafirler üzerinde yaptığım testte, bir kısmı çok beğenirken, bir kısmının beğenmediğini gördüm. Sebebi ise ben sahne genişliği ve özellikle mid sesleri zevkle dinlerken(özellikle bu yönde devreyi modifiye ettim) , beğenmeyenler sadece bas ve tiz seslere önem veriyordu. Özet olarak amplinin kağıt üzerindeki özellikleri, SE olması, bant genişliği, distortion oranı veya sınıfı yerine, birkaç topolojiyi deneyip, en beğendimiz üzerine gitmek en iyisi.


Dikkat edilirse ampli.nin kendisinden söz etmişim zaten, akustik, ampl. dışında ayrı bir
uzmanlık alanı ve ampl. yapmaktan çok daha zor.

En iyi ampl.ler sınıfına sokacağımız devrenin, RAS32 de de kullanılana kurgu ile
beklentisi pek mümkün gözükmüyor.
Bu sadece en basitler sınıfına girebilir, tabii soğutabilirseniz.
Başarabilirseniz Nelson Pass devreleri balance yapısı ile çok daha başarılı çıkar.
Üstelik birim güç için daha az dissipation ile.

En iyi ampl. değil, en iyi ampl.ler sınıfı var.
Bunlar belli kuralları gerçekleştirebilmiş sıradışı devre ve malzemeler ile
oluşturuldukları için, bu konudaki bilgiler bu ortamlara gelmemesi için
meslek sırrı olarak saklanır.

Devreyi beklentiler doğrultusunda modifiye etmişsin,
bu değişiklikleri burada paylaşırsan ne yaptığını öğrenmiş olurum,
belki buradan öğrenilmesi gereken başka şeyler de çıkar.

Bir ampl. kapasitif müdahele olmadan tüm sesleri verebilmeli,
buradaki sorun çok kere hoparlorlerimizin bass kabiliyeti ile ilgili olduğu
halde, sorunu devre üzerinden aşma denemeleri farklı olumsuzluklar getirir.

Son bir not ekleyeyim, bir ampl. frekans bandının genişliğinden anlaşılması gereken,
20-20000Hz arası değil, çok üzerinde olması gerekliliği.
Buradan çıkacak olan sonuç devremizin hız karekteri olacak.
Slew-rate bu nedenle sadece çok özel ampl.lerde 100V/uS lere ulaşabilirken,
çok bildiğimiz devrelerin neredeyse tamamı 10-20V/uS ler civarındadır.


Akustik tabiki çok ayrı bir konu, burada demek istediğim benim fikrime göre en iyi amplinin hangisi yada ne olduğunu söyleyebilmek imkansıza yakın. RAS32'yi örnek olarak vermiştim, ancak RAS10'u yaptım, geçmiştede birçok ampli yaptım, chip amp, tranzistorlülerde dahil , kağıt üzerinde birçok konuda RAS10'un birkaç ampliden daha kötü olmasına rağmen şu ana kadar dinlediğim en iyi sound'a sahip olduğunu söyleyebilirim, sadece Nelson PASS devreleri deneyemedim özellikle FET bulma problemi yüzünden. RAS10 yaparkende sabit akım kaynağındaki ısıl değişim sorununu forumda yazıldığı gibi çözdüm, taş direnç ve NPN tranzistorle. Modifiye derken bilindik şeyler, mesela feedback hattındaki kondansatörü büyütmek gibi, temel bir değişiklik yapmadım. Deneme yanılma yoluyla birçok değer denedim, kulağıma göre en iyisi hangisiyse onu kullandım. Girişteki kuplaj kondansatöründede birçok deneme yaptım nichicon muse, mkt gibi, en çok arcotronics mkp'yi beğendim sebebi ise mkp'nin özellikle mid sesleri ön plana çıkarması hoşuma gitti. Ses oldukça doğal, şema olarak basit. Özellikle plak dinlerken farkını ortaya koyuyor.
Kullanıcı avatarı
elektrobeyin
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 144
Kayıt: 18 Kas 2010, 00:31
İl: Mersin
Meslek: Elektrik-Elektronk Mühendisi

Reklamlar

Ynt: Hangi Amplifikator?

Okunmamış iletigönderen hamist » 19 Kas 2012, 16:41

fB hattındaki kondansator derken, kasıt edilen C6 ise, zaten düşük olan hızı daha düşmüş olur,
bu aynı zamanda frekans bandını olumsuz etkiler.
Eger, C4 ise zaten 10Hz civarında olan alt sınırı biraz daha düşürmenin ciddi bir katkısı
olmamalıdır.

Şimdiye kadar dinlediğin en iyi ses ise, zaman içinde ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın.
:)

Bu devrenin tek avantajı basitliği ve zorlarsak makul sayılabilecek sesi olarak ortaya çıkıyor.
Basit olması gerekliliği, bir çok eksikliği de beraberinde getirmiş oluyor,
zira hedef muhteşem beklentiler değildir.

Şimdi istersen bir kaç değişiklik önereyim.
Deneyecek olursan ve aradaki farkı paylaşırsan deneyecek olan arkadaşlar
için de kaynak olur.

R10 470 ohm gate direnci 100 ohm.
C6 100p osilasyon yapana kadar küçült, mesela 22p a kadar.
R2 2.2K 560 ohm
C3 220p 100p
Q3 collector base arasına bir 22p

Biass akımı 1A de 6W rms

Nelson Pass devrelerini herkese önermiyorum, basit görümünün ardında çok kaliteli
tınılar varsa da, kontrol altında tutabilmek ciddi birikim ve kesinlikle doğru soğutucu
gerektirir.
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mar 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik

Ynt: Hangi Amplifikator?

Okunmamış iletigönderen elektrobeyin » 24 Kas 2012, 22:49

hamist yazdı:fB hattındaki kondansator derken, kasıt edilen C6 ise, zaten düşük olan hızı daha düşmüş olur,
bu aynı zamanda frekans bandını olumsuz etkiler.
Eger, C4 ise zaten 10Hz civarında olan alt sınırı biraz daha düşürmenin ciddi bir katkısı
olmamalıdır.

Şimdiye kadar dinlediğin en iyi ses ise, zaman içinde ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın.
:)

Bu devrenin tek avantajı basitliği ve zorlarsak makul sayılabilecek sesi olarak ortaya çıkıyor.
Basit olması gerekliliği, bir çok eksikliği de beraberinde getirmiş oluyor,
zira hedef muhteşem beklentiler değildir.

Şimdi istersen bir kaç değişiklik önereyim.
Deneyecek olursan ve aradaki farkı paylaşırsan deneyecek olan arkadaşlar
için de kaynak olur.

R10 470 ohm gate direnci 100 ohm.
C6 100p osilasyon yapana kadar küçült, mesela 22p a kadar.
R2 2.2K 560 ohm
C3 220p 100p
Q3 collector base arasına bir 22p

Biass akımı 1A de 6W rms

Nelson Pass devrelerini herkese önermiyorum, basit görümünün ardında çok kaliteli
tınılar varsa da, kontrol altında tutabilmek ciddi birikim ve kesinlikle doğru soğutucu
gerektirir.


Tavsiyelerinizi en kısa zamanda deneyeceğim ancak şu an elimde osiloskop olmadığı için osilasyonları ölçmem biraz zor. Bias akımı şu anda 1,7 Amper. 2 X 15 Volt güç kaynağı kullanmıştım. Önceden 1 Amper Bias ile kullanıyordum, daha sonra trafoyu biraz büyütüp 1,7 Amper biasa ayarladım, ciddi anlamda fark oldu seste. Ve DC offset şu an 0.01 mV. Kattetmem gereken çok yol var ampli konusunda biliyorum, ancak yavaş yavaş :)
Kullanıcı avatarı
elektrobeyin
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 144
Kayıt: 18 Kas 2010, 00:31
İl: Mersin
Meslek: Elektrik-Elektronk Mühendisi

Ynt: Hangi Amplifikator?

Okunmamış iletigönderen hamist » 25 Kas 2012, 12:03

Minik bir not :)

Osilasyonu görmenin en kesin yolu osiloskop olsa da,
true rms bir ölçü aleti ile ac konumunda yapacağımız ölçümde,
çıkışta değer göremiyorsak osilasyon yok demektir.
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mar 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik


Amplifikatörler


 


  • Bu konular da ilginizi çekebilir:
    Cevaplar
    Gösterim
    Son ileti

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 0 misafir