tiger41 yazdı:Hamist hocam verdiginiz bilgiler ve tavsiyeleriniz icin tesekkur ederim.Öncelikle devremiz hala deneme surecinde elimde daha evvel yaptıgım stk4141 li amfi (ki bunu aracta kullanmak istiyorum) ile denemeyi dusunuyorum zaten henuz uygun bir kutu bulamadım bulana dek denemelere devam edicem.Maalesef skobum olmadıgından ripple ölçemiyorum.Arabam 96 model yani gunumuz araclarına oranla daha az elektronik ama yinede önemli bir konuya temas etmişsiniz mutlaka göz önüne alıcam devreyi ekranlama konusunda tavsiyeniz varsa ve elimden gelebilecek bir sey ise denemek isterim.Tekrar tesk.
Kalın saglıcakla...
Dünkü mesajımdan sonra aklıma geldi, ETD39 du sanırım kullanmışsınız,
bunun devamında bir dizi numaralar daha olmalı, o numaralar kullandığınız nüvenin
kimlik bilgileridir.
Her ETD nüve her frakansta çalışmaz ya da istenilene ulaşmamızı zorlaştırır.
Ripple ölçme şansınız yoksa daha yüksek akımlarda denediğinizde anormal bir ısınma
ve voltaj çökmesi görmemelisiniz.
Tabii soğutucu bağladıktan.
Kutulama ve araç montajı sırasında kullanacağınız metal kutu mutlaka araç şasesine
ayrı bir kablo ile iyi irtibatlandırılmalı ve tüm giriş çıkışlardan şaseye en kısa yoldan bir kaç nF lık kondasatörler bağlamalısınız.
Akü girişinde mutlaka bir EMI filtre oluşturmalısınız, bu konuda internette kaynak bulabilirsiniz.
Yani bir yüksek frekanslı nüve, toroid olabilir ve kondansatörler ile oluşturabilirsiniz.
Kolay gelsin selamlar...