tiger41 yazdı:Snubber direnclerinin ısınma problemini cozdum direnclere seri baglı 100nf olan kapasitorleri 10nf yapınca ısınma falan kalmadı.Olayın teknik acıklamasını yapamıycam fakat trafonun primer sarımından supheleniyorum cunku ben trafoyu sararken proje sayfasında bulunan sarım resimlerinin alt kısmındaki acıklamaları dikkate almıstım ve bu yuzden primeri 4 tur sardım fakat rod eliot amca kendi modifikasyonunda primeri 5 tur sarmıs sorunun bu olabilecegini dusunuyorum ayrıca 10nf kapasitorleri yuksek voltajlı(530v) olanlardan taktım yapacak olan arkadaslar bunları dikkate alsın su anda smps cıkıs voltajı cok stabil ve neredeyse tam simetri yaklasık 10dk 100w lık ampulu yakılı durumda gozlemledim sadece 0.1v oynama oldu moslarda sogutucu olmamasına ragmen sadece ılıdılar.Bu arada mos olarak ben irfz48n kullandım.
Buyrun bu da lyt dosyası...
http://www.upload.gen.tr/d.php/www/2xob ... u.LYT.html
100W lamba ile test ediyorsunuz, sanırım 220V 100W
220V altında enerji verildikten bir kaç saniye sonra tel direnci 489 ohm,
bu da 220V için 0.45A olur.
35VDC (orijinal devre çıkış voltajı) 489 ohm 0.071A demek olur.
Bu devreyi test etmek için bir kaç amper çekecek yükler bağlamalısınız.
Mesela 12V ve 24V 50-60W araba ampulu seri bağlı kullanılabilir.
Ayrıca; bu devreyi araba ampl. için düşünüyorsunuz,
ripple ölçme şansınız var mı?
Bir not daha, günümüz otomobillerinde ileri düzeyde bir dizi microcontroller ve I/O devreleri vardır,
bu devrenin onların çalışmasını olumsuz etkileme ihtimalini hiç düşündünüz mü?
Bu ve benzeri devreler, tasarım ve sonraki aşamalarda çevreye olabildiğince düşük düzeyde
yayılım sağlamalıdır ve çok iyi şekilde ekranlanmalıdır, özellikle araba için kullanılacaksa.
Araba ampli. için resonanslı SPS ler daha uygundur, zira onlar frekans modulasyonu ile
çalıştıkları için, dalga formu PWM formunda değil, kare dalga formundadır.
Dolayısı ile DC çevrimi sırasında hem daha küçük kapasiteler kullanılabilir,
hem de kare dalga DC ye çevrildiğinde ripple ve harmonik daha az olur.
Emeğinize sağlık, gayretinizi eksiltmeyin
Selamlar...