çizim programlarında çizdiğin devre görüntüsünü kuşe kagıda (naylonlu olmayan tercihen migrosun imsakiyeleri süperdir)lazer yazıcıdan koyu bir çıktı alıyoruz plaketi bulaşık teli ile güzelce sürterek temizlenip yıkayıp kurulanıyor iyice ısıttıgımız kuru ütü ile yaklaşık 6 yada 7 dakika ütüyle ısıtıp ki bu zamanla süresi kişiye göre degişiyor daha sonrası plaket sogutulmalı ılk suya bir damla bulaşık deterjanı konmalı ben öyle yapıyorum plaket atılmalı kagıtta kabarma görülür zaten sonrası yavaş yavaş kagıt temizlenmelidir ütüleme süresi ve şeklinle ilgili bazen kalkan yollar olabilir kalemle çizilmeli daha detaylı anlatım için nette epey videoda var bakabilirsin kolay gelsin.
Ben bulaşık teli yerine sünger zımpara kullanıyorum.220 numara zımpara bu konuda gerçekten çok iyidir.Kağıt yerinede asetat kullanıyorum,asetat'dan aktarmak yaklaşık on saniye sürüyor.Plaketi önce ütünün altında ısıtıp sonra şemayı koyduğum zaman direk plakete yapışıyor,ütüylede az birşey bastırdımmı işlem tamam.
Tırnak cilası lehimleme esnasında yanmıyor mu? Amatörler arasında çok yaygın bir bakır kaplama yöntemi var. Sellülozik tiner içerisinde eritilmiş reçine. Tinerin içine reçineyi atın, eridikten sonra küçük bir bez parçasıyla sürün kuruyunca verniklenmiş gibi oluyor. Eldiven takmayı unutmayın yoksa yapış yapış olursunuz.
Bende öyle yapıyorum. Doğal çam reçinesini selülozik vernikle inceltip bir kutuya doldurdum. Yağlı boya fırçası yardımıyla plaketlerin üzerine sürüyorum. Sonrasında havyayı yollara değdirerek o bölgede yer alan reçinenin yardımıyla yolları ısıtıp lehimle kaplıyorum. Reçine sayesinde yolların üzerinde lehimin homojen bir yayılımı oluyor. Hem yolların et kalınlığı artacağından tasarımda normalde yapacağım yollardan biraz daha ince yollar yapıyorum. Geniş alanlarda da kaplama yapılabiliyor ancak yüzeyde tam homojen olmayan bir görüntü meydana gelebiliyor. Bunu da uygulama sonrası ince zımpara ile yaptığım son rötuşla hallediyorum.