3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Hoparlörler » Tweeter(tiz), mid-range(orta sesler), woofer ve subwoofer'lar hakkındaki tüm soru(n)lar

Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen DINZER » 11 Ekm 2010, 14:41

fatihcol yazdı:X-over için ise yorumum şu olur, dinleti mesafesi@sürücü spl i@yanıt gecikmeleri, bu denklem de yapılan xover başarılı olur.
yoksa hoparlörü ters veya vertical çalıştırmaya yarayan linkwitz amcanın çalışmaları ev diy i için çok marjinal kalıyor.
Bir eleştirim daha olacak çalışmalarınızın başlangıcı sese göre olmalı. watt, ohm gibi elektriksel değerlere göre xover yapmak sürücüyü dinlememek demektir.

Ayrıca kağıtta yazan 94dB falan temel alınamayacak kadar soyuttur. Elimize geçen sürücünün bizim isteklerimize yanıtı ne olacak bu önemlidir.

Time domain ve phase domain konularını iyi incelemenizi tavsiye ederim.


Saygılar Sevgiler.


Benim X-over yaparken yöntemim şöyle oldu
* Sürücü parametrelerinin bulunması(FR grafikleri-empedans grafikleri vd.); örneğin woofer ın Qts değeri bu konsept için 0.35 i geçmemeli, ki buna uyuyor.
X-over yer , derece ve türünü seçerken en stabil FR dağılımını yakalamaya çalışıyorum. Bu da her sürücünün frekans karakteristiği, distortion karakteristiği ile ilgili bir şey.
Ayrıca kapasitör seçimlerini burada görüldüğü gibi Kağıt ve Berilyum sürücüler bir arada; bu sürücülerin ses karakteristiklerinin yakınlaştırılması gerek genel sunumda hoparlörün uyumlu olması için. Bunu sağlamak için berilyumlar da PIO kapasitör kullandım
Ayrıca kağıtta yazan 94dB falan temel alınamayacak kadar soyuttur
Kuşkusuz, önemli olan kullandığınız sürücünün sizdeki kabine monte edilmiş halde, dinleti yapılacak ortamda vereceği FR grafiğidir.Bunu da ölçüm mikrofonu kullanarak bulmak gerekiyor
Time domain ve phase domain konularını iyi incelemenizi tavsiye ederim.
Buna da katılıyorum. Bu hoparlörde sürücüler arasındaki offset leri farkedebilirsiniz, nedeni de bu
DINZER
Yeni Üye
 
İleti: 30
Kayıt: 05 Ekm 2010, 15:19
İl: Ankara


Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen fatihcol » 11 Ekm 2010, 14:45

Sevgili dinzer;

Yanlış anlama ama diy için watt veya para bu kadar önemli değildir. En azından temel başlangıcı olarak para veya watt söz konusu edilmez.

Ben 2x6 Watt class-A ampli yaptım. bunu 3 milyara satıyorum. ne olacak şimdi? Watt mı sıkıntı? para mı sıkıntı?
3 milyar istenen malın değerine kimse birşey demez herhalde. Fakat kriter para değil, sonuçtur. Senin örneklerden şunu anlıyorum: şu mal 3 milyar o yüzden çok iyi. Sebeb sonuç ilişkisinin ticarete indirgenmesi diy e haksızlık gibi oluyor.
Birbirine tam ters olan 4 permutasyon söz konusu; ucuz ama iyi - pahalı ama iyi - ucuz ama kötü - pahalı ama kötü .
Buradaki iyi veya kötü kullanıcıların işini görmesiyle doğrudan ilişkilidir. Yani sonuca götürecek ürün 10 liraysa, almaktan başka çare yoksa, alınmalıdır.
Para İnsan'ın En Değerli Malı Değildir. En Değerli Mal ZAMAN dır. Sonucunda zarar etmeyi kimse istemez. Ucuzcu zarara, antikacı kara yönlüdür.
Kullanıcı avatarı
fatihcol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 04 Eyl 2007, 11:17
Konum: AOSS Maslak
İl: İstanbul
Meslek: Elektronik Teknisyeni

Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen fatihcol » 11 Ekm 2010, 14:49

DINZER yazdı:
fatihcol yazdı:X-over için ise yorumum şu olur, dinleti mesafesi@sürücü spl i@yanıt gecikmeleri, bu denklem de yapılan xover başarılı olur.
yoksa hoparlörü ters veya vertical çalıştırmaya yarayan linkwitz amcanın çalışmaları ev diy i için çok marjinal kalıyor.
Bir eleştirim daha olacak çalışmalarınızın başlangıcı sese göre olmalı. watt, ohm gibi elektriksel değerlere göre xover yapmak sürücüyü dinlememek demektir.

Ayrıca kağıtta yazan 94dB falan temel alınamayacak kadar soyuttur. Elimize geçen sürücünün bizim isteklerimize yanıtı ne olacak bu önemlidir.

Time domain ve phase domain konularını iyi incelemenizi tavsiye ederim.


Saygılar Sevgiler.


Benim X-over yaparken yöntemim şöyle oldu
* Sürücü parametrelerinin bulunması(FR grafikleri-empedans grafikleri vd.); örneğin woofer ın Qts değeri bu konsept için 0.35 i geçmemeli, ki buna uyuyor.
X-over yer , derece ve türünü seçerken en stabil FR dağılımını yakalamaya çalışıyorum. Bu da her sürücünün frekans karakteristiği, distortion karakteristiği ile ilgili bir şey.
Ayrıca kapasitör seçimlerini burada görüldüğü gibi Kağıt ve Berilyum sürücüler bir arada; bu sürücülerin ses karakteristiklerinin yakınlaştırılması gerek genel sunumda hoparlörün uyumlu olması için. Bunu sağlamak için berilyumlar da PIO kapasitör kullandım
Ayrıca kağıtta yazan 94dB falan temel alınamayacak kadar soyuttur
Kuşkusuz, önemli olan kullandığınız sürücünün sizdeki kabine monte edilmiş halde, dinleti yapılacak ortamda vereceği FR grafiğidir.Bunu da ölçüm mikrofonu kullanarak bulmak gerekiyor
Time domain ve phase domain konularını iyi incelemenizi tavsiye ederim.
Buna da katılıyorum. Bu hoparlörde sürücüler arasındaki offset leri farkedebilirsiniz, nedeni de bu


Topu hep taca atıyorsun.
Kullanıcı avatarı
fatihcol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 04 Eyl 2007, 11:17
Konum: AOSS Maslak
İl: İstanbul
Meslek: Elektronik Teknisyeni

Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen DINZER » 11 Ekm 2010, 22:06

fatihcol yazdı:Sevgili dinzer;

Yanlış anlama ama diy için watt veya para bu kadar önemli değildir. En azından temel başlangıcı olarak para veya watt söz konusu edilmez.

Ben 2x6 Watt class-A ampli yaptım. bunu 3 milyara satıyorum. ne olacak şimdi? Watt mı sıkıntı? para mı sıkıntı?
3 milyar istenen malın değerine kimse birşey demez herhalde. Fakat kriter para değil, sonuçtur. Senin örneklerden şunu anlıyorum: şu mal 3 milyar o yüzden çok iyi. Sebeb sonuç ilişkisinin ticarete indirgenmesi diy e haksızlık gibi oluyor.
Birbirine tam ters olan 4 permutasyon söz konusu; ucuz ama iyi - pahalı ama iyi - ucuz ama kötü - pahalı ama kötü .
Buradaki iyi veya kötü kullanıcıların işini görmesiyle doğrudan ilişkilidir. Yani sonuca götürecek ürün 10 liraysa, almaktan başka çare yoksa, alınmalıdır.
Para İnsan'ın En Değerli Malı Değildir. En Değerli Mal ZAMAN dır. Sonucunda zarar etmeyi kimse istemez. Ucuzcu zarara, antikacı kara yönlüdür.


Bir yanlış anlaşılma oldu herhalde bahsettiğim ürünler ticari şeyler; diy la ilgisi yok. Class D performansıyla ilgisi var. Ticari firmalar ürünlerini fiyatlandırırken pazardaki ürünlere göre bir performans hiyerarşisi gözetirler.
Ben 2x6 Watt class-A ampli yaptım. bunu 3 milyara satıyorum. ne olacak şimdi? Watt mı sıkıntı? para mı sıkıntı?
Para sıkıntı.. :D
satamazsınız elinizde kalır. Satabilmeniz için (marka olamadığını da düşünerek) piyasadaki 4-5 milyarlık ürünler performansında olması gerekir.
6w olması da problem değil, ÇinlilerİN bile EBAY de 6-8watlık 300B lere, 2A3 lere istedikleri fiyat 1.5 milyarlardan başlayıp 4 milyara kadar gidiyor.
Oturmuş piyasada performans-fiyat arasında kestirilebilir bir bağ oluşur

sonuçta class D gelişiyor subwoofer anfisi olmanın ötesine geçiyor. Güzel bir şey, elektrik faturalarımız azalır
DINZER
Yeni Üye
 
İleti: 30
Kayıt: 05 Ekm 2010, 15:19
İl: Ankara

Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen Ersoy » 13 Ekm 2010, 09:02

Öncelikle yaptığınız diy kabin bitirilmiş ve çalışır bir diy olduğu için tebrikler tekrar.

Tabiki sesini duymadan yorum yapmak yanlış olmakla beraber, 18 inçlik bir sürücü ile dome bir mid arasındaki o kocaman frekans aralığının nasıl dolduğunu anlamak gerçekten zor. Bunun üstüne birde bas ve mid sürücülerin birbirlerine olan uzaklıkları ve dikey paralellikleri bukadar birbirinden ayrılmışken uyumlu çalabilmeleri bana imkansız gibi geliyor. Kısacası bu kabinde sürücüler ayrı ayrı çalıyordur. Sizin yaptığınız kabinde birtürlü mid ve bas ilişkisinin sevişmesine izin vermeye müsait olmayacağını düşünüyorum. Sürekli kavga eden karı-koca ilşkisine benzetiyorum. :D

Bunun dışında, tekerleklerden acil olarak vaz geçilmeli. Gerçekten tekerlekler, bu kocaman emeği mahvediyor.

Bütün bunlara rağmen, eğer Ankarada olsaydım gelip bu kabini dinlemek isterdim.
Kainat, düşünceleri değil, hareketleri alkışlar.
Ersoy
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 455
Kayıt: 22 Şub 2007, 15:49
Konum: istanbul

Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen fatihcol » 13 Ekm 2010, 11:11

Dinzer;

Topu taca atmadan ve verdiğim örnekleri eleştirmeden; senin işitsel dinletilerinin had safhaya ulaşması gerektiğini düşünüyorum.
Biraz daha açarsam şöyle bir örnek vereyim:
Ben 1993 yılında, open bafıl(maddi kaynak yetersizliğinden) ile uğraşırken komşum, bana başka bir komşumuzun çok iyi bir ses sistemi olduğunu haber verdi. Gittim gördüm ve dinledim. 220volt sabit şebeke ile beslenen (şebekeden total 50W çekiyorlar) elektrostatik hoparlörler, 2x6watt Class-A lambalı ampliyle sürülerek; işin sonu diyebileceğim yanıtlar oluşturuyorlardı. (1 ay evvel, 4 adet elektrostatik hoparlörler karaköyde 2. el olarak satılıyor söylentisi vardı, gittim kalmamış :( )
Kaynak olarak plak, kaset ve cd vardı. dire straits(kopya), dışında iyi sonuç veren cd çıkmadı :). O yıllarda freq. resp. arttırımının peşine düşen üreticiler "stereo" yu unutmuşlardı. 1.plak 2.kaset ve 3. sırada cd geliyordu, kalite ve hi-fi konusunda. (Bu zaman ki mp3 leri hiç konuşmaya değmez.Şimdiki albümlerde berbat denebilir. Sertap Erener'in son albümü iyi deniyor, alıp göreceğiz artık stereo yu)
Bu dinleti testinden 3 yıl sonra 1996 da michael jackson'un, history (remastered) albümü double cd olarak çıktı. Orjinal eski Kasetle karşılaştırdığımda stereosu aynıydı. Fakat müthiş freq. resp. farkı vardı. ne yaptım biliyor musun? hemen metal kasetime 1 gün uğraşarak cdyi kopyaladım. tabi cd yi ve metal kaseti alıp doğru komşuya :) stereoyu bozmadan yapılan kaset kaydı, cdyi döver :) metal kaset olursa, daha iyi sonuçlarda verir ... dat'a ve md (Bad albümü md olarak var)ye hiç lafım yok süper.

Class-d konusunda çook yanlışsın. Önyargılı olduğunu görüyorum. Class-D yi en çok savunan olarak kendimi gördüğüm halde; daha çook ekmek yemesi gerekiyor. Elektro-statik örneğimdeki tüketimi ölçtüğümüzde 50watt EHT + tahmini 100watt ampli=150 Watt. 150watt; bu cihazlar 1 saatte 1.6 kuruşluk enerji tüketiyor. İr nin topolojisi 1 saatte en az 4 kuruş tüketiyor. averaj tüketim ir de daha düşük olabilir. İşin en komik tarafı 2x120watt ile alınan ses, 2x6watt(+50w EHT) ile alınan sesten daha kısık ve bozuktur.

Class-A yı, Class-D karşısında ezemeyiz. fakat benzer noktaları yok değildir. Mesela cross-zero bakımından benzerlik taşırlar. Ama ir topolojisi bu benzerliği taşıyor mu? incelemedim. Class-A, birinciliği hala elinde tutuyor.
Class-D, Class-A/B yi yenebilir. Bazı class-D ürünler, vasat class-A/b leri rahatlıkla ezebiliyor. (Bu konuda Auto-Hifi dergisinde makalem yayınlanmıştı)

"Çinli bile" sözüne katılmamakla (onlarda insan) birlikte; usa, ab ve ülkemiz insanının "kendini üstün görür iken" çinlilerin mallarına, kendi markalarını basmalarını komik buluyorum. Geçmişte, japon ve korelilerin ürünleride bu şekilde markajlandı :) (Markaj değerli görülüyor. Bir ürünün kullanım-sonuç bileşkesinden çok, marka değerine para verilmesi çok manidardır)
Kullanıcı avatarı
fatihcol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 04 Eyl 2007, 11:17
Konum: AOSS Maslak
İl: İstanbul
Meslek: Elektronik Teknisyeni

Reklamlar

Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen DINZER » 13 Ekm 2010, 12:02

Ersoy yazdı:Öncelikle yaptığınız diy kabin bitirilmiş ve çalışır bir diy olduğu için tebrikler tekrar.

Tabiki sesini duymadan yorum yapmak yanlış olmakla beraber, 18 inçlik bir sürücü ile dome bir mid arasındaki o kocaman frekans aralığının nasıl dolduğunu anlamak gerçekten zor. Bunun üstüne birde bas ve mid sürücülerin birbirlerine olan uzaklıkları ve dikey paralellikleri bukadar birbirinden ayrılmışken uyumlu çalabilmeleri bana imkansız gibi geliyor. Kısacası bu kabinde sürücüler ayrı ayrı çalıyordur. Sizin yaptığınız kabinde birtürlü mid ve bas ilişkisinin sevişmesine izin vermeye müsait olmayacağını düşünüyorum. Sürekli kavga eden karı-koca ilşkisine benzetiyorum. :D

Bunun dışında, tekerleklerden acil olarak vaz geçilmeli. Gerçekten tekerlekler, bu kocaman emeği mahvediyor.

Bütün bunlara rağmen, eğer Ankarada olsaydım gelip bu kabini dinlemek isterdim.



Ersoy Bey, hepimizin kuşkusuz belli bilgi eksikliklerimiz vardır
soru gelirken kaynağının konuya hakimiyeti hakkındada bazı ipuçları verir.
Benim web de genelde karşılaştığım arkadaşlar belli bir konsepti ezberlemiş olarak görünüyorlar(kapalı kutu ve bass reflex gibi) bunun dışındaki her şeye bir parça(hatta epeyce) soğuk duruyorlar. Tabi bu yurtiçi için geçerli. Genelde mektepli-alaylı ayrımında daha çok alaylı deneyimlerden gelen bir bilgi birikimi var(Tabiki çok kıymetli fakat eksik). Bilmiyorum hoparlör yaparken FR ölçümü Distortion ölçümü yapanlar var mı? Bunlar olmayınca bir çok şey havada(kulağa) kalıyor.

Nihayetinde birbirimizin eksikliklerini tamamlamak için bu forumlar . İlk sorunuz...
18 inçlik bir sürücü ile dome bir mid arasındaki o kocaman frekans aralığının nasıl dolduğunu anlamak gerçekten zor.
Bu iki sürücü arasında bir frekans aralığı yok.
Mid dome 500 Hz e @95 db; Woofer ise 750 Hz e @97-97 db kadar(ölçülen FR response a göre) Hi end performans gösterebiliyor
Hi-end den kasıt ne? olağanüstü düşük distortion performansları, bunlar ölçülebilen şeyler, gelen sinyale sadıklığı vs.
Bu sürücülerin çok özel olduğunu belirtmeliyim

Belki kendinizi çok iyi ifade edemiş şunu söylemek istemiş olabilirsiniz.
'Kağıt türünde bir sürücü ile berilyum gibi rijit farklı tabiatta bir sürücüyü nasıl kaynaştırabildiniz; ben burada sıkıntı görüyorum?'
Bu daha mantıklı, daha teknik bir soru ve harcanan çabanın önemli bir kısmını oluşturdu.
Teknik olarak cevaplayabilirim ama yazarak uzun, zaman alıcı olacak
herşey imalatcınınbirikimine bağlı bunun mümkün olduğunu söyleyip bir resimle örnekleyeceğim. Araştırırsaız daha çoğuna ulaşabilirsiniz
http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.hitso.co.th/2401_sm.gif&imgrefurl=http://www.hitso.co.th/TAD.htm&h=110&w=150&sz=7&tbnid=Ca3ikW0GQ-bE3M:&tbnh=70&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dtad%2Bspeaker&zoom=1&q=tad+speaker&hl=tr&usg=__EEzMhPC10phJ11Rge-A4mNFRKCA=&sa=X&ei=Gmm1TJ6QFoOHswbg1LS-CQ&ved=0CC0Q9QEwBQ

Bunun üstüne birde bas ve mid sürücülerin birbirlerine olan uzaklıkları ve dikey paralellikleri bu kadar birbirinden ayrılmışken uyumlu çalabilmeleri bana imkansız gibi geliyor
O mesafeler bilerek hesapla ölçüyle isteyerek yapılmış; özellikle ev içi gibi yakın dinletilerde önemli. Asıl yanlış ve kolay olan bütün sürücüleri bir düzleme monte etmek

Kısacası bu kabinde sürücüler ayrı ayrı çalıyordur
En doğru sözü en sonda söylediniz. Tüm çaba da bunun için sesleri tane tane karışmadan almak amaçlardan birisi.

tekerleklerden acil olarak vaz geçilmeli.
Beklenen eleştiriler, haklı olarak insanlar konsepti bilmediklerinden ve dinlemediklerinden
eğitimim gereği titreşimler rezonanslar gibi konulara bir parça hakimim
detaya girmek hem konuyu uzatacak hem de bir miktar teorik alt yapı gerektirecek, fikir vermek için
Bu tekerlekler kilitlenebiliyor, hoparlörlerin her biri 58 kg ve kütle merkezleri oldukça aşağıda zeminden toplam uzunluğunun 1/4 ü kadar,
Woofer sürücünün kabine bağlantısı 3 ayrı teknikle çok iyi sönümlenerek şekilde yapılmıştır(Klasik civata kullanarak kabine bağlamak değil)
Sistemi çivi ayak üzerinde dinledim aradaki farkı bir çoğu titiz dinleyici alamaz, oldukça keyfe keder.

Sizin yaptığınız kabinde birtürlü mid ve bas ilişkisinin sevişmesine izin vermeye müsait olmayacağını düşünüyorum.
Normal bir çabayla bu biraz zor haberdar olamayabileceğiniz crossover teknikleri, kapasitör seçimleri var
Başta da söylediğiniz gibi dinlemek gerekiyor ondan sonra gelecek eleştiriler daha yararlı olur
DINZER
Yeni Üye
 
İleti: 30
Kayıt: 05 Ekm 2010, 15:19
İl: Ankara

Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen DINZER » 13 Ekm 2010, 12:18

fatihcol yazdı:Dinzer;

Topu taca atmadan ve verdiğim örnekleri eleştirmeden; senin işitsel dinletilerinin had safhaya ulaşması gerektiğini düşünüyorum.
Biraz daha açarsam şöyle bir örnek vereyim:
Ben 1993 yılında, open bafıl(maddi kaynak yetersizliğinden) ile uğraşırken komşum, bana başka bir komşumuzun çok iyi bir ses sistemi olduğunu haber verdi. Gittim gördüm ve dinledim. 220volt sabit şebeke ile beslenen (şebekeden total 50W çekiyorlar) elektrostatik hoparlörler, 2x6watt Class-A lambalı ampliyle sürülerek; işin sonu diyebileceğim yanıtlar oluşturuyorlardı. (1 ay evvel, 4 adet elektrostatik hoparlörler karaköyde 2. el olarak satılıyor söylentisi vardı, gittim kalmamış :( )
Kaynak olarak plak, kaset ve cd vardı. dire straits(kopya), dışında iyi sonuç veren cd çıkmadı :). O yıllarda freq. resp. arttırımının peşine düşen üreticiler "stereo" yu unutmuşlardı. 1.plak 2.kaset ve 3. sırada cd geliyordu, kalite ve hi-fi konusunda. (Bu zaman ki mp3 leri hiç konuşmaya değmez.Şimdiki albümlerde berbat denebilir. Sertap Erener'in son albümü iyi deniyor, alıp göreceğiz artık stereo yu)
Bu dinleti testinden 3 yıl sonra 1996 da michael jackson'un, history (remastered) albümü double cd olarak çıktı. Orjinal eski Kasetle karşılaştırdığımda stereosu aynıydı. Fakat müthiş freq. resp. farkı vardı. ne yaptım biliyor musun? hemen metal kasetime 1 gün uğraşarak cdyi kopyaladım. tabi cd yi ve metal kaseti alıp doğru komşuya :) stereoyu bozmadan yapılan kaset kaydı, cdyi döver :) metal kaset olursa, daha iyi sonuçlarda verir ... dat'a ve md (Bad albümü md olarak var)ye hiç lafım yok süper.

Class-d konusunda çook yanlışsın. Önyargılı olduğunu görüyorum. Class-D yi en çok savunan olarak kendimi gördüğüm halde; daha çook ekmek yemesi gerekiyor. Elektro-statik örneğimdeki tüketimi ölçtüğümüzde 50watt EHT + tahmini 100watt ampli=150 Watt. 150watt; bu cihazlar 1 saatte 1.6 kuruşluk enerji tüketiyor. İr nin topolojisi 1 saatte en az 4 kuruş tüketiyor. averaj tüketim ir de daha düşük olabilir. İşin en komik tarafı 2x120watt ile alınan ses, 2x6watt(+50w EHT) ile alınan sesten daha kısık ve bozuktur.

Class-A yı, Class-D karşısında ezemeyiz. fakat benzer noktaları yok değildir. Mesela cross-zero bakımından benzerlik taşırlar. Ama ir topolojisi bu benzerliği taşıyor mu? incelemedim. Class-A, birinciliği hala elinde tutuyor.
Class-D, Class-A/B yi yenebilir. Bazı class-D ürünler, vasat class-A/b leri rahatlıkla ezebiliyor. (Bu konuda Auto-Hifi dergisinde makalem yayınlanmıştı)

"Çinli bile" sözüne katılmamakla (onlarda insan) birlikte; usa, ab ve ülkemiz insanının "kendini üstün görür iken" çinlilerin mallarına, kendi markalarını basmalarını komik buluyorum. Geçmişte, japon ve korelilerin ürünleride bu şekilde markajlandı :) (Markaj değerli görülüyor. Bir ürünün kullanım-sonuç bileşkesinden çok, marka değerine para verilmesi çok manidardır)


Fatih Bey,

Şöyle bir durum var malum bu bir hobi ve ben anfi konusunda devre topolojilerine hakim değilim elektronik anlamda sadece böyle basit uygulamalar yapabilirim(ama hoparlörler konusunda birikimime güvenirim). Bu anfi benim bir ürünüm değil. Sadece onu topladım. Ama sesini çok beğendim. Referansım ne? Örneğin son kullandığım anfi olan Primare(Class AB) den daha iyi.http://www.primare.net/product.asp?ProductID=38 Tabi bu benim beğenim
Çinlilerle bir problemim yok onlardan aldığım 4*TDA1543 pcb üzerine I2S çalışıyorum şu anda
Örneği piyasaya en düşük fiyatla ürün sürdüklerinden verdim
DINZER
Yeni Üye
 
İleti: 30
Kayıt: 05 Ekm 2010, 15:19
İl: Ankara

Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen fatihcol » 13 Ekm 2010, 14:04

Dinzer bey;
Gönderdiğin linkteki açıklamalarda, stüdyo akustiği(kapalı alan, uzak mesafe) için üretilmiştir deniyor.
Evde kötü sonuçlar verecektir. Ersoy'un eleştirilerini dikkate almalısın. Sürücüler arasındaki o kadar büyük farkları kapatmak imkansız.aktif sürüldüğünde belki kapanır ama yinede hi-end sonuçlar bekleme.Sonuç: Aktifle kolları farklı renk. Pasif xoverle ise "farklı renkleri boşverdik, daha kalıp oturmuyor" olacak. Bu ceketi nasıl giyeceğiz.

Ayrı ayrı gelen seslerin, hi-end sınıfına koyman enteresan... İnsan kulağı 2 tane ve her ses yoluna(way) ayrı bir kulağımız yok. insan kulağı 1,2,3,4-way falan değildir.

TAD için düşüncelerin eve uygun diye muhtemelen. 2 yollu ve çift wf li bu kabinler Pioneerin düğün salonu büyüklüğündeki kapalı alanlar için ürettiği hoparlörlerdir. 3 saat dinlemişliğim var o hoparlörü, üstten bakıldığında hopalörün kendisi 2m2 yani oturma odasına 2 tane koysak oda bitti :) 4m2 çok büyük .


Tek sürücü ile dıylayıp, aynı yanıtı alamayacığını şimdiden söyleyeyim. Bu kadar ufak ve küp kabin o sürücüyü bozar.

Ve horn tw yi unutuyorsun, üstüne birde beri kullanıyorsun. tizleri yavaşlatmak için periyot dışında, 25 mS ekle anca, belki denk gelirler. 50 kilo xover seni bekliyor.
Kullanıcı avatarı
fatihcol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 04 Eyl 2007, 11:17
Konum: AOSS Maslak
İl: İstanbul
Meslek: Elektronik Teknisyeni

Ynt: 3 Yollu ve Hormonlu Hoparlör Çalışması %100 DIY

Okunmamış iletigönderen DINZER » 13 Ekm 2010, 16:25

"fatihcol"]Dinzer bey;
Gönderdiğin linkteki açıklamalarda, stüdyo akustiği(kapalı alan, uzak mesafe) için üretilmiştir deniyor.
Ah Fatih Bey yine koptuk; bu örneği ne için vermiştik Ersoy Bey dome ile 18 inch sürücü nasıl birlikte çalışabilir demişti
daha uç bir örnekle dome un yarısı çapında bir comp. driver la da çalışabileceğini göstermiş olduk
Üstelik dome dan çok daha hızlı bir sürücüyle
Ersoy Bey ve sizin takıldığınız noktalar... cevabı basit bir konuydu.
Sorunumuz büyük size eleştirdiğiniz konu üzerine örnek veriyorum siz bu ev tipi değil diyorsunuz . Böyle olunca acaba diyorum karşımdaki bu yazışmayı sadece birtür üste çıkma olarak görüyor diye düşünüyorum. Konu lise münazaralarına dönüyor. Ayrıca bu sistemler evlerde kullanılıyor

Evde kötü sonuçlar verecektir.
Nereden biliyorsunuz Fatih Bey, hangi bilgi ve tenik gerekçe var bunun altında. Hoparlörün frekans spektrumu verilmiş
Ersoy'un eleştirilerini dikkate almalısın.
yeterli bilgiden kaynaklanan eleştirileri her zaman dikkate aldım. Yeterli bilgi konusunda sıkıntı olduğunu görüyorum
Sürücüler arasındaki o kadar büyük farkları kapatmak imkansız.aktif sürüldüğünde belki kapanır ama yinede hi-end sonuçlar bekleme.Sonuç: Aktifle kolları farklı renk. Pasif xoverle ise "farklı renkleri boşverdik, daha kalıp oturmuyor" olacak. Bu ceketi nasıl giyeceğiz.
Yazılanları okumuyorsunuz Fatih Bey. Aynı yerlere takıldık.
Dinlediğinizi söylediğiniz hoparlörün kompresyon driver ın çapı bendeki dome un yarısı.
Üstelik o da berilyum; aynı malzeme.
Üstelik dome dan çok daha hızlı bir sürücü
Üstelik wofeer ın hizasının çok daha gerisinde (bendeki dome a göre)
Üstelik bu hoparlörü dinlemişsiniz bir de
O zaman sitem etmek durumundayım
Bunları siz anlamalısınız. Ben yazmak zorunda kalmamalıyım


Ayrı ayrı gelen seslerin, hi-end sınıfına koyman enteresan... İnsan kulağı 2 tane ve her ses yoluna(way) ayrı bir kulağımız yok. insan kulağı 1,2,3,4-way falan değildir.
Seslerin ayrı olması demek... ayrışık olması yani; trompetin sesi saksofonun sesi vokallerin sesi ayrışmış tane tane demek
TAD için düşüncelerin eve uygun diye muhtemelen. 2 yollu ve çift wf li bu kabinler Pioneerin düğün salonu büyüklüğündeki kapalı alanlar için ürettiği hoparlörlerdir. 3 saat dinlemişliğim var o hoparlörü, üstten bakıldığında hopalörün kendisi 2m2 yani oturma odasına 2 tane koysak oda bitti :) 4m2 çok büyük .

Bunları okudukça bilgi ve deneyiminiz konusunda şüphelerim iyice artıyor. Bunları söylemeden önce dinleme salonumun büyüklüğünü sorsanız. 48 metrekare. Üstelik bunlardan evlerde sürüyle var.
Sonra, hoparlörün alt frekansı 35 hz bu bass reflex değil.Görüyorsunuz yukardan itibaren biraz dikkatli okununca anlaşılacak şeyleri konu yapmak zorunda kalıyoruz


Tek sürücü ile dıylayıp, aynı yanıtı alamayacığını şimdiden söyleyeyim.
Kusura bakmayın anlayamıyorum daha teknik ifadeler kullanamazmısınız. 'topu taca atıyorsun' deyimi de olmuştu. Özensiz buluyorum .

Bu kadar ufak ve küp kabin o sürücüyü bozar.
:D bir kere ortada küp yok. Ufak olduğunu nereden çıkardınız böyle bir bilginiz yok. Bu konsept bası vermek için bütün odayı kullanır.

Ve horn tw yi unutuyorsun, üstüne birde beri kullanıyorsun. tizleri yavaşlatmak için periyot dışında, 25 mS ekle anca, belki denk gelirler. 50 kilo xover seni bekliyor.
o zaman size bir soru Ersoy Bey de isterse cevaplar
Örnek verdiğiniz 25 mS de sesin alacağı yol ve
bahsi geçen crossover frekansına karşı gelen dalga boyunu bulup ne yaptığımı anlamanızı öneriyorum.
Fatih Bey, anlamınızı rica edeceğim şey şu....sürücüleri herhangi bir hizada tutmak, hoparlöre kilitli tekerlek koymak bunlar çok basit işler, gereğini gördüğümde yaparım. Her bir sürücüye arzu ettiğim tonaliteyi verebilirim. Karakterlerinde değişimler yapabilirim. Distorsiyon performansları sinyal hassasiyetleri hariç.
Yaptığınız uygulamalarda sistemi kulağınız dışında yargılama şansınız oldu mu?
empedans ölçümü; Frekans spektrum ölçümü; Distortion ölçümü grafiklemeleri gibi olanaklardan yararlandınız mı? Bol bol okumak araştırmak gerekiyor çoğunlukla yurt dışı kaynakları. Yurt içi kaynaklar ancak başlangıç aşamasında faydalı olabiliyor sonrasında yetersiz kalıyor. Benim diy uygulaması yapacak arkadaşlara tavsiyem.
DINZER
Yeni Üye
 
İleti: 30
Kayıt: 05 Ekm 2010, 15:19
İl: Ankara

ÖncekiSonraki

Hoparlörler


 


  • Bu konular da ilginizi çekebilir:
    Cevaplar
    Gösterim
    Son ileti
  • raf tipi 2 yollu
    1, 2, 3Eklenti(ler) gönderen levrek » 17 Oca 2010, 15:21
    21 Cevaplar
    4581 Gösterim
    Son ileti gönderen Mehmet__Can Son iletiyi göster
    05 May 2010, 10:20
  • 3 Yollu Filtre Devresi
    gönderen badness » 27 Tem 2009, 16:00
    2 Cevaplar
    4925 Gösterim
    Son ileti gönderen Kurtis Son iletiyi göster
    27 Tem 2009, 19:33
  • pasif 3 yollu filtre
    gönderen zunda » 06 Nis 2011, 20:03
    0 Cevaplar
    2374 Gösterim
    Son ileti gönderen zunda Son iletiyi göster
    06 Nis 2011, 20:03
  • 3 Yollu Kabin İçin Sürücü Tavsiyesi
    1, 2gönderen Razorback » 17 Mar 2008, 13:26
    17 Cevaplar
    5263 Gösterim
    Son ileti gönderen batısesizmir Son iletiyi göster
    20 Mar 2008, 01:47
  • Hoparlör Konumlandırma
    Eklenti(ler) gönderen pixelart » 04 Ekm 2008, 19:19
    6 Cevaplar
    3199 Gösterim
    Son ileti gönderen e154 Son iletiyi göster
    05 Ekm 2008, 22:41

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 0 misafir