Çok sürücülü sistemler

Hoparlörler » Tweeter(tiz), mid-range(orta sesler), woofer ve subwoofer'lar hakkındaki tüm soru(n)lar

Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen hoparlör » 08 Ekm 2010, 18:55

fatihcol yazdı:[Fakat aynı yoldan(way) adeti çoğaltılmış hoparlörler grup gecikmesinin düşmesine ve ayrıntıların artmasına sebeb olur. 7kHz e kadar her sürücü için çoklama tekniği iyi sonuç verir. Fakat tw tolu için adet attırmak yanlıştır.

Sevgili Fatih,

Örneklerden de gördüğün gibi birden fazla tiz sürücü kullanmak yanlış değildir. Sadece doğru kullanmak gerekir, bu doğru kullanmak da çok kolay bir iş değil. Profesyonel sistemlerdeki line-array tasarımlarının en büyük avantajı, doğrusal olarak yayılan yüksek frekansların akustik lens veya daha doğrusu horn yaklaşımı ile farklı açılara yönlendirilmesidir. Bu şekilde frekansların birbirini yok etmesi derdi büyük ölçüde aşılıyor, üstüste bir sürü tiz modülü eklenebiliyor. Geçen sene Beyma'nın pro line-array sistemlerine bakmıştım Nemsan'da. Adı üzerinde profesyonel sistemlerin profesyonel çözümleri oluyor, ve eve taşınmaları da anlamsız oluyor. Ama akustik temel aynı, sadece evde profesyonel sistemlerin yaptıklarını tekrarlamak ya bütçeyi büyütüyor ya da bilgi birikimi yetersiz kalıyor.

Bas seviyesinde hoparlörleri çoğaltma konusunda sorun yok, doğrusal olmadıkları için daha kolay, kabin hesaplama teknikleri bu konuda her kabin yapımındaki standart zorluklardan daha fazla değil. Ancak mid seviyesinde üst kesim frekansını kullanılan mid hoparlörlerinin merkezden merkeze olan mesafeleri belirliyor. Örneğin benim kullanmayı planladığım mid'ler 14cm aralıklı ve bu da üst kesim frekansının 2400Hz civarında olmasını gerektiriyor mesafe dalga boyunu belirliyor. Daha kötüsü ise tizler, birden fazla kullanıldığında gerçekten faciaya yol açacaktır, eğer merkezden merkeze mesafeleri hoparlörden çıkan en üst frekansın dalga boyundan daha az değilse. Tipik kullanılanlardan birisi Dayton ND16FA, tanesi 6 USD felan ama bizim memlekete gelince iki katından fazla tutuyor.

Bundan daha iyisi ribbon kullanmak, ucuca eklenir gibi monte edilebiliyor. Ama pahalı, fiyat uçuyor.
hoparlör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1844
Kayıt: 02 Eyl 2007, 19:30
İl: İstanbul


Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen DINZER » 09 Ekm 2010, 00:46

hoparlör yazdı:
fatihcol yazdı:[Fakat aynı yoldan(way) adeti çoğaltılmış hoparlörler grup gecikmesinin düşmesine ve ayrıntıların artmasına sebeb olur. 7kHz e kadar her sürücü için çoklama tekniği iyi sonuç verir. Fakat tw tolu için adet attırmak yanlıştır.

Sevgili Fatih,

Örneklerden de gördüğün gibi birden fazla tiz sürücü kullanmak yanlış değildir. Sadece doğru kullanmak gerekir, bu doğru kullanmak da çok kolay bir iş değil. Profesyonel sistemlerdeki line-array tasarımlarının en büyük avantajı, doğrusal olarak yayılan yüksek frekansların akustik lens veya daha doğrusu horn yaklaşımı ile farklı açılara yönlendirilmesidir. Bu şekilde frekansların birbirini yok etmesi derdi büyük ölçüde aşılıyor, üstüste bir sürü tiz modülü eklenebiliyor. Geçen sene Beyma'nın pro line-array sistemlerine bakmıştım Nemsan'da. Adı üzerinde profesyonel sistemlerin profesyonel çözümleri oluyor, ve eve taşınmaları da anlamsız oluyor. Ama akustik temel aynı, sadece evde profesyonel sistemlerin yaptıklarını tekrarlamak ya bütçeyi büyütüyor ya da bilgi birikimi yetersiz kalıyor.

Bas seviyesinde hoparlörleri çoğaltma konusunda sorun yok, doğrusal olmadıkları için daha kolay, kabin hesaplama teknikleri bu konuda her kabin yapımındaki standart zorluklardan daha fazla değil. Ancak mid seviyesinde üst kesim frekansını kullanılan mid hoparlörlerinin merkezden merkeze olan mesafeleri belirliyor. Örneğin benim kullanmayı planladığım mid'ler 14cm aralıklı ve bu da üst kesim frekansının 2400Hz civarında olmasını gerektiriyor mesafe dalga boyunu belirliyor. Daha kötüsü ise tizler, birden fazla kullanıldığında gerçekten faciaya yol açacaktır, eğer merkezden merkeze mesafeleri hoparlörden çıkan en üst frekansın dalga boyundan daha az değilse. Tipik kullanılanlardan birisi Dayton ND16FA, tanesi 6 USD felan ama bizim memlekete gelince iki katından fazla tutuyor.

Bundan daha iyisi ribbon kullanmak, ucuca eklenir gibi monte edilebiliyor. Ama pahalı, fiyat uçuyor.


Tweeter/ mid/ woofer sürücü sayılarını belirlerken herbir sürücünün kazanç orannıı referans almanın iyi olacağını düşünüyorum(Lpad yapmanız da gerekmeyecek)Örnek
95 db tweeter
89db mid
89 db woofer için
1+2+2 veya 2+4+4 veya 4+8+8 uygulanırsa Lpad e gerek kalmayacak
Bu durumda tweeter empedansı 8 ohm mid ve woofer lar 4 ohm olursa daha da güzel olur; hiç direnç kullanmamış olursunuz
Bu örnek hoparlör sayısını belirlemek için değil tiz-mid bas sürücülerin birbirlerine sayıca oranını belirleme de kullanılabilir
Kullanılmazsa Lpad yapmak zorunda kalacağınızdan elektrik sarfiyatı had safahaya ulaşabilir.
Fekans spektrumu sdeğişkenliği aynı bantta çoklu sürücü kullanımında artmakta olduğundan böyle bir sistemi ölçüm mikrofonu olmadan yapmaya çalışmak istenilen performansın alınamamasına neden olabilir
En son DINZER tarafından, 10 Ekm 2010, 00:24 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 değişiklik yapıldı.
DINZER
Yeni Üye
 
İleti: 30
Kayıt: 05 Ekm 2010, 15:19
İl: Ankara

Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen hoparlör » 09 Ekm 2010, 01:44

DINZER yazdı:Tweeter/ mid/ woofer sürücü sayılarını belirlerken herbir sürücünün kazanç orannıı referans almanın iyi olacağını düşünüyorum(Lpad yapmanız da gerekmeyecek)


Hoparlör sayısı bu anlattıklarınıza göre belirlenmiyor, dediğim gibi siz bu konuyu biraz araştırın, dökümanlarınızı bulun. :gunaydin:
hoparlör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1844
Kayıt: 02 Eyl 2007, 19:30
İl: İstanbul

Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen fatihcol » 09 Ekm 2010, 11:52

hoparlör yazdı:
fatihcol yazdı:[Fakat aynı yoldan(way) adeti çoğaltılmış hoparlörler grup gecikmesinin düşmesine ve ayrıntıların artmasına sebeb olur. 7kHz e kadar her sürücü için çoklama tekniği iyi sonuç verir. Fakat tw tolu için adet attırmak yanlıştır.

Sevgili Fatih,

Örneklerden de gördüğün gibi birden fazla tiz sürücü kullanmak yanlış değildir. Sadece doğru kullanmak gerekir, bu doğru kullanmak da çok kolay bir iş değil. Profesyonel sistemlerdeki line-array tasarımlarının en büyük avantajı, doğrusal olarak yayılan yüksek frekansların akustik lens veya daha doğrusu horn yaklaşımı ile farklı açılara yönlendirilmesidir. Bu şekilde frekansların birbirini yok etmesi derdi büyük ölçüde aşılıyor, üstüste bir sürü tiz modülü eklenebiliyor. Geçen sene Beyma'nın pro line-array sistemlerine bakmıştım Nemsan'da. Adı üzerinde profesyonel sistemlerin profesyonel çözümleri oluyor, ve eve taşınmaları da anlamsız oluyor. Ama akustik temel aynı, sadece evde profesyonel sistemlerin yaptıklarını tekrarlamak ya bütçeyi büyütüyor ya da bilgi birikimi yetersiz kalıyor.

Bas seviyesinde hoparlörleri çoğaltma konusunda sorun yok, doğrusal olmadıkları için daha kolay, kabin hesaplama teknikleri bu konuda her kabin yapımındaki standart zorluklardan daha fazla değil. Ancak mid seviyesinde üst kesim frekansını kullanılan mid hoparlörlerinin merkezden merkeze olan mesafeleri belirliyor. Örneğin benim kullanmayı planladığım mid'ler 14cm aralıklı ve bu da üst kesim frekansının 2400Hz civarında olmasını gerektiriyor mesafe dalga boyunu belirliyor. Daha kötüsü ise tizler, birden fazla kullanıldığında gerçekten faciaya yol açacaktır, eğer merkezden merkeze mesafeleri hoparlörden çıkan en üst frekansın dalga boyundan daha az değilse. Tipik kullanılanlardan birisi Dayton ND16FA, tanesi 6 USD felan ama bizim memlekete gelince iki katından fazla tutuyor.

Bundan daha iyisi ribbon kullanmak, ucuca eklenir gibi monte edilebiliyor. Ama pahalı, fiyat uçuyor.


Sevgili Gökhan;

"Yanlış" dediysem sözüm amacını aşmış anlaşılan; "7kHz üstünde sürücü çoğaltmak sıkıntılı" sözümü biraz daha açayım. Açık hava ile kapalı mekan seslendirme sistemlerindeki anektodlarım birbiriyle ters olmamakla beraber; küçük mekanlarda tek tw gerekliliğini gördüm. Sebeb amplilerdeki 7kHz ve üstünde başlayan sıkıntıların yakın mesafede kulak tarafından hissedilmesidir. her kullanıcı PFB Class-A kullanamayacağına göre bu sıkıntılar hep vardır. time ve phase domain de oluşan sıkıntılar müzikaliteyi berbat etmektedir.
Açık hava line array lar için yapılabilecek çözümler için şunları söyleyebilirim:
(line arrayların içini açmadığım halde varsayımda bulunuyorum :) )
1.Birden fazla twlerin olası en düşük ohm değerinde paralel bağlantısı, istenmeyen harmoniği ve phase sıkıntılarını giderir.(Bu işlem amplinin harmoniğini istenmeyen ölçüde arttırır.)
2.Amplinin NFB devresinin kontrol ucu, kabin içerisindeki zobel devreyle etkileşimli ve simuleli çalışabilir.
3. çözüm bütün dinleyicilere sakinleştirici verip uyku moduna almalıyız :)

Açık hava sistem kullanım alanındaki bir gerçeğe değineceğim: açık hava sistemleri playback yapılmadan canlı kullanımlar için kullanıldığından "stereo" ihtiyacı gerektirmiyorlar. Zaten güç ile hacim elde edilebildiğinden bütün kullanıcılar bulundukları mekanın realitesine inanıyorlar.
"Stereo" nun üstünlediği misyon olan; "geçmişte bir yerde benim yerime duy@kayıt et@şimdi başka yerde playback yap@dinlet=ben oradaydım" işlemlerine açık hava sistemlerinde gerek duyulmuyor.

Kulaklık, oto, oda, salon, stüdyo, koridor, fabrika, açık hava... bunların hepsinde farklı sürücü teknikleri kullanılır ve başarı duruma uygunlukla ilişkilendirilir. Bunu ısrarla söylememin sebebi ülkemizde bu konuda yanlışlık yapan birçok kullanıcı tanımamdan dolayıdır. Mesela Bose nin ürünlerini oturma odasında kullanmak (5.1 dışında) ne kadar mantıklı olabilir ki. Sektör ismi profesyonel olabilir, marka çok güvenilir olabilir; fakat kullanım amacı stereo ya göre yapılmamıştır.

Open bafıl tekniğini 15 sene evvel, 1 sene kadar kullandım. TS-E17xx serisi ve tek kişilik çekyat başlığına (12mm formika kaplı mdf) bir takım montaj ettim. :) sıkıntıları yok değil sürücünün rezonans frekansına yaklaşmadığınız sürece başarılı diyebilirim. Sonsuz bafıl kapalı kabin ile karşılaştıracak olursam; yerleştirme sorunu yaşandığını bildirmeliyim. istenilen bas frekans responsuna göre panelin arkasındaki mesafeyi ayarlamanız gerekiyor. open bafıla free-air ve kapalı kabinin ayarlı (azimuth) versiyonu diyebilirim. Frekans responsu içerisindeki, faz düzeninin; natural sonuç verdiğini belirtmeliyim.

Önceki iletinde; "sadistçe" veya anlatmak istediğin tabirle "özgür diy" uygulamalarında şu firmanın ürünleri başarılı olabilir. "Toplu alım" yapma anlaşması yapabilirsek; güzel sürücüleri mevcut.
http://www.zyluxacoustic.com/

Tw yolunda hacim isteyenler horn veya ribbon kullanmak zorunda tabiki, ribbonun hacim zevkini hiçbir sürücü veremez diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
fatihcol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 04 Eyl 2007, 11:17
Konum: AOSS Maslak
İl: İstanbul
Meslek: Elektronik Teknisyeni

Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen fatihcol » 09 Ekm 2010, 12:18

Aktif sürmenin pasif sürmeye göre maliyeti çok, fakat aktif te daha çok ayar, daha kolay bir şekilde gerçekleşir.

DSP kullanımı ile faz domainde olmasada, time domainde hassas ayar imkanı mevcut. Sevgili Hazar bu işlemciyi inceleyip kullanılabilir der ise diylayabiliriz. benim takıldığım nokta; kumanda kodlarını tuşlar ile kontrol edebilecek; pic veya atmega uygulama yazılımı.
2-way xover sahibi bu entegrenin kesim frekansı kaçtır onu tam çözemedim. 2 giriş, 6 çıkışa sahip ve time fonksiyonu yeterli diyebilirim.

ak7600_f00e.pdf
2way dsp 2 in 6out
(425.4 KiB) 751 defa indirildi
Kullanıcı avatarı
fatihcol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 04 Eyl 2007, 11:17
Konum: AOSS Maslak
İl: İstanbul
Meslek: Elektronik Teknisyeni

Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen DINZER » 10 Ekm 2010, 00:48

fatihcol yazdı:
hoparlör yazdı:
fatihcol yazdı:[Fakat aynı yoldan(way) adeti çoğaltılmış hoparlörler grup gecikmesinin düşmesine ve ayrıntıların artmasına sebeb olur. 7kHz e kadar her sürücü için çoklama tekniği iyi sonuç verir. Fakat tw tolu için adet attırmak yanlıştır.

Sevgili Fatih,

Örneklerden de gördüğün gibi birden fazla tiz sürücü kullanmak yanlış değildir. Sadece doğru kullanmak gerekir, bu doğru kullanmak da çok kolay bir iş değil. Profesyonel sistemlerdeki line-array tasarımlarının en büyük avantajı, doğrusal olarak yayılan yüksek frekansların akustik lens veya daha doğrusu horn yaklaşımı ile farklı açılara yönlendirilmesidir. Bu şekilde frekansların birbirini yok etmesi derdi büyük ölçüde aşılıyor, üstüste bir sürü tiz modülü eklenebiliyor. Geçen sene Beyma'nın pro line-array sistemlerine bakmıştım Nemsan'da. Adı üzerinde profesyonel sistemlerin profesyonel çözümleri oluyor, ve eve taşınmaları da anlamsız oluyor. Ama akustik temel aynı, sadece evde profesyonel sistemlerin yaptıklarını tekrarlamak ya bütçeyi büyütüyor ya da bilgi birikimi yetersiz kalıyor.

Bas seviyesinde hoparlörleri çoğaltma konusunda sorun yok, doğrusal olmadıkları için daha kolay, kabin hesaplama teknikleri bu konuda her kabin yapımındaki standart zorluklardan daha fazla değil. Ancak mid seviyesinde üst kesim frekansını kullanılan mid hoparlörlerinin merkezden merkeze olan mesafeleri belirliyor. Örneğin benim kullanmayı planladığım mid'ler 14cm aralıklı ve bu da üst kesim frekansının 2400Hz civarında olmasını gerektiriyor mesafe dalga boyunu belirliyor. Daha kötüsü ise tizler, birden fazla kullanıldığında gerçekten faciaya yol açacaktır, eğer merkezden merkeze mesafeleri hoparlörden çıkan en üst frekansın dalga boyundan daha az değilse. Tipik kullanılanlardan birisi Dayton ND16FA, tanesi 6 USD felan ama bizim memlekete gelince iki katından fazla tutuyor.

Bundan daha iyisi ribbon kullanmak, ucuca eklenir gibi monte edilebiliyor. Ama pahalı, fiyat uçuyor.



Sevgili Gökhan;

"Yanlış" dediysem sözüm amacını aşmış anlaşılan; "7kHz üstünde sürücü çoğaltmak sıkıntılı" sözümü biraz daha açayım. Açık hava ile kapalı mekan seslendirme sistemlerindeki anektodlarım birbiriyle ters olmamakla beraber; küçük mekanlarda tek tw gerekliliğini gördüm. Sebeb amplilerdeki 7kHz ve üstünde başlayan sıkıntıların yakın mesafede kulak tarafından hissedilmesidir. her kullanıcı PFB Class-A kullanamayacağına göre bu sıkıntılar hep vardır. time ve phase domain de oluşan sıkıntılar müzikaliteyi berbat etmektedir.
Açık hava line array lar için yapılabilecek çözümler için şunları söyleyebilirim:
(line arrayların içini açmadığım halde varsayımda bulunuyorum :) )
1.Birden fazla twlerin olası en düşük ohm değerinde paralel bağlantısı, istenmeyen harmoniği ve phase sıkıntılarını giderir.(Bu işlem amplinin harmoniğini istenmeyen ölçüde arttırır.)
2.Amplinin NFB devresinin kontrol ucu, kabin içerisindeki zobel devreyle etkileşimli ve simuleli çalışabilir.
3. çözüm bütün dinleyicilere sakinleştirici verip uyku moduna almalıyız :)

Açık hava sistem kullanım alanındaki bir gerçeğe değineceğim: açık hava sistemleri playback yapılmadan canlı kullanımlar için kullanıldığından "stereo" ihtiyacı gerektirmiyorlar. Zaten güç ile hacim elde edilebildiğinden bütün kullanıcılar bulundukları mekanın realitesine inanıyorlar.
"Stereo" nun üstünlediği misyon olan; "geçmişte bir yerde benim yerime duy@kayıt et@şimdi başka yerde playback yap@dinlet=ben oradaydım" işlemlerine açık hava sistemlerinde gerek duyulmuyor.

Kulaklık, oto, oda, salon, stüdyo, koridor, fabrika, açık hava... bunların hepsinde farklı sürücü teknikleri kullanılır ve başarı duruma uygunlukla ilişkilendirilir. Bunu ısrarla söylememin sebebi ülkemizde bu konuda yanlışlık yapan birçok kullanıcı tanımamdan dolayıdır. Mesela Bose nin ürünlerini oturma odasında kullanmak (5.1 dışında) ne kadar mantıklı olabilir ki. Sektör ismi profesyonel olabilir, marka çok güvenilir olabilir; fakat kullanım amacı stereo ya göre yapılmamıştır.

Open bafıl tekniğini 15 sene evvel, 1 sene kadar kullandım. TS-E17xx serisi ve tek kişilik çekyat başlığına (12mm formika kaplı mdf) bir takım montaj ettim. :) sıkıntıları yok değil sürücünün rezonans frekansına yaklaşmadığınız sürece başarılı diyebilirim. Sonsuz bafıl kapalı kabin ile karşılaştıracak olursam; yerleştirme sorunu yaşandığını bildirmeliyim. istenilen bas frekans responsuna göre panelin arkasındaki mesafeyi ayarlamanız gerekiyor. open bafıla free-air ve kapalı kabinin ayarlı (azimuth) versiyonu diyebilirim. Frekans responsu içerisindeki, faz düzeninin; natural sonuç verdiğini belirtmeliyim.

Önceki iletinde; "sadistçe" veya anlatmak istediğin tabirle "özgür diy" uygulamalarında şu firmanın ürünleri başarılı olabilir. "Toplu alım" yapma anlaşması yapabilirsek; güzel sürücüleri mevcut.
http://www.zyluxacoustic.com/

Tw yolunda hacim isteyenler horn veya ribbon kullanmak zorunda tabiki, ribbonun hacim zevkini hiçbir sürücü veremez diye düşünüyorum.


Fatih Bey,
Yazdılklarınız tecrübeleriniz içinde ters gelen bir tek cümle dahi bulamadım. tümüne katılıyorum

işte kendi uygulamamda olduğu gibi ev ortamında open baffle daki bu yer seçme sorunu onu tekerlekli yapma gereğini de doğuruyor. (yine de ek olarak üç noktalı vidalı mini bir kriko sistemi hoparlörün altına monte etme planım var)
Normal kutu hoparlörlerde bası önce bir sıkışma ardından abartılı bir patlama şeklinde alıyoruz 'ssslaaaammmmpppp' .
Gerçekte enstrümanın verdiği bas bu tür bir şey değil

Dediğiniz gibi özellikle tweeter çoklamaları çok sorunlu; tizlere ait FR farklılaşıyor bol sinüs eğrili bir hal alıyor
Bu durumda ev ortamında 'fidelity' zayıflıyor
Sonuçta seveni var sevmeyeni de
DINZER
Yeni Üye
 
İleti: 30
Kayıt: 05 Ekm 2010, 15:19
İl: Ankara

Reklamlar

Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen hoparlör » 10 Ekm 2010, 01:43

Audiogon, nicelerinden bir tanesi...

Ama ne farkeder :twisted:
Eklentiler
frustrated.jpg2.jpg
frustrated.jpg2.jpg (54.04 KiB) 1226 defa görüntülendi
audiogon.jpg
audiogon.jpg (66.6 KiB) 1226 defa görüntülendi
hoparlör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1844
Kayıt: 02 Eyl 2007, 19:30
İl: İstanbul

Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen DINZER » 10 Ekm 2010, 10:04

Ah takacak bir şey buldum :)

'Open bafıl tekniğini 15 sene evvel, 1 sene kadar kullandım. TS-E17xx serisi ve tek kişilik çekyat başlığına (12mm formika kaplı mdf) bir takım montaj ettim. :) sıkıntıları yok değil sürücünün rezonans frekansına yaklaşmadığınız sürece başarılı diyebilirim.'

12 mm mdf open baffle için çok ince, bu durumda sürücülerle birlikte baffle lında icraya katılma olasılığı yüksek
sürücü rezonans fekansına yaklaşmanın iyi bir ss anfide sorun yarattığını düşünüyormusunuz
Lambalı gibi sorun yaratsada LCR seri filtre uygulamasıyla rezonansı bastırmak mümkün(hesaplama teknikleri hemen sonuca getirici değil; çok deneme yanılma gerektiriyor)
DINZER
Yeni Üye
 
İleti: 30
Kayıt: 05 Ekm 2010, 15:19
İl: Ankara

Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen fatihcol » 10 Ekm 2010, 15:51

Sevgili dinzer ne katıldığını tam göremiyorum fakat ts-e serisine takıldığını gördüm :) 30Wrms 3yollu koaksiyel bir hoparlör ve ben onları 10 watt güç ile kullandım. 12mm kalınlık 10watt için yeterli. Ayrıca 1993 yılında yaptığım bu çalışma deneme için yeterli idi.

Rezonans frekansı ile iyi bir amplinin ilişkisi; kabinin dediği olurdan öteye geçemiyor.

Ayrıca kurduğun cümleden yaptığın dıy çalışmanın arkasını kapatmadığın anlaşılıyor. class D ampliyle bol kokulu sonuçlar çıkacak anlaşılan.
Dıy çalışman için birkaç tavsiyem olacak:
wf için yeni bir kabin yap veya içindeki sürücüyü kullanma, tekerlekler kesinlikle olmamalı. (Kabinini beğenmeyen hoparlör daha çok yer seçer)
Xover için tavsiyelerim olacak fakat hangi güçte kullandığını bilmiyorum.
Kullanıcı avatarı
fatihcol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 04 Eyl 2007, 11:17
Konum: AOSS Maslak
İl: İstanbul
Meslek: Elektronik Teknisyeni

Ynt: Çok sürücülü sistemler

Okunmamış iletigönderen DINZER » 11 Ekm 2010, 10:10

fatihcol yazdı:Ayrıca kurduğun cümleden yaptığın dıy çalışmanın arkasını kapatmadığın anlaşılıyor. class D ampliyle bol kokulu sonuçlar çıkacak anlaşılan.
Dıy çalışman için birkaç tavsiyem olacak:
wf için yeni bir kabin yap veya içindeki sürücüyü kullanma, tekerlekler kesinlikle olmamalı. (Kabinini beğenmeyen hoparlör daha çok yer seçer)
Xover için tavsiyelerim olacak fakat hangi güçte kullandığını bilmiyorum.



Aşağıda dünyanın en pahalı hoparlörlerinin güncel olarak sunulduğu bir link var. $230.000 lık bir model sizin bu atın dediğiniz woofer ları kullanıyor http://www.higherfi.com/spkrlist/speakerlist.htm
http://www.westlakeaudio.com/Speakers/Hi_Fi_Series/tower_sm-1.html
Dahası dikkat ederseniz en performanslı seriler büyük çoğunlukla kutu dışı konseptler kullanıyor(front horn, planner sistemler gibi)

Fatih Bey, tavsiyeleriniz ve benim sistem için sizi şöyle alalım. https://forum.diyaudiotr.com/hoparlorler/yollu-hormonlu-hoparlor-calismasi-100-diy-t1143.html

Gökhan Bey,
gördüğünüz gibi eve sığacak tipte olan sistemlerde üst mid ve tizlerde çoklu sürücü kullanılmamış ama mid ve woofer da kullananlar var(sadece plannar teknolojide de çoklu uygulama var)
Bir de eğer böyle bir sistem yapacaksanız ne yaptığınızı bilmeniz için bir ölçüm-test sistemi ve yazılımı da kullanmak durumundansınız
DINZER
Yeni Üye
 
İleti: 30
Kayıt: 05 Ekm 2010, 15:19
İl: Ankara

ÖncekiSonraki

Hoparlörler


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 0 misafir