Eski bir post ama göz gezdirirken dikkatimi çekti.Arkadaşın biri, hoparlörün tonu olmaz diye garip bir laf etmiş ve bırakın da ben bileyim müzik konusunu diye de eklemiş.Eskiler, cehaletin bukadarı ancak okumuşlukla olur derlerdi.(Hakaret amaçlı değil, sadece bir sürü şey öğrenip de işin en temel özünü kaçıranlar için)
Arkadaşım,
Gitar hoparlörü yani speaker driver ları;
Diğer herşey aynı olsa bile,
1-Kullanılan koni malzemesi yani (kağıt mı, kevlar mı, carbon mu yada PP gibi plastik mi)
2-Kullanılan mıknatıs malzemesi ve gücü (Ferrite,AlniCo, Rare earth magnets-Neodymium gibi)
3-Koniyi kenarlarından metal şasiye bağlayan malzeme cinsi (lastik, kumaş, yada sentetik) ve de bunun akordiyon gibi kıvrımlı mı değil mi olduğu,
4-Koninin düz mü yoksa üzerinde desenler yani girinti çıkıntı olup olmadığı
5-Spider'ın yani süspansiyonun sertlik ve damping derecesi (bire bir sustaini etkiler)
gibi özelliklerle birlikte farklı performansa ve tona sahiptirler.
Neden Vox AC30 60lı yılların soundunu başka bir hoparlörle değil de ille de Celestion AlniCo Blue ile elde ediyor ve gerçek prolar bu tone için bu hoparlörlere 3 kat fazla para ödüyor?
Guitar Player dergisi sence 10 adet hoparlörün test ve eleştirisini yayınlarken,( aynı kabin ve ekipmanla ) tona değil de kabin içerisinde nasıl göründüğüne mi bakıyor?
Senden ricam, lütfen İngilizce biliyorsan Weber speakers(http://www.webervst.com/sptalk.html) soru cevaplar, (http://www.webervst.com/spterm.html) hoparlör terimleri sözlüğüne bir bakıver ve benim burada daha yazamadığım hangi hoparlör özelliklerinin tonu etkilediğini öğreniver.