ben olsam kenarları yuvarlamazdım.pek sevmem ve de eskilerin akai, sansui, mcIntosh babanne dolaplarını anımsatır. hanım beğenecekse olur. ne zaman aklımdan geçer ayı postu uzun kıllı kumaşlar var onlardan kaplasak dışını...Groo konur adı. evsizler gibi kirlenir. ya da Gost Rider gibi yahutta barların kara kuru veletleri emo lar gibi sivri spike ile heryanını sivri sivri zincirli yaparız. ne ise görsellik.
Gökhan bey proje bitince ben de sesini merak ederim. tasfiye mallar içinde koda gibi uyduruk markanın sw-10 kodlu sw hoparlörünün amplisi geçti elime. hazır kit umduğumdan çok daha iyi çıktı. yapmaya kalsam 100ytl den aşağı kurtaramam.
bakalım ilkini bozup
-sesi iyiydi beklenmeyecek kadar müzikal ama 40hz bölgesinde dolanıyordu. frekansa inememe sorunu yoktu; 40hz. daha doğru çalıyordu.
- 4th Order Bandpass Systems dönüştürünce duyup duyabileceğiniz en boğuk, en çatlak sesi çıkartıverdi.aynı sürücü kullanıldı. sony av amplinin SW çıkışından filtreli sinyal verirsem ancak düzelir.fakat kesinlikle değmez.işçilik de kötü oldu utanıyorum resmini koymaya. bu projeye bakıp koda güç kısmıyla yeni bir(3.cü) sw çalışması yapmak lazım. sormak lazım foruma bu malzemeden ne yapılır diye.ileride.
Kabin içini bana kalırsa istenen ses tonuna göre ayarlamak lazım.
iyi de nasıl ayarlanacak? çok değişkenli bir nokta nasıl bir tercih yaparsak? ses x şeklinde çıkacak ve yapacağımız tercihlerin ses üzerinde ki etkisini, nasıl yansıyacağını hiç bilmeyeceğiz.
peki kıstas ne?
müzik bilgisi ve akustik. ne biliyorum peki. hiç portre, diyez, nakarat, notlar başka da birşey hatırlamadım.. bu noktayı aşmamız lazım.
kendi ses tercihimi anlatayım; ses tek atımlı dump ve kon orta seste rahat ileri geri hareketlenmeli ve durabilmeli; yuksek sese doğru sesin kalınlık yoğunluğu artmalı.
bir çok noktayı atlarsam; gözlemlerden kabin içi halıflex kapatma. sırtı, bacağı keselemek için uzun rulo şeklinde süngerimsi şeyler satılırdı. akçiğer bronş damarlarını anımsatan emici malzemeler ve dış yüzeyi sivri üçgen prizma şeklinde kesilmiş siyah süngerler şahsi tercihim oluyor. ne kadar zengin bir tecrübeye dayanır bilmem ama bu iki malzemeyi kullanmanızı öneririm. elyaf kullanılacaksa yoğunluğu fazla olmamalı ve kabin içinde fazla hava sıkıştırmasına sebep olmamalı.
bir önerim de kabin içi izolasyon nihai yapılmamalı gerekirse sürücü 10 defa sökülür içini sürekli değiştirmek arz etse bile değişik varyasyonlar denemek lazım. port hazır kit bakalım.