JVC AX-411 Sorunu

Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri » Transistörlü ve MOSFET'li (solid state) ses yükselteçleri ile alakalı soru(n)lar

JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen liborta » 04 Şubat 2010, 16:57

İyi günler,
Yaklaşık 18 senedir kullandığım amfimi bir gün dikkatsizlik eseri pek hava almayan bir yerde uzun süre ve yüksek güçle çalıştırmıştım. Çok ısındığını farkettim ve hemen kapattım. Ancak ertesi gün fişe taktığımda hiç çalışmadı, "power" ışığı bile yanmıyordu. Açıp baktım, trafo ve sigorta sağlamdı. Fakat kondansatörlerin tabanında bir siyahlık gözüme çarptı. Board'u çıkartıp kondansatörleri test edemedim çünkü kablo soketleri biraz yıpranmış, çıkartırsam tekrar takılamamalarından, kırılmalarından korktum açıkçası. Fakat tüm kablo bağlantılarını test ettim sorun yok.
Aşağıda fotoğrafları ekledim, bu siyahlıkların nedenini ve amfinin çalışmamasıyla olan ilgisini ve veya sorunun ne olabileceğini öğrenebilirsem çok mutlu olurum.
Kondansatörler, 2 adet ELNA CE69W(P) 63V 10.000μF
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Saygılar..
liborta
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 04 Şubat 2010, 16:28
İl: istanbul


Ynt: JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen sebolof » 04 Şubat 2010, 20:43

arkadaşım bordun arka kısmına erişmen mümkün mü orda biraz karartı oluşmuş ise ve pasta kalıntısı değişse yani çevresinde benzerleri yoksa problem onlardan olabilir ki yüksek gerilim diyorsun kapasitelerini aşmış olabilir
sebolof
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 120
Kayıt: 14 Mayıs 2009, 21:17
İl: niğde

Ynt: JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen liborta » 04 Şubat 2010, 21:00

Malesef board'un arkasına erişemiyorum soketler çok yıpranmış ve eminim ki kabloları çıkardığım anda parçalanacaklar. Soketler dağılırsa en olmadı kabloları direkt board'a lehimleyeceğim fakat sorunun bu board'da olup olmadığını anlayamadığım için o külfete girmeye çekiniyorum doğrusu. Bu arada pasta kalıntısı olmadıklarından eminim çünkü önceleri amfiyi açtığımda böyle bir manzarayla ve yanmış veya yanmamış pasta kalıntılarıyla karşılaşmamıştım. Daha çok sanki kapasitörlerin içinden birşey akmış ta, akan şey fazla ısıdan yanmış gibi gözüküyor. Eğer 3. fotoğrafa dikkat edersen iki kapasitörün arasındaki köprü de tamamen o siyah şeye bulanmış. Bu arada kazıdıkça çıkan bir şey değil bu.
Yaşadığım gibi bir sorun kapasitörlerin yanmasından kaynaklanabilir mi? Bunu merak ediyorum. Çünkü amfiyi açtığımda sanki güç yokmuş gibi / elektrikler kesikmiş gibi hiç bir şey olmuyo :) Güç trafosu ve sigorta sağlam. Kontrol etmem gereken başka ne vardır acaba?
Şimdiden teşekkürler
Saygılar
liborta
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 04 Şubat 2010, 16:28
İl: istanbul

Ynt: JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen sebolof » 04 Şubat 2010, 23:42

evet o sorunu kondansatörden yaşarsın kısa devre yapmış ise devrene hiç uğramaz gerilim :D ve trafon çok ısınır o yüzden onları yukarı doğruçek bacakları kartta kalır yerine kondasatörleri üstten lehimleyi ver
sebolof
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 120
Kayıt: 14 Mayıs 2009, 21:17
İl: niğde

Ynt: JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen liborta » 05 Şubat 2010, 00:01

Sorun kapasitörlerde diyorsun, çöp diyorsun, git yenilerini al diyorsun :D Peki yenilerini İstanbul'da nereden ve ne gibi bir fiyata bulabilirim?
liborta
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 04 Şubat 2010, 16:28
İl: istanbul

Ynt: JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen djmalan » 05 Şubat 2010, 00:26

Beraberinde yanmış yağ kokusuda varsa sorun kondansatörlerdedir büyük ihtimal ,zaten öyle gibi ,elektrolitik kondansatörler ısıya karşı fazla hassastırlar ,üstelik 18 senelik demişsin,bence zaten değişme zamanı gelmiş :mrgreen: normal de kururlar zaten uzun süre bekleyince ,kapasiteleri falan da değişebilir.Yinede emin olamıyorsan eskileri sök ,yerine düşük kapasiteli ucuz ama sağlam bişeyler tak ve sesi azıcık açıp dene ,zaten kendini belli eder...Unutmadan kondansatör ü söktükten sonra diyotları da bi ölç nolur nolmaz. :lol:
Kullanıcı avatarı
djmalan
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 138
Kayıt: 28 Kasım 2007, 16:23
Konum: ANKARA
İl: ANKARA

Reklamlar

Ynt: JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen liborta » 05 Şubat 2010, 01:27

Peki bu kapasitörlerin yenilerini nereden bulabilirim ve kaça mal olur bana? Ayrıca başka hangi sebeplerden dolayı böyle bir sorun yaşıyor olabilirim? Başka neleri kontrol etmem gerek?
liborta
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 04 Şubat 2010, 16:28
İl: istanbul

Ynt: JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen elektrosenol » 05 Şubat 2010, 01:51

Elna'nın aynı kapasitörlerinden bulmanızın biraz zor olduğunu farz ederek, yerine muadil olarak aynı voltaj ve kapasite değerlerinde kapasitör kullanabilirsiniz.İstanbul/karaköyden rahatlıkla bulabilirsiniz.Yanlız kapasitörlerin olduğu kesime dalgalı DC dahil hiç voltaj gelmiyormu iyice ölçüp bir kontrol ettinizmi?
Steryo takılıyorum:)
Kullanıcı avatarı
elektrosenol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 09 Haziran 2008, 21:20
İl: İstanbul

Ynt: JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen liborta » 05 Şubat 2010, 02:04

Kapasitörleri ve kapasitörlere gelen akımı ölçemedim, yukarıda dediğim gibi bu board'un arkasına ulaşamadım. Kabloları çıkarmak pek işime gelmiyor, soketler aşırı derecede yıpranmış, gevremiş, bozulmuş, dokunsam dağılacak gibiler. Sorunun kapasitörlerde olduğundan emin olduğum zaman board'u sökeceğim. Şimdi durup dururken board'u söküp, takarken kabloları board'a lehimlemek pek işime gelmiyor da. Haftasonu Karaköy'e gidiyorum zaten Hayyam'da da işim vardı, soketlerden bulabilirsem ilk iş board'u çıkarıp kapasitörleri ölçmek olacak. Fakat insan korkuyor elinde yedek parça olmadan hareket etmeye. Tahmin ediyorum ki; soğuk lehim çok kötü durur o sevgili board'da. :kop: Bu amfinin manevi değeri çok büyük benim için :( Bu arada tahmini olarak bunların muadili bir çift kapasitör kaça mal olur? Ona göre tedarikli olayım.
liborta
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 04 Şubat 2010, 16:28
İl: istanbul

Ynt: JVC AX-411 Sorunu

Okunmamış iletigönderen sebolof » 05 Şubat 2010, 14:02

değerleri foto da gözükmüyor www.bluemavi.com dan fiyatına bak biraz daha fazla para al yanınana tamamdır
sebolof
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 120
Kayıt: 14 Mayıs 2009, 21:17
İl: niğde

Sonraki

Transistör/MOSFET Güç Yükselteçleri

 


  • Bu konular da ilginizi çekebilir:
    Cevaplar
    Gösterim
    Son ileti

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Yandex [Bot] ve 2 misafir