TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

Projeleriniz » Elinizde olan veya hazırladığınız projelerinizi ayrıntılı açıklama ve resimleriyle beraber gönderin; ana sayfamızda isminizle beraber yayınlayalım. Ayrıntılı bilgi Haberler ve Duyurular forumunda mevcuttur.

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen chf » 28 May 2015, 19:58

onursal yazdı:
CHF yazdı:Onursal beye katılıyorum ve vermiş olduğunuz bilgiler için de; Türkçe bir kaynak olarak teşekkür ediyorum...Ben de evde kayıt yaparım ara-sıra ilham perileri bir yerlerden gelince.. :) Bir amatör ev kaydı sizinle paylaşayım , mikrofon omnidreksiyonal ve tek...Sonradan kayıdın bir kanalına PC programıyla gecikme verip sahte stereo oluşturdum..Behringer 1002 fx'in reverb'üyle de Real Time derinlik kazandırdım.. :) Konunun dışına çıktım ama Onursal bey THM den bahsedince.... :D

Dinamik band genişliğin ecik dar olmuş ama yine de kayıt iyi.
Dinamik band genişliğini tam anlamıyla alabilmek için 4 adet mikrofon kullanmalısın ve mixerden geçirip doğru panorama yapmalısın.
Böyle bir imkanın varsa yardımcı olurum.
NOT:
Ben de ecik bağlama çalarım. Tımbırdatırım yani :D


Valla anca elimdekilerle bu kadar kayıt alabildim.. Odaların da akustiği malum bir de bağlamanın ,odanın akustiğiyle meydana getirdiği girişimlerden;( bağlamanın belli açılarından deneyerek omnidreksiyonel mikrofonla bu netliği elde ettim)Bu kadar bana yetiyor aslında.. Hem elektronikle hem müzikle uğraşmak ta fena ve yorucu bir şey... Bu arada bağlama çalmanıza sevindim..:D
En son chf tarafından, 28 May 2015, 20:00 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 değişiklik yapıldı.
chf
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 440
Kayıt: 26 Haz 2013, 14:25
İl: izmir


Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen Amatör » 28 May 2015, 19:59

CHF yazdı:
Onursal beye katılıyorum ve vermiş olduğunuz bilgiler için de; Türkçe bir kaynak olarak teşekkür ediyorum...Ben de evde kayıt yaparım ara-sıra ilham perileri bir yerlerden gelince.. :) Bir amatör ev kaydı sizinle paylaşayım , mikrofon omnidreksiyonal ve tek...Sonradan kayıdın bir kanalına PC programıyla gecikme verip sahte stereo oluşturdum..Behringer 1002 fx'in reverb'üyle de Real Time derinlik kazandırdım.. :) Konunun dışına çıktım ama Onursal bey THM den bahsedince.... :D


Yani sahne denilen olay sadece kayıt ile alakalı.Yükselteçlerin bu olayda hiç katkısı yok mu?
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen chf » 28 May 2015, 20:06

Amatör yazdı:
CHF yazdı:
Onursal beye katılıyorum ve vermiş olduğunuz bilgiler için de; Türkçe bir kaynak olarak teşekkür ediyorum...Ben de evde kayıt yaparım ara-sıra ilham perileri bir yerlerden gelince.. :) Bir amatör ev kaydı sizinle paylaşayım , mikrofon omnidreksiyonal ve tek...Sonradan kayıdın bir kanalına PC programıyla gecikme verip sahte stereo oluşturdum..Behringer 1002 fx'in reverb'üyle de Real Time derinlik kazandırdım.. :) Konunun dışına çıktım ama Onursal bey THM den bahsedince.... :D


Yani sahne denilen olay sadece kayıt ile alakalı.Yükselteçlerin bu olayda hiç katkısı yok mu?


Hocam normalde aslında bütün cihazların dinamik band genişliğinin kaliteli olması gerekli... Kullandığınız mikrofondan tutun da, preampliler, güç amplileri, dijital kayıt ortamları, çıkış hoparlörleri ve birçok ses ortamlarının dinamik aralıkları ve lineritesinin iyi olması gerekiyor.. Bilmem ; Yanlışım varsa düzeltin lütfen...
chf
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 440
Kayıt: 26 Haz 2013, 14:25
İl: izmir

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen onursal » 28 May 2015, 20:10

Amatör yazdı:Yani sahne denilen olay sadece kayıt ile alakalı.Yükselteçlerin bu olayda hiç katkısı yok mu?

Yoktur.
Test için birşeyler önerebilirim.
İyi kalite bir amplifikatör ile (sendeki CLASS-A olur.) Önce orijinal kaliteli ve sahne etkisi belli olan bir kaydı CD ile dinle.
Aynı eseri bir PC de 44.1 KHz 16 bit formatı ile birebir kaydet. Sonra eseri mono ya çevir. Her iki kanalı da tek kanala down-mix yapmalısın.
Mono yapmış olduğun bu kaydı bir CD'ye kaydet ve aynı ekipmanlarla aynı sistemde yeniden dinle.
Sahne etkisi dediğin şeyin kaybolduğunu görebilirsin.
Halbuki sistem yine 2 hoparlör ile okuyacaktır :D
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen Amatör » 28 May 2015, 20:21

O zaman akustik kayıt denilen olayın hi-fi ile uzaktan yakından alakası yok.
Bu olay bizim gibi dinleyiciler için kandırmacada ibaret bir sahtekarlık.

Zaten canlı müzik dinlerken sahne olgusu mu var ,evdeki dinlediğimiz müziğe kıyasla..
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen chf » 28 May 2015, 20:29

onursal yazdı:
Amatör yazdı:Yani sahne denilen olay sadece kayıt ile alakalı.Yükselteçlerin bu olayda hiç katkısı yok mu?

Yoktur.
Test için birşeyler önerebilirim.
İyi kalite bir amplifikatör ile (sendeki CLASS-A olur.) Önce orijinal kaliteli ve sahne etkisi belli olan bir kaydı CD ile dinle.
Aynı eseri bir PC de 44.1 KHz 16 bit formatı ile birebir kaydet. Sonra eseri mono ya çevir. Her iki kanalı da tek kanala down-mix yapmalısın.
Mono yapmış olduğun bu kaydı bir CD'ye kaydet ve aynı ekipmanlarla aynı sistemde yeniden dinle.
Sahne etkisi dediğin şeyin kaybolduğunu görebilirsin.
Halbuki sistem yine 2 hoparlör ile okuyacaktır :D


Hocam daha basit olarak sinyal kaynağının L R canlı uçlarını biribirine kısa devre edelim amfiye bağlıyken.. Olmaz mı...
En son chf tarafından, 28 May 2015, 23:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 değişiklik yapıldı.
chf
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 440
Kayıt: 26 Haz 2013, 14:25
İl: izmir

Reklamlar

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen Amatör » 28 May 2015, 21:04

CHF yazdı:
Hocam daha basit olarak sinyal kaynağının L R canlı uçlarını biribirine kısa devre etsin amfiye bağlıyken.. Olmaz mı... :)

Yahu arkadaşlar mono ile stereo yu ayırt edebiliyorum.
Ben anlatmak istediğimi ya yanlış yollardan anlatmaya çalışıyorum,yada anlatamıyorum
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen onursal » 28 May 2015, 21:36

Amatör yazdı:
CHF yazdı:
Hocam daha basit olarak sinyal kaynağının L R canlı uçlarını biribirine kısa devre etsin amfiye bağlıyken.. Olmaz mı... :)

Yahu arkadaşlar mono ile stereo yu ayırt edebiliyorum.
Ben anlatmak istediğimi ya yanlış yollardan anlatmaya çalışıyorum,yada anlatamıyorum

Amatör.
Ben senin demek istediğini anladım. Ama anlatamıyorum.
Hi-Fi tekniğinde (Amplifikatörler ve sistemlerinde) sahne etkisi diye bir kavram yoktur. Sahne etkisi, başlıca dinamik band genişliği tekniğinin, kendisini ODYO-FİL olarak tanıtmış ama işin tekniğini bilmeyen kişilerin anlatım şeklidir.
Sen bir araştırmacı olarak bunları okumuş, belki de kanaat getirmişsin. Seni suçlayamam. Benim görevim arkadaşlarıma işin teknik açıklamaları ile anlatabilmektir.
Sahne etkisi önceki mesajımda belirtmiş olduğum üzere dinamik band genişliği olarak bilinir. (Amplifikatörlerde FREKANS KARAKTERİSTİĞİ, S/N ve POWER BAND-WIDTH)
Dinamik band genişliği, enstrumandan tut taa hoparlöre varıncaya kadar tüm ekipmanları ilgilendirmektedir. Temel olarak elektronik aksamların açıklanması FREKANS KARAKTERİSTİĞİ ve S/N (DİNAMİK ALAN) ile belirlenir.

Bir enstrumanın dinamik band genişliği kavramı da genel olarak frekans karakteristiği ile ilgili olsa da TEKNİKTE bu olay CORRELATION kayıt ölçümü ile belirlenir.
Bir enstrumanı MONO olarak tek bir mikrofonla kaydedersek CORR değeri +1 olur. Kayıt monodur. Sahne değeri yoktur.
Bir enstrumanı 2 adet mikrofon ile A-B stereo tekniğine göre kaydedersek yön belirlemesi yapılamaz ancak CORR değeri 0.5-0.7 dir. İdeal stereo sahne değeri.
Bir enstrumanı 4 adet mikrofonla kaydedersek CORR değeri (Manual ayarlanabilir) +0.2-+09 civarıdır. Expanded STEREO (Genişletilmiş stereo) olur. Yön belirlemesi yapılabilir. Yani enstruman stereo dinleme açısı içerisinde en soldan en sağa kadar yerleştirilebilir. Max. sahne değerine sahiptir. Bu sahne derinliği içerisinde o enstruman en ön plana ya da en arka plana yerleştirilebilinir. SURROUND sistemlerde dinlenilebilir ve istenilen herhangi bir yer belirlenmesi yapılabilir.
Söylemek istediklerimi bir örnekle anlatmaya çalışayım.
Bir heliköpter var. 1000m uzaktan üzerimize doğru geliyor. Duyulan ses nedir nasıldır.
Helikopter yaklaştı ve 50m ye geldi. Duyulan ses nedir nasıldır.
Helikopter 10 metreye kadar geldi. Nasıl bir şekilde duyarız.
En nihayetinde helikopter üzerimeze geldi ve inişe geçti. Nasıl bir ses duyarız.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen Amatör » 28 May 2015, 21:56

Açıklama için teşekkürler.
Tabiiki kayıt anında o ortamda olmayınca mantığı kavramak biraz zor oluyor.
Kayıt olarak, tonmaisterin dilediğini dinliyoruz doğal olarak.

Şu çıkarımım doğru mudur acaba?
Canlı performans dinletisini,herhangi bir kayıt ile aynen hissedebilmemiz asla mümkün olamaz.
Hi-fi denilen olgu da bir yere kadar dır.Ve bir anlamda da kulağımıza hoş gelebileceği yaratma çabasıdır.
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen chf » 28 May 2015, 21:56

:)
Eklentiler
HELİKOPTER.JPG
chf
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 440
Kayıt: 26 Haz 2013, 14:25
İl: izmir

ÖncekiSonraki

Projeleriniz


 


  • Bu konular da ilginizi çekebilir:
    Cevaplar
    Gösterim
    Son ileti

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 0 misafir