TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

Projeleriniz » Elinizde olan veya hazırladığınız projelerinizi ayrıntılı açıklama ve resimleriyle beraber gönderin; ana sayfamızda isminizle beraber yayınlayalım. Ayrıntılı bilgi Haberler ve Duyurular forumunda mevcuttur.

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen onursal » 25 May 2015, 22:36

Kısa bir tanıtım videosu çektim.
Amaç PPM'in çalışma şeklinin gözlemlenmesidir.
Kamera aygıtı çok kötü bir ürün olduğu için tüm sesler oldukça dağınık ve anlaşılmaz gelebilir.
https://youtu.be/33Fgfa4NXSE
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting


Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen ozgurece » 25 May 2015, 22:47

Onursal Hocam Profesyonel bir çalışma ,ben hayranlıkla izledim Gerçekten, Elinize Sağlık.
Kullanıcı avatarı
ozgurece
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 130
Kayıt: 11 Oca 2015, 15:49
İl: İZMİR

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen onursal » 25 May 2015, 22:50

Benim iş istasyonuma da yakıştı beee. :mrgreen:
Plak kayıtlarım için böyle bir ampli yapmak istiyordum ama kutu sorunundan dolayı bekliyordum.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen ozgurece » 25 May 2015, 22:57

Hocam siz KAyıtları Yaz sonuna kadar tamamlarsınız, ondan sonra sıra bende , Evde anfi Keyfi yaparım inşlh.
Kullanıcı avatarı
ozgurece
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 130
Kayıt: 11 Oca 2015, 15:49
İl: İZMİR

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen onursal » 26 May 2015, 13:17

Amatör burada önemli bir konuya değinmiş.
Amatör yazdı:Amaca uygun güzel bir cihaz yapmışsınız.
Ses kalitesi olarak da test etmişsinizdir, zaten daha önce de bu cihazı kullanıyordunuz.
Merak ettiğim nokta,bu cihazı yeni dinleyen arkadaş eski cihazı ile karşılaştırma yaptığında kendisini etkileyen hangi özelliği olmuştur?Anlatımlarından çok etkilendiği açıkça görülüyor.
Benim SE classA denememde ilk ve en çok etkilendiğim nokta,çok müzikal ve gerçeklik hissiyatı olmuştu mesela.
Ancak çok hassas cihazlar ile müzik dinlemek de başa bela bir iş,kayıt ve kaynak cihazın etkisi inanılmaz derecede hissediliyor ve dinlenebilecek kayıt bulmak da zorlaşıyor.Birde flat dinleme yapmaya çalışınca ,düşünün artık gerisini..

Selamlar


Müzikal ve gerçeklik hissiyatının ise teknik olarak açıklaması nedense forumlarda pek yapılmıyor.
Benim profesyonel anlamda almış olduğum disiplin ve ölçüm kuralları gereğince bir amplifikatörde bazı etkenler ve ölçümleri önemlidir.
1 Distorsiyon. Bozulma oranı.
CLASS-A bir amplifikatörde teorik olarak geçiş distorsiyonu (IMD) olmaz. Yani + alternas ile - alternasların yükseltilirken arada ölü bölge olmaması anlamındadır.
Günümüz modern A-B Sınıfı amlifikatörlerde bu değer %0.1 seviyelerinde belirtilmektedir. A sınıfı bir amplifikatörde bu değer çok daha altta olsa da bu değer bir insan kulağı için hiçbir fark yaratmayacaktır.
Çünkü insan kulağı bu orandaki bozulmayı algılayamasa da esasen bir hoparlörün kaçınılmaz bozulma seviyesi çok çok yükseklerdedir.
2 Frekans karakteristiği ve güç bandı.
Günümüz yarı iletkenlerinde gelişen teknoloji ile oldukça yüksek band genişliğinde yükselticiler yapılabilmektedir. Örnek olarak konumuz içerisindeki STK 465 in band genişliği 100KHz e kadar belirtilmiştir.
Resim
3 Gürültü.
Tamamen tasarımla ilgili olan bu etken, toplam dinamik alanımıza etken olan tek olgudur. İyi şekilde tasarlanmış bir amatör tasarım ile -60 db gürültü seviyesine ulaşabiliyorsak ve amplifikatörümüzün kazancı da 30 db ise bize 90 db lik bir dinamik alan sunacaktır. Yabana atılmayacak kadar iyi bir değerdir. Zaten lambalı tasarımların yeniden gündeme gelmesinin yegane sebebi bu gürültü unsurundan kaynaklanmaktadır. Çünkü lambaların mega hatta giga ohmlar seviyesindeki giriş direncinde, eklenen 100 Kilo ohmlar seviyesindeki direncin gürültü seviyesi çok fazla etken olmamaktadır. Halbuki yarı iletkenlerde bu oldukça dikkate alınması gereken bir unsurdur. Örnek çıkış modülümüzün (STK465) giriş direncinin 32 Kohm olduğu dikkate alınırsa tasarım için ne kadar ciddi hesaplar yapmamız gerektiği görülecektir.
Şu hususu da belirtmek istiyorum.
Benim amplifikatörümde uygun kalitede bir hoparlörle herhangi bir kişi de olsa şu farkları rahatlıkla algılayabilmektedir.
1 PLAK.
Bir plak dinlerken farkı hemen anlayabilmekteyiz.
2 CD
iyi kaydedilmiş bir CD sistemde oldukça keyifli olsa da aynı eserin orijinal plağa kaydedilmiş hali var ise herhangi bir kişi farkı algılayabiliyor. Plaktaki cızırtı ya da RUMBLE denilen gürültüler kulağa yansımış olsa da çoğu arkadaşım plak karakteristiğinin daha iyi olduğunu belirtmiştir.
3 RADYO veya KASET.
Band genişliği dar olan bu meteryallerin farkını anlatmaya gerek duymuyorum. Madem ki iyi kalite cihazdan bahsediyoruz. Kayıt meteryallerimizin de uygun olması haliyle gereklidir.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen olc technics » 26 May 2015, 14:05

Valla işçilik şahane, cihaz şahane, modifiye şahane. Daha ne diyelim. Özgürece keyifle dinlesin. Özenmemek elde değil, herkese nasip olmaz işinin ehli birinin yaptığı ampliden müzik dinlemek.
Kullanıcı avatarı
olc technics
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 259
Kayıt: 31 Arl 2012, 16:23
İl: tekirdağ
Meslek: ha ha ha, please

Reklamlar

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen Amatör » 26 May 2015, 15:29

Anlatımlarınızı çok iyi anlıyorum Onursal Bey,ancak birbirleri ile aynı teknik özellilere sahip olabilecek diyelim bir AB sınıfı ampli ile bir SE classA amplinin arasında ki farkı kulaklarımız çok rahat fark edecektir diye düşünüyorum ben.Bu da tabiiki aynı olamayacaklarını ifade ediyor.Her ne kadar kağıt üzerindeki değerler aynı olsa bile.
Konu başlığı ile alakalı değil belki yazdıklarım ancak,classA daki sürekli yüksek bias ile doyurulan yarıiletkenler her an için hazır durumdalar değil mi?
Bir AB class amplinin sürekli dalgalanan biasından en azından bu yönü ile bile üstündürler bana göre.Kulak bunu farkeder mi?Eğer hp ümüz biraz olsun iyi ise farkı anlamak zor olmayacaktır diye düşünüyorum.
Bu yazdıklarım ile sizin cihazı kötülemek gibi bir niyetim asla yoktur.Sadece uzun zamandır aklımdaki bu mevzuyu aydınlatabilmek istiyorum.

Selamlar
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen onursal » 27 May 2015, 01:31

Amatör yazdı:Anlatımlarınızı çok iyi anlıyorum Onursal Bey,ancak birbirleri ile aynı teknik özellilere sahip olabilecek diyelim bir AB sınıfı ampli ile bir SE classA amplinin arasında ki farkı kulaklarımız çok rahat fark edecektir diye düşünüyorum ben.Bu da tabiiki aynı olamayacaklarını ifade ediyor.Her ne kadar kağıt üzerindeki değerler aynı olsa bile.
Konu başlığı ile alakalı değil belki yazdıklarım ancak,classA daki sürekli yüksek bias ile doyurulan yarıiletkenler her an için hazır durumdalar değil mi?
Bir AB class amplinin sürekli dalgalanan biasından en azından bu yönü ile bile üstündürler bana göre.Kulak bunu farkeder mi?Eğer hp ümüz biraz olsun iyi ise farkı anlamak zor olmayacaktır diye düşünüyorum.
Bu yazdıklarım ile sizin cihazı kötülemek gibi bir niyetim asla yoktur.Sadece uzun zamandır aklımdaki bu mevzuyu aydınlatabilmek istiyorum.

Selamlar

Teknik olarak açıklamaya çalışayım.
CLASS-A amplifikatörler temel olarak gerilim modülesi esasına göre çalışmaktadırlar. Yani verilen sinüs işaretini yükseltmeyip transistörler vasıtasıyla gerilimi sıfıra çekip bırakan mantıkla çalışmaktadırlar. BIAS doğrultusunda gerilimi modüle ederler. (Yoksa yanılıyormuyum?)
A sınıfı yükselteçlerin Dezavantajı

Class-A amplifikatörler verimsiz.Doğrusalsızlıklarıyla kasıtlı kullanımı (örneğin gibi yapılmadıkça% 50 teorik verim trafo çıkışı bağlantı ve kapasitif kuplaj ile sadece% 25 ile elde edilebilir kare hukuk çıkış katları ). Bir güç amplifikatörü, bu pil ile güç ve limitler operasyon atıklar, ama işletme maliyetleri artar ve daha yüksek puan çıkış cihazlarını gerektirir sadece. Verimsizlik kabaca yarısı maksimum çıkış akımı olmalıdır ayakta akım geliyor ve güç besleme geriliminin büyük bir kısmı düşük sinyal seviyelerinde çıkış cihazına karşısında mevcuttur. Yüksek çıkış gücü A sınıfı devre, güç kaynağından gerekli ve ısıyı eşlik önemli hale durumunda. Her için watt teslim yük , amplifikatör kendisi, en iyi ekstra watt kullanır. Yüksek güç yükselteçleri için bu güç kaynakları ve ısı alıcıları çok büyük ve pahalı gelir.

Çoğunlukla kendi basitlik, bazı hobi ile popüler kalır rağmen Class-A güç amplifikatörü tasarımları büyük ölçüde, daha verimli tasarımlar yerini oylandı. Pahalı bir pazar olduğunu yüksek sadakat tutkunları arasında bir "kült öğesi" olarak kabul A sınıfı amper [ 13 ] esas olarak kendi yokluğu çaprazlama bozulma ve düşük küsur armonik ve yüksek mertebeden harmonik bozulma .

Çalıntı kaynağı :D
http://translate.google.com.tr/translat ... rev=search

Şu kaynakta dah güzel anlatılmış.
http://translate.google.com.tr/translat ... rev=search
Yine de teknik açıklamaları fazla dürtmeden şunu belirtmek isterim.
Nasıl ki CLASS-A amplifikatör hazırda tutmuş olduğu sinyalleri yükseltmek için çaba göstermiyorsa , B sınıfında yükseltebilmek için çaba gösteriyorsa, A sınıfı sinyali düşürebilmek için gecikme oranına (SLEW RATE) sahip olacaktır.
Gelişen yarı-iletkenlerin gecikme değerleri ses frekans tekniğinde oldukça iyi seviyelerde olduğunu biliyoruz.
Bir AB sınıfı amplifikatörde girişte sinyal yokken çıkış prensipte sıfıra yakındır (Sukunet akımı)
Üstelik transistörün tam kesim durumu için ekstra TRANSISTOR İÇ DİRENÇ kalitesi ve MATCHING (eşitleme) sorunları da bulunmaktadır. CLASS-A bir amplifikatörde çıkış transistörlerinden birisi C-E arası kaçırıyorsa bu olay direk sinyalin bozulması anlamındadır.
Evet CLASS-A amplifikatörler sınıf olarak en üst olarak kabul görmüşlerdir.
Ben kendi adıma evi ısıtabilmek için başka kaynak kullanmayı tercih ederim.
NOT:
Sendeki çok beğenmiş olduğum hoparlörlerin de distorsiyon seviyesinin %2-3 lerden daha düşük olduğunu sanmıyorum.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen Amatör » 27 May 2015, 12:55

Onursal Bey,teknik olarak benden çok ilerisiniz,bunu daha önce belirtmiştim.
Ancak bir classA ampli ile 50-60ma biası olan AB sınıfı bir ampliyi nasıl eşit veya birbirine yakın diyebiliyorsunuz anlamıyorum doğrusu.
Benim bahsettiğim classA 40-45W lık bir cihaz, 3-5W lık değil.Yani 4 ohm dahil süremeyeceği hp yok gibi.

Bizim amacımız zaten yüksek ses değil,olabildiğince detaylı ve müzikal bir dinleti yapmak değil mi?
Bence bunu classA dan daha iyi yapabilecek bir cihaz yok,preamp dahil,varsada ben henüz denk gelmedim.Siz uzun yıllar bu işler ile uğraşmışsınız,tecrübeleriniz bize referans olacaktır elbette ancak benim araştırmalarıma göre classA amplilerle değil de 150-200W lık dev ampliler kendi aralarında karşılaştırılıyorlar.Acccuphase,mcıntosh un bazı modelleri gibi..

Selamlar
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: TECHNICS SU-V4A FULL Modifiye

İletigönderen onursal » 27 May 2015, 14:02

Amatör yazdı:Onursal Bey,teknik olarak benden çok ilerisiniz,bunu daha önce belirtmiştim.
Ancak bir classA ampli ile 50-60ma biası olan AB sınıfı bir ampliyi nasıl eşit veya birbirine yakın diyebiliyorsunuz anlamıyorum doğrusu.
Benim bahsettiğim classA 40-45W lık bir cihaz, 3-5W lık değil.Yani 4 ohm dahil süremeyeceği hp yok gibi.

Bizim amacımız zaten yüksek ses değil,olabildiğince detaylı ve müzikal bir dinleti yapmak değil mi?
Bence bunu classA dan daha iyi yapabilecek bir cihaz yok,preamp dahil,varsada ben henüz denk gelmedim.Siz uzun yıllar bu işler ile uğraşmışsınız,tecrübeleriniz bize referans olacaktır elbette ancak benim araştırmalarıma göre classA amplilerle değil de 150-200W lık dev ampliler kendi aralarında karşılaştırılıyorlar.Acccuphase,mcıntosh un bazı modelleri gibi..

Selamlar

Amatör gardaşım.
Benim tartıştığım nokta CLASS-A nın kötü olduğu veya iyi olduğu değildir.
Amplifikatör kalitesi sana göre BIAS akımı ile ilgili ise söyleyecek bir lafım yoktur.
Haliyle GÜÇ faktörü kalite unsurunu göstermez. Güç faktörü bir hoparlörü sürebilme kabiliyetidir. Burada hemfikiriz.
Bir amplifikatörün ÇIKIŞ EMPEDANSI ile YÜK EMPEDANSI'nı karıştırmamamız lazımdır. Günümüz çoğu amplifikatörün A sınıfı olsun AB sınıfı olsun teorik çıkış empedansı çıkışlarda KULLANILAN TRANSİSTÖRÜN, C-E iletim direnci ile ilgilidir.
Eğer çıkışlarda MOS-FET türü transistörler kullanılırsa teorik çıkış empedansımız çok düşük omajlarda olacaktır. Bunun sebebi ise bir MOS-FET'in neredeyse bir anahtar gibi çalışabilmesidir. Yani teorik olarak çıkış empedansının 0.1 ohm hatta 0.01 ohm gibi bir seviyelerde olması düşünülebilir.
Çıkış empedansının düşük olması YÜK FAKTÖRÜ üzerindeki ROLL-OFF FREKANS'ını geniş spectrumda tutacaktır. Yani DAHA GENİŞ BAND kullanım imkanı sunmaktadır.
Senin iddia etmiş olduğun şey bu olsa gerek.
LAMBALI cihazlar devrindeki çıkış empedansı ve YÜK empedansı uyumunun sağlanması bilinmektedir. Zorunlu olarak kullanılan çıkış transformatörünün SEKONDER sargısı yük empedansına uygun değerde yapılırlardı. Ama DAMPING faktörünün etkileri bu tür cihazlarda önemli olup hesaba katılması gereken bir olgu idi. Ancak günümüz yarı iletkenlerde elde edilen çıkış empedans değerinin çok düşük olması bu değeri genellikle ihmal seviyesinde bırakmaktadır.
YUKARDA BAHSETMİŞ OLDUĞUN ÜZERE;
Benim bahsettiğim classA 40-45W lık bir cihaz, 3-5W lık değil.Yani 4 ohm dahil süremeyeceği hp yok gibi.

Bir hoparlörün sürülebilmesi farklı, hoparlör empedans uyumu farklıdır.
O halde şunu tartışalım.
Bir lambalı üretimin birçok dejavantajı olduğu halde günümüzde neden yeniden hortlamıştır ?
CLASS-A en iyi amplifikatör sınıfı olarak gösterilmesine karşın, GEÇİŞ DİSTORSİYONUNUN oldukça fazla değerde olduğu LAMBALI PUSH-PULL çıkışlı amplifikatörler neden hala beğeni ile çok fazla ilgi görmektedir.
Modern yarıiletkenlerle yapılan iyi kalite bir amplifikatör belli bir ücretle satılırken LAMBALI bir ürün çok uçuk fiyatlarla satılmaktadır ?

ÖZEL NOT:
Tartışmalarım kesinlikle bir arkadaşımın fikirlerine karşı çıkmak veya kabül görmüş bir sınıfın kötü olduğunu iddia etmek değildir.
Amacım her türlü amplifikatörün özelliklerini tartışarak kendimizce en ideal seçeneği belirlemek içindir.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

ÖncekiSonraki

Projeleriniz


 


  • Bu konular da ilginizi çekebilir:
    Cevaplar
    Gösterim
    Son ileti

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 0 misafir