STK 465 2X30Watt power ampli

Projeleriniz » Elinizde olan veya hazırladığınız projelerinizi ayrıntılı açıklama ve resimleriyle beraber gönderin; ana sayfamızda isminizle beraber yayınlayalım. Ayrıntılı bilgi Haberler ve Duyurular forumunda mevcuttur.

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen hamist » 27 Haz 2013, 15:23

onursal yazdı:
Şunu açıklığa kavuşturalım.
Eğer bir amplinin frekans spectinde düşüşler var ise bunun hangi frekanslarda olduğunu kesin olarak belirtmeliyiz. Örnekte vermiş olduğunuz b amplisinde -3 dbm lik düşmeler 4KHz civarındaki frekanslarda ise, bu ampliyi dinlemek gerçekten zevkli olur. Çünkü bu frekanslar insan kulağı tarafından en fazla duyulan ve kulağı rahatsız eden frekanslardır. Dolayısı ile pek istenmeyen frekanslardır.
Ayrıca bir amlifikatörün frekans karakteristiğinin ideal olması da yeterli bir kriter değildir.
Belirtmiş olduğunuz gibi bir amplifikatörde distorsiyon, gürültü, yetişme hızı (slew rate) gibi birçok unsurlar bulunmaktadır. Bu unsurlardan birisinin bile kötü olması o ampliyi ampli olmaktan çıkartabilmektedir. Gürültü seviyesi -40 dbm olan bir amplide klasik müzik dinleyemezsiniz. Neden? gürültü seviyesi insan kulağının headroom bölgesinde yüksek bir değer teşkil etmektedir. Bir klasik müzik konserinde bu seviyenin çok altındaki seviyede icra edilen birsürü enstruman bulunmaktadır. Dolayısı ile sadece bu enstrumanlar çalarken sadece gürültü duyacaksınız demektir.
Eğer bir frekans bölgesinde, standartların dışında bir distorsiyon (bozulma) görülürse o ampliden de bahsetmek doğru değildir. Bozulmanın gerçekleştiği frekans bölgesindeki içeriğin enstruman sesi olmaktan çıktığını, bir çeşit yapay ses olduğunu algılayacaksınız. Hatta bu frekans bölgesinde frekanslar içeren çoğu enstrumanın seslerinin birbirine karıştığını da göreceksiniz. Dolayısı ile bahsedilen frekans spectinin tek başına yeterli bir kriter olmadığı konusunda hemfikiriz. Hatta bu frekans bölgeleri tone kontrol, equalizer gibi aygıtlarla bertaraf edilmektedir. Neye göre, dinleyicinin kulağındaki hassasiyete ve beğeni bölgesine göre :mrgreen:


-3dB değerini ampl.de alt ve üst sınır bölgeleri için olarak vermiştim.
Yani ara bölgeler (30hz-18KHz) 0dB gibi.
Ama sonuçta ortak nokta anlamına gelecek toplam değerler konusuna açıklık gelmiş oldu zaten.
Bu detaylandırma, konuyu takip eden arkadaşlara daha faydalı olacaktır.

Selamlar
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mar 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik


Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen onursal » 27 Haz 2013, 16:06

hamist yazdı:
onursal yazdı:
Şunu açıklığa kavuşturalım.
Eğer bir amplinin frekans spectinde düşüşler var ise bunun hangi frekanslarda olduğunu kesin olarak belirtmeliyiz. Örnekte vermiş olduğunuz b amplisinde -3 dbm lik düşmeler 4KHz civarındaki frekanslarda ise, bu ampliyi dinlemek gerçekten zevkli olur. Çünkü bu frekanslar insan kulağı tarafından en fazla duyulan ve kulağı rahatsız eden frekanslardır. Dolayısı ile pek istenmeyen frekanslardır.
Ayrıca bir amlifikatörün frekans karakteristiğinin ideal olması da yeterli bir kriter değildir.
Belirtmiş olduğunuz gibi bir amplifikatörde distorsiyon, gürültü, yetişme hızı (slew rate) gibi birçok unsurlar bulunmaktadır. Bu unsurlardan birisinin bile kötü olması o ampliyi ampli olmaktan çıkartabilmektedir. Gürültü seviyesi -40 dbm olan bir amplide klasik müzik dinleyemezsiniz. Neden? gürültü seviyesi insan kulağının headroom bölgesinde yüksek bir değer teşkil etmektedir. Bir klasik müzik konserinde bu seviyenin çok altındaki seviyede icra edilen birsürü enstruman bulunmaktadır. Dolayısı ile sadece bu enstrumanlar çalarken sadece gürültü duyacaksınız demektir.
Eğer bir frekans bölgesinde, standartların dışında bir distorsiyon (bozulma) görülürse o ampliden de bahsetmek doğru değildir. Bozulmanın gerçekleştiği frekans bölgesindeki içeriğin enstruman sesi olmaktan çıktığını, bir çeşit yapay ses olduğunu algılayacaksınız. Hatta bu frekans bölgesinde frekanslar içeren çoğu enstrumanın seslerinin birbirine karıştığını da göreceksiniz. Dolayısı ile bahsedilen frekans spectinin tek başına yeterli bir kriter olmadığı konusunda hemfikiriz. Hatta bu frekans bölgeleri tone kontrol, equalizer gibi aygıtlarla bertaraf edilmektedir. Neye göre, dinleyicinin kulağındaki hassasiyete ve beğeni bölgesine göre :mrgreen:


-3dB değerini ampl.de alt ve üst sınır bölgeleri için olarak vermiştim.
Yani ara bölgeler (30hz-18KHz) 0dB gibi.
Ama sonuçta ortak nokta anlamına gelecek toplam değerler konusuna açıklık gelmiş oldu zaten.
Bu detaylandırma, konuyu takip eden arkadaşlara daha faydalı olacaktır.

Selamlar

Bahsetmiş olduğunuz bu ara bölgelerin 0 db seviyesinde olması, bir amplinin, POWER BANDWİDTH (Güç bandı) kriteri ile ilgilidir. Güç bandı meselesi hoparlörleri de ilgilendirdiği için buradaki 3dbm lik farkın, duyulabilir frekans bölgesinin dışında olması, dolayısı ile ihmali anlamına gelmektedir. İşte burada beğeni için amplilerdeki diğer unsurlar (distorsiyon, slew rate, gürültü) devreye girecektir. Ancak çok mükemmel bir hoparlör hayal edip kıyasladığımızda, -3 dbm lik bu fark hemen hissedilecektir.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen chf » 27 Haz 2013, 19:40

Ağzınıza sağlık. Peki amplifier, imizin kısa devre koruması varmı..
chf
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 440
Kayıt: 26 Haz 2013, 14:25
İl: izmir

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen hakan-imp » 27 Haz 2013, 20:28

onursal yazdı:
hakan-imp yazdı:Onursal bey lm 3886 ve aynı tür entegrelerin STK serilerinden müzikal anlamda daha iyi olduğunu belirtiyorlar siz hiç karşılaştırma fırsatı buldunuz mu acaba ?

Böyle bir kural yoktur.
Bir power amplifikatör belli bir gücü üretebilmek için tasarlanmaktadır. Benim amplim STK465 serisi ve 30W çıkış verebilen bir amplidir. (Aslında ben 40W alıyorum da neyse :mrgreen: ) Ama 3886 100W olarak anılsa da nasıl bir frekans responsu olduğunu ve güç bandından bahsedilmesi de gereklidir.
Daha iyi müzikal demek yanlış bir ifadedir. Eğer bir amplifikatörün frekans bandı yeterli değilse o amplifikatörden tabiri caizse..;
Bass sesleri iyi veremiyorsa; Teneke gibi deyimi kullanılır.
Tiz sesleri yeterli veremiyorsa; Bu ampli boğuk çalıyor denilmektedir.




Ben pek dinleme şansı bulamadım ama yeni nesil entegrelerin daha iyi olduğu kanısı yaygın durumda..


Ama sound işi göreceli bir durum olduğundan en iyisi yorumlara bakmayıp dinleyerek kendimiz test edmek :)
hakan-imp
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 128
Kayıt: 23 Mar 2011, 19:29
İl: Gaziantep

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen onursal » 27 Haz 2013, 20:45

hakan-imp yazdı:
onursal yazdı:
hakan-imp yazdı:Onursal bey lm 3886 ve aynı tür entegrelerin STK serilerinden müzikal anlamda daha iyi olduğunu belirtiyorlar siz hiç karşılaştırma fırsatı buldunuz mu acaba ?

Böyle bir kural yoktur.
Bir power amplifikatör belli bir gücü üretebilmek için tasarlanmaktadır. Benim amplim STK465 serisi ve 30W çıkış verebilen bir amplidir. (Aslında ben 40W alıyorum da neyse :mrgreen: ) Ama 3886 100W olarak anılsa da nasıl bir frekans responsu olduğunu ve güç bandından bahsedilmesi de gereklidir.
Daha iyi müzikal demek yanlış bir ifadedir. Eğer bir amplifikatörün frekans bandı yeterli değilse o amplifikatörden tabiri caizse..;
Bass sesleri iyi veremiyorsa; Teneke gibi deyimi kullanılır.
Tiz sesleri yeterli veremiyorsa; Bu ampli boğuk çalıyor denilmektedir.




Ben pek dinleme şansı bulamadım ama yeni nesil entegrelerin daha iyi olduğu kanısı yaygın durumda..


Ama sound işi göreceli bir durum olduğundan en iyisi yorumlara bakmayıp dinleyerek kendimiz test edmek :)


Çoğu arkadaşımızın yanıldığı nokta işe burasıdır. Sound işi göreceli bir kavram değildir. Literatürde yer almış ve belli standartlara bağlanmış bir bilim dalıdır.
Görecelilik kavramı sadece bir sesin frekans karakteristiği ile ilgili olabilir. Yani sen bass sesleri severken ben tiz seslerden hoşlanabilirim. Bir başkası medium sesleri ön plana çıkartarak dinlemeyi tercih ederken, bir diğeri ise bas ve tiz sesleri sonuna kadar açarak dinlemeyi de tercih edebilir.
Buna en iyi örnek, benim evin içişleri bakanıdır. :mrgreen: Ben amplide bass sesleri bir miktar açıp yoğun bass ile dinlerken, hanım kalbim yerinden oynuyor diyerek bass seslerin açılmasına karşı çıkmaktadır. Sonuçta bu tür çelişkileri tüm kullanıcılar arasında görmek gayet olasıdır.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen onursal » 27 Haz 2013, 20:50

CHF yazdı:Ağzınıza sağlık. Peki amplifier, imizin kısa devre koruması varmı..

Küçük çapta da olsa etkin bir koruma devresi mevcut.
Belli miktar uzunluktaki bir kablo üzerinde düşen gerilim, belli noktaya ulaştığında bir tristörü tetiklemekte, böylece koruma rölesi çekilerek hoparlörler devre dışı kalmaktadır.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Reklamlar

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen Amatör » 27 Haz 2013, 23:46

Onursal Bey
Ton kontrol konusunda ki düşüncelerinize katılamayacağımı söylemek istiyorum

Bence ton kontrol devreleri,kötü frekans cevabı olan hoparlörlerin veya kötü kayıtların bu eksiğini kapatmak için kullanılan bir tür oyuncaktan ibaret.

Ancak, bu şekilde düz cevap verebilecek hoparlör bulabilmek veya yapabilmek pek kolay olmadığından,daha çok genel kitleye yönelik hp üretildiğinden,genel seviyede cihazların pek çoğunda ton kontrol kullanılmış.

İş yine hoparlörler de bitiyor diye düşünüyorum.
Daha önce sözünü ettiğiniz dinamik alanı ve frekans cevabı optimum seviyede olan bir hoparlörü sanırım siz de ton kontrollü bir ampli ile kullanmak istemezsiniz

Katılırmısınız acaba bu düşüncelerime

Selamlar
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen onursal » 28 Haz 2013, 00:24

Amatör yazdı:Onursal Bey
Ton kontrol konusunda ki düşüncelerinize katılamayacağımı söylemek istiyorum

Bence ton kontrol devreleri,kötü frekans cevabı olan hoparlörlerin veya kötü kayıtların bu eksiğini kapatmak için kullanılan bir tür oyuncaktan ibaret.

Ancak, bu şekilde düz cevap verebilecek hoparlör bulabilmek veya yapabilmek pek kolay olmadığından,daha çok genel kitleye yönelik hp üretildiğinden,genel seviyede cihazların pek çoğunda ton kontrol kullanılmış.

İş yine hoparlörler de bitiyor diye düşünüyorum.
Daha önce sözünü ettiğiniz dinamik alanı ve frekans cevabı optimum seviyede olan bir hoparlörü sanırım siz de ton kontrollü bir ampli ile kullanmak istemezsiniz

Katılırmısınız acaba bu düşüncelerime

Selamlar

Gayetlene doğru diyorsun Amatör arkadaşım.
Bir ton kontrol devresi, mantıken, hissedilmek istenen ya da daha iyi algılanmak istenen bir frekans bölgesinin kazancını artırıp azaltmak amacıyla kullanılmaktadır.
Günümüz kayıtlarındaki kötülük te hesaba katılırsa iyi bir ton kontrol devresi bazen işe yaramaktadır.
Haa diyeceksin ki hoparlörler çok etkindir. Bu sözüne tam destek veriyorum ama para veremiyorum :D
Çünkü gerçek anlamda ton kontrole ihtiyaç duymadan dinlediğim sadece birkaç hoparlör (monitör) olmuştur. Bunlardan en beğendiğim STUDER firmasının 3 yollu bir sistemi ve personel referans monitörü olarak FOSTEX olmuştur.
STUDER'in bu hoparlörlerinden bir çift almaya kaltığımda ise bir ev parası olduğunu öğrendim.
Daha önce sıklıkla kullanmış olduğum birkaç STUDER ürünü sunuyorum.
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu da almak istediğim tek personel monitördür. Ama bir türlü alamadım.
Resim
8 cm lik hoparlörünün özelliğine yetişebilmek için 16 cm lik hoparlör kullandım yetmedi :evet:
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen Amatör » 28 Haz 2013, 00:49

Resimlerdeki cihazlar müthiş
Ancak ben de hoparlörlerde takıldım kaldım
Özellikle 80 li yılların Alman hoparlörlerinin soundu bambaşka veya benim müzik zevkime çok uygun diyeyim
Onlardan aldığım keyfi mesela dinlediğim birkaç japon hoparlörden mümkün değil alamadım.
İngiliz vs.menşei ile henüz haşır neşir olamadım

Adamlarda nasıl bir teknoloji varmış ki,onlarca sene evvel bu standartlarda ürünler ortaya çıkarmışlar.
Gerçi şu zamnda da üst seviye ürünler az da olsa mevcut ama almak için evi satmam gerekli :) haklısınız
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen Amatör » 28 Haz 2013, 00:51

Forumun server ında problem mi var acaba?
Bağlantıda son 1 haftadır sıkıntı yaşıyorum
Mesajımı gitmedi diye ikinci kez göndermişim
En son Amatör tarafından, 28 Haz 2013, 01:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 değişiklik yapıldı.
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

ÖncekiSonraki

Projeleriniz


 


  • Bu konular da ilginizi çekebilir:
    Cevaplar
    Gösterim
    Son ileti

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 0 misafir