STK 465 2X30Watt power ampli

Projeleriniz » Elinizde olan veya hazırladığınız projelerinizi ayrıntılı açıklama ve resimleriyle beraber gönderin; ana sayfamızda isminizle beraber yayınlayalım. Ayrıntılı bilgi Haberler ve Duyurular forumunda mevcuttur.

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen YunusGür » 27 Haz 2013, 01:09

Anfi çok güzel görünüyor. Malzeme kalitesi ve pcb yerleşimi. Elbette sesi de çok güzeldir. Ellerinize sağlık.
Kutunun ölçüleri nedir acaba? 45*45cm diye tahmin ediyorum ben ama.
YunusGür
Yeni Üye
 
İleti: 45
Kayıt: 22 May 2013, 22:57
İl: Antalya


Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen onursal » 27 Haz 2013, 01:11

Amatör yazdı:Teşekkür ederim açıklamalar için
Yazınızda biraz da fazla teknik terim kullanmışsınız,umarım yanlış anlamamışımdır

Gümbür gümbür müzik dinlemeyi seviyorum ama ara sıra :) Ayrıca 40 yaşından sonra rock müziği keşfettim,şu an en fazla ilgim de bu yönde.

Bu gümbürtü ile Ab amplimin alt frekanslarda başarısından söz etmek istemiştim,ancak altlardaki bu başarısını dediğim 200-800hz bandında gösteremiyor,class a ile karşılaştırdığımda

Sizin uyguladığınız kompanzasyon meselesini çok merak ettim doğrusu
Ampli fark etmiyorsa gerçekten olağanüstü bir eklenti olmuş yaptığınız kompanzasyon

Biz yaklaşık olarak tam düz bir frekans cevabı beklemiyormuyuz cihazlardan.Kaynaktan hoparlöre kadar
Pre de kullandığınıza göre companzasyonu,giriş sinyalini işleyerek ampliye uyguluyor.Bunu otomatik olarak mı yapıyor?Bir nevi eqolizasyon mu?

Zaten her cihaz kendi ürettiği harmonikleri ile ses rengini oluşturmaz mı?
Pre ve power amplilerin frekans cevaplarının geniş olmasını ,özellikle üst frekanslarının baya üstlere çıklmasını ,bunun tiz seslerin doğallığına ve detaylarına daha elverişli bir durum yarattığı düşünüyorum,bilmem katılırmısınız.

Companzasyonu bir çeşit equalizer olarak düşünebilirsin. Ama bilindik equalizerlerde olduğu gibi değildir. Örneğin senin sistemde az ya da çok duyduğun bir frekans bölgesini hoparlörlerinin karakteristiğine göre birkaç db artırıp azaltabilirsin.

Zaten her cihaz kendi ürettiği harmonikleri ile ses rengini oluşturmaz mı? Demişsin.
Bir amplifikatör asla harmonik üretmemelidir. Bir amplifikatör bir enstruman sesinde bulunan tüm fundamental (temel frekansları) ve harmonikleri, genliğini değiştirmeden aslına uygun olarak yükseltmelidir.

Bazen teknik konuşmam gerekse de bu deyimler bilinmesi gereken terimlerdir. Frekans karakteristiği deyimini bilmeyen bir kişinin Hi_Fi kavramından bahsetmesi biraz garip olmaktadır. Belki ingilizce kelimeler kullanılmış ve anlaşılmamış olabilir ama bunların Türkçe karşılığı elbet bulunabilir.
Distorsion yerine bozulma denilebilir.
Frekans responsu yerine frekans karakteristiği denilebilir.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen onursal » 27 Haz 2013, 01:16

YunusGür yazdı:Anfi çok güzel görünüyor. Malzeme kalitesi ve pcb yerleşimi. Elbette sesi de çok güzeldir. Ellerinize sağlık.
Kutunun ölçüleri nedir acaba? 45*45cm diye tahmin ediyorum ben ama.


Senin için cetvel arayıp buldum Yunus kardeş. :D
Amplinin kutusu 430mm ye 350mm dir.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen Amatör » 27 Haz 2013, 01:37

Hi fi konusunda herhangi bir idaam yok.
Sadece kafama takılan bazı şeyleri sorup öğrenmeye çalışıyorum.
İngilizcem baya zayıf,Teknik altyapımın da iyi olduğunu söyleyemem doğrusu.

Cihazlardan çıkan harmonikler derken tabiiki giren frekansların üreteceği harmoniklerden bahsediyorum.
Zaten temel frekanslarda eksiklik varsa sesden hissedilmez mi?
Her cihaz da enstrümanların veya insan sesinin doğal harmoniklerini yeterince bize hisettiremediğine göre ,sesinden etkilendiğimiz cihazı tercih etmemizden doğal ne olabilir?Buna da bu cihazın gayet doğal bir ses yapısı var diyemezmiyiz?

Konuyu da başka yönlere çekiyorum galiba,kusuruma bakmayınız.

Selamlar
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen onursal » 27 Haz 2013, 02:12

Amatör yazdı:Hi fi konusunda herhangi bir idaam yok.
Sadece kafama takılan bazı şeyleri sorup öğrenmeye çalışıyorum.
İngilizcem baya zayıf,Teknik altyapımın da iyi olduğunu söyleyemem doğrusu.

Cihazlardan çıkan harmonikler derken tabiiki giren frekansların üreteceği harmoniklerden bahsediyorum.
Zaten temel frekanslarda eksiklik varsa sesden hissedilmez mi?
Her cihaz da enstrümanların veya insan sesinin doğal harmoniklerini yeterince bize hisettiremediğine göre ,sesinden etkilendiğimiz cihazı tercih etmemizden doğal ne olabilir?Buna da bu cihazın gayet doğal bir ses yapısı var diyemezmiyiz?

Konuyu da başka yönlere çekiyorum galiba,kusuruma bakmayınız.

Selamlar

Bilmemek ayıp değildir. Bildiğim her konuda yardıma hazırım.
Cihazlardan çıkan harmonikler derken tabiiki giren frekansların üreteceği harmoniklerden bahsediyorum.
Bir davul sesinde 100 tane duyulabilir sinüs bulunduğunu varsayalım. Temel vurma sesine bağlı olarak bu sinüsler belli frekansta ve belli genliklerde olurlar.
ÖRNEK:
Davul sesinin temel (fundamantel) frekansının 100Hz olduğunu varsayalım. Genliği de haliyle en yüksek olan frekans bu olacaktır.
2. sinüs ise 125Hz olsun. Daha sonra bu frekanslardan 135,145,300, veya sayamıyacağımız kadar belli frekanslar bulunsun. Aslında bir davul sesi sadece bu kadar frekans içermez. Davul sesinde vurma efekti de havada titreşim yapacağı için 4KHz ve üzeri frekansların da bulunması gayet olağandır.
İşte bu frekansların belli bir genliği vardır ve belli bir oranda bir araya gelerek bu sesin özelliğini belirtir. Yani bizler bu frekansların hepsini aynı anda duyduğumuzda, aha davul açlıyor deriz.
Eğer bu frekans bölgesinin genliğini bazı frekanslarda belli bir oranda değiştirirsek o zaman davul sesi olmaktan çıkar ve bambaşka bir enstruman olarak algılarız. Bu söylediklerimi tam olarak anlayabilmek için MIDI çalışmaları yapıp belli frekans örneklemeleri yapmalı ve sesin bileşenlerini analiz etmeyi kavramalısınız.
İşte amplifikatörlerdeki kalite faktörü buradan geçmektedir. Bir davul sesinde bulunan tüm frekansları genliğini değiştirmeden yükseltmeli ve hoparlör vasıtasıyla aynen kulağımıza yansıtmalıdır. Bir amplifikatöre bir equalizer bağlar da bazı sesleri iyice azaltırsak davulun sesinin değiştiğine tanık olmuşuzdur.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen hamist » 27 Haz 2013, 11:33

Baştan itibaren konuyu takip ettiğimde görüyorumki, bu tek başına bir ampli. değil.
Dolayısı ile ulaşılan sonuçlarda sadece STKxxx ile ilgili olmayıp,
sistem olarak oluşturulan toplam sonuç olarak karşımıza çıkıyor.

Ve yine dolayısı ile pwr.ampl. frekans specti, prea. ton kontrolüne bağlanmış oluyor.
Bu durumlarda bazı bölgelere müdahele söz konusu olurken, öte yandan ampl. üst sınırı 100KHz den uzaklaşılmış
oluyor olmalı.
Zira ton kontrol devreleri, devamında bulunan pwr. ampl. teknik verilerini ciddi şekilde olumsuz etkiler,
ki 0 konumlarda bile, yani pasif konumda olduklarında da, bu etki söz konusu değil midir

Burada dinlenilen kötüdür demiyorum, her şeyden önce kulaklarımızın lezzet anlayışı belirleyicidir.

Sadece pwr ampl. ve sadece prea. test ve ölçümleri yaptınız mı?

Selamlar
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mar 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik

Reklamlar

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen Amatör » 27 Haz 2013, 11:45

Anladım galiba
Şu an itibari ile beni aşan bir konu.
Ben daha yüzeysel yaklaştığım için biraz kavram karmaşası olmuş.
Aslında aynı şeylerden bahsediyoruz ancak siz ses bilimi hususunda olaya yaklaşıyorsunuz,doğrusu da bu herhalde
Teşekkür ederim
Selamlar
Amatör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 775
Kayıt: 07 Eyl 2009, 19:15
İl: Zonguldak

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen onursal » 27 Haz 2013, 14:00

hamist yazdı:Baştan itibaren konuyu takip ettiğimde görüyorumki, bu tek başına bir ampli. değil.
Dolayısı ile ulaşılan sonuçlarda sadece STKxxx ile ilgili olmayıp,
sistem olarak oluşturulan toplam sonuç olarak karşımıza çıkıyor.

Ve yine dolayısı ile pwr.ampl. frekans specti, prea. ton kontrolüne bağlanmış oluyor.
Bu durumlarda bazı bölgelere müdahele söz konusu olurken, öte yandan ampl. üst sınırı 100KHz den uzaklaşılmış
oluyor olmalı.
Zira ton kontrol devreleri, devamında bulunan pwr. ampl. teknik verilerini ciddi şekilde olumsuz etkiler,
ki 0 konumlarda bile, yani pasif konumda olduklarında da, bu etki söz konusu değil midir

Burada dinlenilen kötüdür demiyorum, her şeyden önce kulaklarımızın lezzet anlayışı belirleyicidir.

Sadece pwr ampl. ve sadece prea. test ve ölçümleri yaptınız mı?

Selamlar

Hamist ağabeyim iyi bir konuya değinmiş.
Bir amplinin çıkış katı ne olursa olsun gerçek lezzeti veren tone kontrol kabiliyetidir. Ancak bunu yaparken lineer frekans karakteristiğine sadaket önemlidir ki kişilerin kulak zevkine hitap edebilsin. Yani bas ses seven basları açabilir, tiz sesleri seven tizlere önem verebilir. Kullanım takdiri kullanıcıya bırakılmıştır. Tüm kaliteli cihazlarda tone kontrol özelliği elbette bulunmaktadır.
Günümüzde, çoğu power çıkış amlifikatörlerinin frekans karakteristiği 20HZ-20KHz olarak verilmiştir. Bu ampli ister mos-fet olsun, ister BJT olsun,isterse kalın hybrid devreler olsun sonuç değişmeyecektir. Yani dünya literatüründe bu 20Hz ten 20KHz e kadar olan frekans bölgesi standarttır ve kabul görmüş bir değerdir. Peki tüm amplifikatörler bu değerlere göre üretildiği halde bahsi geçen lezzet olayı nereden kaynaklanmaktadır. İşte bu işin esas noktasıdır. Hemen açıklayayım.
A. amplisi değerleri 20Hz-20KHz +/-6 dbm olsun.
B amplisi değerleri 20Hz-20KHz +/-2dbm olsun
Burada hangi ampli daha kaliteli dersek elbette B amplisi hemen kendisini gösterecektir. Çünkü en lineer olan olan ampli B dir. Ama genel dinleme de A amplisini beğenenler de çıkabilir. Çünkü eşik değerler içerisindeki frekans artışlarının ya da azalmasının kişilerin hoşuna gittiği bölgelerde olması ihtimali de yüksektir.
Ama doğru olan nedir. Doğru olan, ses frekans bölgesinin mümkün olduğunca düz olması ve kullanıcının isteğine bağlı olarak değiştirilmesidir. İşte pre-ampli içerisindeki düzeltmeler bahsetmiş olduğum +/-3 dbm veya +/-6 dbm bölgelerinin ölçülerek düzeltilmesinden ibarettir. Fazlaca bir efekt yapılması hem Hi_fi tekniğinden uzaklaştırdığı gibi hem de bazı dinleyicileri rahatsız edebilir.

Bir tone kontrol devresi ve pre amplifikatör bir çıkış katını şu şekillerde etkileyebilir.
1 Her devrenin bir gürültü seviyesi vardır. Bu gürültü power output devresinde daha da yükseltilecektir. (Bu yüzden ekranlama yapılmıştır)
2 Her devrenin, bir distorsiyon özelliği vardır ve kaçınılmaz. Burada önemli olan, THD değil, bir sinüsteki IMD distorsiyondur. (Inter Modulation Distortion) Eğer bir ön devredeki IMD değeri belli standartların üzerinde ise power amplifier ya bunu aynen yükseltecek veya bu distorsiyona bağlı olarak harmonik üretecektir. İşte benim sistemde bundan kaçınmak için tüm giriş kartları önüne özel empedans ve seviye ayar sistemi konulmuştur. Çalışma seviyesi de standart değerlerden 20 dbm daha aşağıya çekildiğinde sonuç oldukça mükemmel olmuştur.
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen hamist » 27 Haz 2013, 14:49

Galiba anlaşamayacağımız nokta frekans specti.
:)
a ampl.si 0dB 20-20000Hz
b ampl.si -3dB 20-20000Hz.

Ama b amplisini dinlemeye doyamaz iken,
a aml.sinde aynı zenginliği alamayabiliyoruz.
Elbette ideal olan a ampl.isinin fark atması.

Burada a ampl.isinin diğer audio test factorlerinde frekans spect. dışında
başarısızlıkları olabileceği ihtimali var.
Response time, slew rate, hatta response linearitesi gibi.
Noise ve diğer factorleri belirtmeye gerek de yok.
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mar 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik

Ynt: STK 465 2X30Watt power ampli

Okunmamış iletigönderen onursal » 27 Haz 2013, 15:11

hamist yazdı:Galiba anlaşamayacağımız nokta frekans specti.
:)
a ampl.si 0dB 20-20000Hz
b ampl.si -3dB 20-20000Hz.

Ama b amplisini dinlemeye doyamaz iken,
a aml.sinde aynı zenginliği alamayabiliyoruz.
Elbette ideal olan a ampl.isinin fark atması.

Burada a ampl.isinin diğer audio test factorlerinde frekans spect. dışında
başarısızlıkları olabileceği ihtimali var.
Response time, slew rate, hatta response linearitesi gibi.
Noise ve diğer factorleri belirtmeye gerek de yok.

Şunu açıklığa kavuşturalım.
Eğer bir amplinin frekans spectinde düşüşler var ise bunun hangi frekanslarda olduğunu kesin olarak belirtmeliyiz. Örnekte vermiş olduğunuz b amplisinde -3 dbm lik düşmeler 4KHz civarındaki frekanslarda ise, bu ampliyi dinlemek gerçekten zevkli olur. Çünkü bu frekanslar insan kulağı tarafından en fazla duyulan ve kulağı rahatsız eden frekanslardır. Dolayısı ile pek istenmeyen frekanslardır.
Ayrıca bir amlifikatörün frekans karakteristiğinin ideal olması da yeterli bir kriter değildir.
Belirtmiş olduğunuz gibi bir amplifikatörde distorsiyon, gürültü, yetişme hızı (slew rate) gibi birçok unsurlar bulunmaktadır. Bu unsurlardan birisinin bile kötü olması o ampliyi ampli olmaktan çıkartabilmektedir. Gürültü seviyesi -40 dbm olan bir amplide klasik müzik dinleyemezsiniz. Neden? gürültü seviyesi insan kulağının headroom bölgesinde yüksek bir değer teşkil etmektedir. Bir klasik müzik konserinde bu seviyenin çok altındaki seviyede icra edilen birsürü enstruman bulunmaktadır. Dolayısı ile sadece bu enstrumanlar çalarken sadece gürültü duyacaksınız demektir.
Eğer bir frekans bölgesinde, standartların dışında bir distorsiyon (bozulma) görülürse o ampliden de bahsetmek doğru değildir. Bozulmanın gerçekleştiği frekans bölgesindeki içeriğin enstruman sesi olmaktan çıktığını, bir çeşit yapay ses olduğunu algılayacaksınız. Hatta bu frekans bölgesinde frekanslar içeren çoğu enstrumanın seslerinin birbirine karıştığını da göreceksiniz. Dolayısı ile bahsedilen frekans spectinin tek başına yeterli bir kriter olmadığı konusunda hemfikiriz. Hatta bu frekans bölgeleri tone kontrol, equalizer gibi aygıtlarla bertaraf edilmektedir. Neye göre, dinleyicinin kulağındaki hassasiyete ve beğeni bölgesine göre :mrgreen:
Kullanıcı avatarı
onursal
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 840
Kayıt: 03 Ağu 2010, 01:56
İl: ankara
Meslek: broadcasting

ÖncekiSonraki

Projeleriniz


 


  • Bu konular da ilginizi çekebilir:
    Cevaplar
    Gösterim
    Son ileti

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 0 misafir