Forumdaki bazı arkadaşlar benim bir Nico Ras fanatiği olduğumu düşünüyorlardır kesin. Tabiki değilim ama oldukça değer verdiğim de aşikar. Bunun en temel nedenlerinden birisi de Nico'nun sadece elektronik yetkinliği, pekçok DIY ve profesyonel ses devreleri tasarımcılarıyla dostluğu ve beraber çalışabilmesi ya da öğrendiklerini beklentisiz paylaşması felan değil.
Nico aynı zamanda bir müzisyen, caz gitaristi ve tasarımlarının ya da tavsiye ettiği devrelerin hepsi de canlı performansların olduğu gibi doğal haliyle, katkısız olarak yeniden üretilmesini amaçlamaktadır. Dolayısıyla bu tür amfiler genellikle kuru, cansız izlenimi verir, ama aslında doğal olanı üretir. Hoparlör ölçümleri için test devresi kurarken farkettim bunu, ama sonradan hatırladım ki Nico da aynı konuda beni uyarmıştı. Canlı performansı yeniden dinlemek için bu tür amfiler tercih edilebilir ama enstrüman amfisi olarak ne kadar doğrudur bilemiyorum. Lambaların gitarın tonuna ses katkısı vb. konular var, müzisyenlerin tercihleri çok farklı olabiliyor, benim ilgi ve bilgi alanımın dışında.
Devrelere gelirsek ilk devre olan RAS100 ise Nico'nun sesini en beğendiği tasarımlardan birisidir. Hitachi uygulama notlarına dayanan bu sade tasarımın daha güçlü bir benzeri de arkadaşı Rod Elliott'ın sitesinde mevcuttur, zaten bizim sitede de RAS300 adıyla bir uyarlaması var. Açıkcası kararsızlık anlamında bir sorunu da yoktur, çeşitli versiyonlarını yaptım, hatta bir eski iki de yeni versiyonu beklemede.
Sizin işinizi ise bence bu devrelerden ziyade, gerçekten gitar için tasarlanmış, denenmiş bir devre çözecektir. Hem preamfi hem de çıkış katı ile komple bir çözüm. Malzemelerde sahte olmamasına dikkat edilerek Karaköy piyasasından temin edilebilecek değerler.
http://sound.westhost.com/project27b.htm