grii_35'in canı sıkılırsa :=)

Projeleriniz » Elinizde olan veya hazırladığınız projelerinizi ayrıntılı açıklama ve resimleriyle beraber gönderin; ana sayfamızda isminizle beraber yayınlayalım. Ayrıntılı bilgi Haberler ve Duyurular forumunda mevcuttur.

Okunmamış iletigönderen e154 » 27 Kas 2007, 14:18

desene baya hızlı yaşıyosun... kabinleri bi şekilde denemişindir artık nasıl bi ses verdi....
e154
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 967
Kayıt: 25 Tem 2007, 02:19
İl: Ankara
Meslek: Elektrik Teknikeri


Okunmamış iletigönderen grii_35 » 27 Kas 2007, 20:04

walla ilk denememde neredeyse çıldırıyordum kapının üzerindeki kabinin tweeter hornunun vidalarını tam sıkmamışım altında böyle bi fıss ıfss ses geliyodu yerine keşfetmem biraz zaman aldı o ana kadar kafayı sıyırdım ama daha sonrasında mileniumlardan beklenmiycek bi performansla karşılaştım açıkçası ve şuanda çok memnunum ikinci bi projeye başlıyacak olursam bu odadaki sistem onun yanıdna yawru kalıcak valla :D
grii_35
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 114
Kayıt: 18 Haz 2007, 02:56
Konum: İZMİR

Okunmamış iletigönderen berat23 » 27 Kas 2007, 20:21

bu hızla devam edersen sonraki sistemlerini düşünemiyorum valla.çok güzel gözüküyolar ne mutlu sana
Resim
berat23
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 179
Kayıt: 01 Şub 2007, 17:27
Konum: ankara

Okunmamış iletigönderen Hazar » 27 Kas 2007, 23:41

Odan kopukmuş :)
Rüzgar ters esiyorsa, yelkenlerini rüzgar yönüne göre ayarlamaya bak; çünkü dünya çektiğin sıkıntılarla değil, gemiyi limana ulaştırıp ulaştıramadığınla ilgilenir.
ResimDIY Audio Türkiye Facebook Sayfası
Hazar
Site Sorumlusu
Site Sorumlusu
 
İleti: 1057
Kayıt: 12 Arl 2006, 12:20
İl: İstanbul

Okunmamış iletigönderen grii_35 » 28 Kas 2007, 21:02

Arkadaşlar gelecekte bi ihtimal bundan 2 adet koyabilirim belki şimdi ilkini getirttim arkadaş istedi bakalım kendimede 2 adet getirtebilirim:) kutuya yerleştirdikten sonrada fotosunu eklerim :) soundstream T5-15 modeli 38cm 2+2ohm aluminyum sarım çift bobin 1000W RMS gücünde sizce nasıl :D bide audiobahn AW-1505N ler var ama onlar şuanda stoklarda yok fotosunu koyamıyorum oda aynı özelliklerde sadece görüntü farklı neyse uzatmıyayım şimdi elimde olan bas işte bu;

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
grii_35
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 114
Kayıt: 18 Haz 2007, 02:56
Konum: İZMİR

Okunmamış iletigönderen Ersoy » 28 Kas 2007, 23:24

Tebrikler basarilarinin devamini dilerim.
Abartma konusunda bir proje daha yaptiktan sonra bence bir sonraki projede kaliteye yonelik bir calisma yapmani tavsiye ederim.
Ersoy
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 455
Kayıt: 22 Şub 2007, 15:49
Konum: istanbul

Reklamlar

Araba ve Seslendirme

Okunmamış iletigönderen hoparlör » 29 Kas 2007, 12:55

Aslında diğer başlıkta cevap yazmıştım ama elindeki hoparlörün resmi burada olduğu için bu başlıkta yazıyorum.

Bu hoparlör iyi bir araç subwoofer'ı olabilir. Ancak açık havada seslendirme için maalesef pek de uygun değil. Ses çıkar mı, elbette, amaca yeterince hizmet eder mi? Maalesef.

Araç hoparlörleri yer darlığı nedeniyle kon çapı daha küçük, ancak daha büyük Xmax ile üretilir genelde. Yani kon ileri geri daha fazla hareket ettirilerek emme basma tulumba gibi hava basıncı yaratılır. Bu arada kabin içine konulsa bile, aslında amaç arabanın iç hacmini kullanarak alt frekanslarda daha yüksek randıman almaktır. Piston gibi çalışacağından mekanik yorulmalara karşı süspansiyon ve kon daha dayanıklı plastik karışımlarından üretilir. Açık hava rezonans frekansları da 40-80 Hz arası olur.

Seslendirme amaçlı kullanılan hoparlörler ise çap olarak daha geniştir. 15-18-21 inç gibi. Hoparlör böylece tek harekette daha büyük bir hava kütlesini hareket ettirir. Kon malzemesi olarak kağıt türevleri ya da "coated paper" gibi vernikli vs. sağlamlaştırılmış malzeme kullanılır genelde. Böylece kütle olarak büyük olan konun daha hafif ve hareket kabiliyetinin yüksek olması beklenir. Açık hava rezonans frekansları da 25-35 Hz gibi düşüktür, çoğu zaman 30 Hz amfiden sınırlandırılır, artık sadece hoparlör dans edecektir bunun aşağısında.

Her iki tipte de ev HiFi sistemlerine göre daha büyük mıknatıslar kullanılır. Araçta piston olarak çalışacak basların oldukça yüksek bir manyetik alan yaratmaları beklenir. Seslendirme amaçlılarda da büyük hava kütlesini ittirecek kadar torku yüksek manyetik alan olmak durumundadır.

Bundan başka en büyük fark asıl kullanılan kabinlerdedir. Araç kabinleri de kapalı, portlu ya da bant geçiren olabilir. Ancak amaç özellikle araç içinde duyulabilecek ses frekansında yüksek basınç elde etmektir. Bagaj ile sürücü arasındaki mesafe en fazla 3 metre ise, bu durumda duyulabilecek alt sınır 113 Hz olacaktır. Yani 100 Hz'de maksimum ses basıncı üretecek bir kabin sürücüyü titreşimden öldürebilecektir:)

Daha alt frekansları ise araçtakiler değil etraftakiler duyacaktır doğal olarak. Evde de baslara 4 m. uzakta durmazsanız ses dalgası oluşmayacağından alt basları duyamayacaksınız ama komşularınız gümbür gümbür dinleyecektir :(

Seslendirme amaçlı sistemlerde alt frekansları bant geçiren ve horn yapısı ile akustik olarak kuvvetlendiren ve bir hedefe doğru olabildiğince yönlendiren kabinler tasarlanır. Kimileri bunu göğüslerinde basınç, kimileri kalp ritminde bozukluk, kimileri ise kulaklarında basınç olarak algılayacaktır. Mesafe uzak olduğundan 30 Hz'e kadar ses basıncı pek de düşük olmayacaktır.

Dolayısıyla bu ses basıncını oluşturabilmek için büyük kon olduğu kadar buna uygun hoparlör ve de kabin tasarlamak gerekmekte ve bu kabin boyutları de pek de öyle küçük olamayacaktır. Horn tipi akustik kuvvetlendiriciler de hesaba katıldığında olay biraz büyüyecektir doğal olarak.

15" araba için aşırı bir hoparlör, bu boyutta bir araç hoparlörünü seslendirme amaçlı kullanmadım, görmedim de..

Dolayısıyla çılgın projenin hoparlör kısmında biraz şüpheliyim. En fazla 15"-18" Eminence ve RCF hoparlör ile denemeleri inceledim, araç kabinlerine göre daha yüksek bir ses basıncı ve tokluk hissiyatı veriyordu.

Ama sanırım sen bir çılgınlık düşüneceksindir bu duruma :)
hoparlör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1844
Kayıt: 02 Eyl 2007, 19:30
İl: İstanbul

Düzeltme

Okunmamış iletigönderen hoparlör » 29 Kas 2007, 13:04

Birden yollayıverdim de unuttum düzeltmeyi. JBL'in GTO serisinin açık hava rezonansları 28-35 felan arasında değişiyor, yani öyle pek de yüksek değil. Son nesilin alt frekansları da düşük. Ama Xmax'lar oldukça yüksek dediğim gibi piston hareketinden.

Bu arada Hazar, şebeke filtresi Karaköy'de 3A 3 YTL, 10A 4 YTL gibi.
hoparlör
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1844
Kayıt: 02 Eyl 2007, 19:30
İl: İstanbul

Okunmamış iletigönderen Hazar » 29 Kas 2007, 17:07

Soundstream Tarantula ha.. İşi ilerletiyorsun ama bambam yönünde..
Resim

En sağdakiler bu subwooferin değerleri. Ayrıca orjinal kutunun içinden de bir kağıtla çıkmış olması gerekli Thiele/Small parametrelerinin. Fs değerine dikkat.

Sonuçta bu evde istediğin deprem etkisini vermeyecektir, sebebini tahmin edebilirsin.. Ama komşu faktörünü de düşünürsen zaten çok deprem yaratmaya da gerek yok.

Hoparlör bilgi için teşekkürler, bir ara alayım şu filtreleri :)
Rüzgar ters esiyorsa, yelkenlerini rüzgar yönüne göre ayarlamaya bak; çünkü dünya çektiğin sıkıntılarla değil, gemiyi limana ulaştırıp ulaştıramadığınla ilgilenir.
ResimDIY Audio Türkiye Facebook Sayfası
Hazar
Site Sorumlusu
Site Sorumlusu
 
İleti: 1057
Kayıt: 12 Arl 2006, 12:20
İl: İstanbul

Okunmamış iletigönderen armoni » 01 Arl 2007, 16:09

Süpersin Gri mükemmel olmuş bu projen yeni projelerinide bekliyoruz, görünüm süper mobilya işçiliğin zaten çok iyi.
Tebrikler...
2004 den beri aşkımı yazdığım denizlerde korsanım...
armoni
Yeni Üye
 
İleti: 12
Kayıt: 08 Eyl 2007, 21:47
Konum: kocaeli
İl: kocaeli

ÖncekiSonraki

Projeleriniz


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 0 misafir