Scooter'a Prof. Müzik Sistemi (Yardım Lütfen)

Otomobil Ses Sistemleri » Konumuzla doğrudan alakası bulunmasa da, soru(n)lar buraya...

Scooter'a Prof. Müzik Sistemi (Yardım Lütfen)

Okunmamış iletigönderen audiophile34 » 10 Nisan 2012, 02:31

Ustalar Merhaba...

uzun süreden beri aklıma olan bir projeyi takdim etmek istiyorum sizlere;
6 Senedir Dj likle uğraşıyorum hep bunu Motorculuk aşkımla birleştirmek istemişimdir, bunun için 4 Engelim vardı

1. si yakışıklı bir Scooter (Çok uzun süre sonrada olsa elde edebildim şükürler olsun)
Resim
Shot at 2012-04-08
2 . si gerekli olan mini ebatlarda DJ Controller (Pioneer DDJ-ERGO) , bu Controllerı Pioneer gibi bu sektörde Profesyonel bir firmanın yapmasını bekliyordum oda tamam, tabi satın alınacak bu en sona kalsada olur.
Resim
3 . sü Laptop (tamam)
4. sü ise tabiki müzik sistemi;

hemen içeriğini anlatıyorum;

BESLEME

* 2-3 Adet Yassı akü ile motosikletin alt sakal dediğimiz yerlerinin içine yerleştirilecek, sonra paralel bağlantı yapılarak 30-40 Amper'i elde edilecek, beni full performans en az 5 saat laptopu ve amfiyi kesintisiz beslemesi gerekecek, burada mid-bass larımı tekede düşürebilirim (nasıl olsa stereo etkisini zaten alamayacağım için pekte bir sorun olmaz) ayrıca amfiden çekilen akımıda azaltıp aküleri daha uzun süre kullanabilirim gibime geliyor. Aküler dışarıdan takviye ile şarj olabilmeli. gerektiğinde aküleri bypass moduna geçirip, harici kablolama prizden 220 alıp çalmaya devam edebilmeliyim (akümü besleyecek baba alternatör var derseniz de hayır demem :kop: )


SUBWOOFER


* Resim
Shot at 2012-04-09
Resim
Shot at 2012-04-09
Resim
Shot at 2012-04-09
Resim
Shot at 2012-04-09

resimlerde görüldüğü gibi pioneer ın çocukluğumdan beri hasta olduğum bir modelini kullanma kararı aldım, çift mıknatıs, tasarım, çift körük, butil lastik yok, ortalama 2-3 cm xmaxı var gibime geliyor, tabi eksileride var 11 cm ve 8 ohm.

kendi kabini 13 lt. ve 5,5 cm port kullanmışlar, bizim motordaki bagajımız tahminimce 18 lt. ben bu iki bass'ı da kullanmak istiyorum (nedeni ise çap zaten küçük db den kazanmak) bassları paralel bağlayıp 4 ohm ada düşürebiliriz anfinin durumuna göre, ayrıca portu bana oldukça büyük gibime geldi ben elimle yarısını kapattığım zaman daha doyurucu olduğunu duyar gibi oldum, böylece 2 bass'a tek port düşünebiliriz.

* 18 lt gibi bir kabinde max performansı nasıl alırız?
Resim
Shot at 2012-04-09
* konumlandırılmasını nasıl yapmalıyız (düz montaj, açılı, bandpass vs...)
* t/s parametreleri çıkarılabilinirmi? bildiğimiz verileri ; 8 Ohm olduğu, 11 cm çapının olduğu
orj. kabin öçüleri mevcut ve 100 watt olduğu.

:idea: bunun dışında bu litrelerde çalışacak Powerbass in Slimbass ları var, bunlarda 20 lt de çalışıyorlar fakat portsuz :( Resim
Shot at 2012-04-09
:idea: bide Sony nin aktif 20 cm bass ları var onlardan alıp (benim bagajla hemen hemen aynı litrede çalışırlar diye düşünüyorum) amfisindeki trafoyu iptal edipte kullanmak.
bu 3 çeşit bass fikrinin dışında fikirleriniz varsa hepsine açığım.


MIDBASS VE TWEETERLAR

Resim
Shot at 2012-04-09

midbass olarak resimdeki MTX Audionun ürününü kullanabilirim, yerin durumuna göre çift yada tek konulabilir.
Resim
Shot at 2012-04-09
midbass ların monte edileceği yerler.


AMFI

İşte geldik en can alıcı noktaya, eğer Powerbass yada Pioneer'ın basslarını kullanacaksak;

* Minimum yer kaplamalı (diğer araba amfileri ya çok yer kaplıyor yada güç olarak yetersiz kalabilirler) amfimiz su almayan bir yer olarak bass ların kabin niyetine kullandığı bagaja konulacak mümükün olduğunca küçük olup, bassların litresinden yememeli.
* Sublara pasif crossover kullanmamak ve bir nebze olsa R'n'B tarz müzikte derin basslar diğer Club müziklerinde daha sert bassları ayarlayabilmem için; Xover kontrolü olmalı
* Devrenin korumaları olursada tadından yenmez gibime geliyor.
* Videodaki kadar çift bassıda rahatlıkla besleyebilmeli
http://www.youtube.com/watch?v=DdYQanLKMMQ
* Midbass lar içinde haliyle amfi gerekiyor bu bass amfimizle aynı amfi üzerindede olabilir farklı da olabilir, bu arada sürücüleri ayrı sürmeyi planlıyorum ana üniteden 3 rca çıkacak; 1.si monoya çevrilip bass lara
2.si midbass lara
3.sü ise tizlere


EXTRALAR

* Akü şarjı ve direk besleme için Bypass modu switchi
* bir çift vumeter meter
* Ampermetre voltmetre ve db metre (hazır digital ölçenlerden var uyguna ebayde bu seçenek olmasada olabilir)
* 1 stereo rca yı 3 e çoklayan aparat.
* Selenin menteşe bölümüne yakın biryere yüzlerce kez açılmalara maruz kalacak ama kopmayacak kalın film kablolar.
* aküden yine laptapu direk besleyebileceğim adaptör
* bass lar ve middbass lar için polyester üzerine macun ve boya kaplı şişirme torpido



şimdilik aklıma gelenler bunlar, tabikide eksikler çıkacaktır, bu projeyi en kısa zaman da yürürlüğe sokmalıyım sezon geliyor çünkü,
bana fikirleriyle yardımı olacak arkadaşların/abilerime şimdiden teşekkür ediyorum.

tavsiyeleriniz üzere amfiyi ve montajı tek katlı bahçemizde çay çorba servisi eşliğinde yapabiliriz... :D
yada ortak bir nokta da "diyaudiotr" ailesinle birleşip konuyu masaya yatırabiliriz.
fikir olarak kardeş neden bunu böyle yapmıyorsun gibi kestirme fikirlerinizi ve eleştirilerinizi lütfen esirgemeyin.

şimdilik benden bu kadar, herkese bana katlandığı için çok teşekkür ediyorum, iyi forumlar...

Saygılarımla
Şerif AĞALAR
http://www.deejaysheriff.com
En son audiophile34 tarafından, 24 Nisan 2012, 21:20 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 değişiklik yapıldı.
audiophile34
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 09 Nisan 2012, 18:20
İl: İstanbul
Meslek: D.J.


Ynt: Motosiklete Müzik Sistemi Projem

Okunmamış iletigönderen hamist » 10 Nisan 2012, 11:02

İşte bu... diyorum öncelikle.
Önce kafamızda bir tasarı, sonra hedef, arge ve nihayet neler gerekli...
Proje böyle olmalı, merdiven altı kültürüne bulaşmadan.
Beklentileriniz açısından ciddi bir sorun olacağını sanmıyorum.
Sınırlar çizilmiş, gerisi kolları sıvamak olmalı.

Sanırım çift bass kullanacak olursanız yer açısından bir hayli zorlanacak olmalısınız.

Başarılar...
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mart 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik

Ynt: Motosiklete Müzik Sistemi Projem

Okunmamış iletigönderen audiophile34 » 10 Nisan 2012, 13:01

hamist yazdı:İşte bu... diyorum öncelikle.
Önce kafamızda bir tasarı, sonra hedef, arge ve nihayet neler gerekli...
Proje böyle olmalı, merdiven altı kültürüne bulaşmadan.
Beklentileriniz açısından ciddi bir sorun olacağını sanmıyorum.
Sınırlar çizilmiş, gerisi kolları sıvamak olmalı.

Sanırım çift bass kullanacak olursanız yer açısından bir hayli zorlanacak olmalısınız.

Başarılar...


bende sorun olmayacağını düşünüyorum, bagajın resmini eklemeyi unutmuşum onuda ekledim, iş bitiminde bassların dansını da izlemek sanırım güzel olacaktır. o nedenle 2 tane istiyorum, resimdeki powerbass te olabilir ama hakkıyla beslemeliyiz, yoksa 20 cm olup ta devasa butil lastiklere, mıknatıslara konilere sahip olan bass lar konulabilir, ama besleyemedikten sonra gereksiz masraf ve gereksiz ağırlık olarak nitelendiriyorum , bilmiyorum haksız mıyım?

çok teşekkür ederim, iyi çalışmalar...
audiophile34
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 09 Nisan 2012, 18:20
İl: İstanbul
Meslek: D.J.

Ynt: Motosiklete Müzik Sistemi Projem

Okunmamış iletigönderen Ersoy » 10 Nisan 2012, 21:31

Selamlar.
Aramıza hoşgeldiniz. Bende sizi tebrik ediyorum. Hem audiocu hemde motorcu olarak.

Atölyemde motorlarla haşırneşir olduğumdan, sizi uyarmak istedim.
İtalyan motorlarının en önemli hastalığı elektriktir. Motorun standart donanımı haricinde hiçbirşey bağlanmamalı. Ki italyan zaten standart haliyle bile konjektör (regülatör) ü
yakar. Bu nedenle çok kritik besleme. Regülatörün mosfetleri çok zayıftır ya kendini bozar yada sargıyı yakar. Hatta bazen beyin arızasına bile yol açar. Kısacası italyan işi motorda, elektik işi tehlikeli bişi.

Kolaygelsin.
Kainat, düşünceleri değil, hareketleri alkışlar.
Ersoy
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 455
Kayıt: 22 Şubat 2007, 15:49
Konum: istanbul

Ynt: Motosiklete Müzik Sistemi Projem

Okunmamış iletigönderen hamist » 10 Nisan 2012, 21:44

Ersoy yazdı:Selamlar.
Aramıza hoşgeldiniz. Bende sizi tebrik ediyorum. Hem audiocu hemde motorcu olarak.

Atölyemde motorlarla haşırneşir olduğumdan, sizi uyarmak istedim.
İtalyan motorlarının en önemli hastalığı elektriktir. Motorun standart donanımı haricinde hiçbirşey bağlanmamalı. Ki italyan zaten standart haliyle bile konjektör (regülatör) ü
yakar. Bu nedenle çok kritik besleme. Regülatörün mosfetleri çok zayıftır ya kendini bozar yada sargıyı yakar. Hatta bazen beyin arızasına bile yol açar. Kısacası italyan işi motorda, elektik işi tehlikeli bişi.

Kolaygelsin.


Motor merakıma yenilseydim ben de bilirdim bunları.
Artık biliyorum da.
:)
Tüketimleri ile ünlü ülkelerin tarihlerini üreten ülkeler yazar.
hamist
DIY Audio Gurusu
 
İleti: 1401
Kayıt: 24 Mart 2011, 23:45
İl: istanbul
Meslek: endüstriel elektronik

Ynt: Motosiklete Müzik Sistemi Projem

Okunmamış iletigönderen audiophile34 » 10 Nisan 2012, 22:29

Ersoy yazdı:Selamlar.
Aramıza hoşgeldiniz. Bende sizi tebrik ediyorum. Hem audiocu hemde motorcu olarak.

Atölyemde motorlarla haşırneşir olduğumdan, sizi uyarmak istedim.
İtalyan motorlarının en önemli hastalığı elektriktir. Motorun standart donanımı haricinde hiçbirşey bağlanmamalı. Ki italyan zaten standart haliyle bile konjektör (regülatör) ü
yakar. Bu nedenle çok kritik besleme. Regülatörün mosfetleri çok zayıftır ya kendini bozar yada sargıyı yakar. Hatta bazen beyin arızasına bile yol açar. Kısacası italyan işi motorda, elektik işi tehlikeli bişi.

Kolaygelsin.


asıl ben tebrik ederim, beni uyardığınız için, müzik sistemi için bağımsız bir sigorta ve akü kullanacağız, sanırım bu daha iyi olacaktır.
audiophile34
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 09 Nisan 2012, 18:20
İl: İstanbul
Meslek: D.J.

Reklamlar

Ynt: Motosiklete Müzik Sistemi Projem

Okunmamış iletigönderen fatihcol » 15 Nisan 2012, 20:59

merhaba,
öncelikle motorsikletin beslemesinden bağımsız yapmanı bende tavsiye ediyorum...

Mademki ayrı besleme ile kebandan süreceğiz :) , tüm driverleri 4 ohmun altında seçmemeliyiz.mümkün olduğu kadar yüksek omajlı seçmeliyiz, seçmeliyizki watt@spl verimliliği artsın. pasif x-over kullanmamalıyız; yer kaplar, watt harcar, sesi düşürür ve ısı oluşturur.

Biraz uğraştıracak bir iş, bu sistem ne otoya, nede kapalı alan ses sistemlerine tam uymuyor!

1)kask bagajınına tavsiyem 20 cm woofer veya SubWF koymak.
Burada iki seçeneğin var. alt frq önemsemiyorsan ve dinamik basları istiyorsan(techno) 4ohm mid-wf açık hava seslendirme driveri almalısın (port kullanma) Bu driver kullanılırsa bağaj açık kalmak zorunda.
İkinci seçenek free-air çalışma özelliğine sahip bir sub-wf kullanabilirsin, Bildiğim kadarıyla sadece pioneer üretiyor; eskiden TS-W201F, 202F, 203F gibi modelleri vardı. Sondaki F ibaresi, free-air çalışacak kadar sağlam bir yapıya sahip olduğunu belirtir. (Free-Air tavsiyemin sebebi; ne yaparsan yap, kask kabini zırlayıp genleşecek bir yapıya sahip olduğundan driverin fazına ters sinyaller üretecek olmasıdır, VAS ı bozmasıda cabası) ilk başta bundada port kullanma önce denemelisin.
altlar için gerekli watt 200ün altında.@4ohm

2)Mid ve tiz sesler için; Resimde gösterdiğin driverler MTX, PB(SWF); bu ortamda gayet verimsiz kalacaktır. Low daki tavsiyemden yola çıkmayı planlıyorsan; 1. seçeneğe uygun mid 2kHz ve üstünü okusa yeterlidir, yani mid-tiz driver kullanılmalı. Gereken watt 2x25watt civarı aktif sürülecek.
2. seçenekteki SWF kullanılırsa 10cm kağıt membrana sahip 2 adet mid ve bunlara paralel bağlı 6dB HPF 2xtiz gereklidir. Gereken güç 2x30 watt diyebilirim.
Bu seçenekte bagaz kapağının kapalı kalmasının mahsuru yoktur.

3)bagaj kapağına ampli ve gerekli olan 220V smps i yerleştirmeni tavsiye ederim.

Bahsettiğim güçler sinus güçlerdir. clip rms tabiki daha yüksek çıkacaktır. Gerekli SMPS en az 350Watt olmalıdır. 3 kanal ampli motorsiklet projene tam yeterlilik sağlayacaktır. (2yol veya 3yol kullanımında)

kolay gelsin
Kullanıcı avatarı
fatihcol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 04 Eylül 2007, 11:17
Konum: AOSS Maslak
İl: İstanbul
Meslek: Elektronik Teknisyeni

Ynt: Motosiklete Müzik Sistemi Projem

Okunmamış iletigönderen audiophile34 » 17 Nisan 2012, 13:32

fatihcol yazdı:merhaba,
öncelikle motorsikletin beslemesinden bağımsız yapmanı bende tavsiye ediyorum...

Mademki ayrı besleme ile kebandan süreceğiz :) , tüm driverleri 4 ohmun altında seçmemeliyiz.mümkün olduğu kadar yüksek omajlı seçmeliyiz, seçmeliyizki watt@spl verimliliği artsın. pasif x-over kullanmamalıyız; yer kaplar, watt harcar, sesi düşürür ve ısı oluşturur.

Biraz uğraştıracak bir iş, bu sistem ne otoya, nede kapalı alan ses sistemlerine tam uymuyor!

1)kask bagajınına tavsiyem 20 cm woofer veya SubWF koymak.
Burada iki seçeneğin var. alt frq önemsemiyorsan ve dinamik basları istiyorsan(techno) 4ohm mid-wf açık hava seslendirme driveri almalısın (port kullanma) Bu driver kullanılırsa bağaj açık kalmak zorunda.
İkinci seçenek free-air çalışma özelliğine sahip bir sub-wf kullanabilirsin, Bildiğim kadarıyla sadece pioneer üretiyor; eskiden TS-W201F, 202F, 203F gibi modelleri vardı. Sondaki F ibaresi, free-air çalışacak kadar sağlam bir yapıya sahip olduğunu belirtir. (Free-Air tavsiyemin sebebi; ne yaparsan yap, kask kabini zırlayıp genleşecek bir yapıya sahip olduğundan driverin fazına ters sinyaller üretecek olmasıdır, VAS ı bozmasıda cabası) ilk başta bundada port kullanma önce denemelisin.
altlar için gerekli watt 200ün altında.@4ohm

2)Mid ve tiz sesler için; Resimde gösterdiğin driverler MTX, PB(SWF); bu ortamda gayet verimsiz kalacaktır. Low daki tavsiyemden yola çıkmayı planlıyorsan; 1. seçeneğe uygun mid 2kHz ve üstünü okusa yeterlidir, yani mid-tiz driver kullanılmalı. Gereken watt 2x25watt civarı aktif sürülecek.
2. seçenekteki SWF kullanılırsa 10cm kağıt membrana sahip 2 adet mid ve bunlara paralel bağlı 6dB HPF 2xtiz gereklidir. Gereken güç 2x30 watt diyebilirim.
Bu seçenekte bagaz kapağının kapalı kalmasının mahsuru yoktur.

3)bagaj kapağına ampli ve gerekli olan 220V smps i yerleştirmeni tavsiye ederim.

Bahsettiğim güçler sinus güçlerdir. clip rms tabiki daha yüksek çıkacaktır. Gerekli SMPS en az 350Watt olmalıdır. 3 kanal ampli motorsiklet projene tam yeterlilik sağlayacaktır. (2yol veya 3yol kullanımında)

kolay gelsin


valla tam ümidi kesimiştim ki siteden ilgilenenler olduğunu görünce sevinidirik oldum :kop:

Jbl GTO 804 Aldım baktım 19 lt.rede portlu halde çalıyor fiyatta uygun ohh dedim kaptım bitane.
Resim

mid-tiz takım olarak yine uygun yollu olarak jbl kullanabilirim, ama sadece 1 mid, 1 tiz mi kullanayım diyorum, yoksa 1 takım olarak mı kararsızım?
selenin sadece yuvarlak bölümüne işlem yapabiliyoruz oda açılı bir şekilde kapadığı zaman bass ı üstüne gelicek. bu yüzden amfi ve aküleri motorun başka yerlerine koymam gerekiyor, ayrıca bagaja okadar şeyi doldurursam ister istemez litreden çalıyoruz :(
aküler dedim çünkü; tahminimce 1x 17 amper ve 1x 12 Amper yer kalırsa 1x te 12 amper daha koymayı planlıyorum, motorun farklı müsait yerlerine (görünmeyecek) şekilde tabi. yani 40 amper beni 5 saat boyunca full performans (laptop beslemesi dahil) götürür mü?
bassın konumlandırması nasıl olacak? ayrıca portun konumlanıdırılması nasıl olacak?


Resim

en derin çekilde nasıl çalar?

bagajın yamuk elips hacmi nasıl hesaplayacağız? ( 1 lt.su döküp döküp kaç lt. olduğunu bulmanın dışında :lol: )

Resim


peki bu durumda invertor e ve kapasitöre gerek varmı? aküler zaten 12 volt 40 amper olacak.

aydınlatıcı bilgileriniz için çok teşekkür ederim, eksik olmayın...
audiophile34
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 09 Nisan 2012, 18:20
İl: İstanbul
Meslek: D.J.

Ynt: Scooter'a Prof. (DJ Ekipmanı + Sub + Component ) Montaj

Okunmamış iletigönderen audiophile34 » 24 Nisan 2012, 17:58

abiler yokmu yardımcı olan?
audiophile34
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 09 Nisan 2012, 18:20
İl: İstanbul
Meslek: D.J.

Ynt: Scooter'a Prof. Müzik Sistemi (Yardım Lütfen)

Okunmamış iletigönderen fatihcol » 30 Kasım 2012, 11:58

Açıkçası verimliliği bu kadar düşük otomobil SWF si kullanmak istediğinden işin zevki kaçıyor. Sanki kendi bildiğini okumak istediğini düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
fatihcol
DIY Audio Fanatiği
 
İleti: 143
Kayıt: 04 Eylül 2007, 11:17
Konum: AOSS Maslak
İl: İstanbul
Meslek: Elektronik Teknisyeni


Otomobil Ses Sistemleri

 


  • Bu konular da ilginizi çekebilir:
    Cevaplar
    Gösterim
    Son ileti

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir