tesla yazdı:Selamlar,
Ekteki fotoğraftaki gibi bir açık kabin yapmak/yaptırmak istiyorum bunlar için. Okuduklarıma göre bu sürücüler için en doğru kabin açıkmış. Bir kaç konuda görüşlerinize ihtiyacım var.
El becerim orta seviyelerde sayılabilir. Sizce ben becerebilir miyim böyle bir kabin yapmayı?
Marangoza yaptırsam, okuduğuma göre hafif malzeme kullanılması lazımmış bu sürücüler için, mdf mesela. Maliyeti ne olur? Başka bir malzeme öneriniz olur mu?
]
Açık kabinler (OPEN BAFFLE) özel kullanım alanları için tasarlanır. Kabin arkasındaki mekanın akustik olarak yalıtılmış ve tasarlanmıştırlar.
Bu sebeple açık tip kabinleri heryerde doğru şekilde randımanlı kullanamayabilirsiniz.
Benim önerim bu hoparlörler için kapalı kabin, hatta mümkünse tamamen kapalı (INFINITIVE BAFFLE) kabinlerden yaptırmanızdır.
Kabin malzemesi olarak MDF bence en son kullanılması gereken malzemedir. MDF'nin yapısından dolayı titreşim yapmaya müsait malzemelerdir. Üstelik titreşim soğurma olarak hiç te iyi bir malzeme değildir.
Şimdiye kadar edindiğim tecrübelerde ve araştırmalarımda kabin için en iyi malzemenin MERMER olduğunu biliyorum. Ancak mermerin işlenmesi ve ağırlığı ciddi sorun olduğu için pek kullanılamamaktadır. Mermerden sonra en ideal malzeme sıkıştırılmış KAVAK veya LADİN ağacı olduğu söylense de temini oldukça zor bir malzemedir. Çünkü bu malzemeler henüz yaşken sıkıştırılır ve uzun süre kuru havada bekletilir. Zamanla bu tür ağaçların eğilip büküldüğü şeklini değiştirdiği bilinmektedir.
En ideal ve bulunabilir 2 adet malzeme kabin yapımı için önerilmektedir.
1 KONTRA adı verilen ve katmerli ince ağaç tabakalarından yapılmış malzeme. Yalıtımında dikkat ve özen gerektirmekle beraber işlenmesi kolay ve sağlam malzemedir.
2 SUNTA Bilinen ve en yaygın olarak kullanılan ideal kabin yapım malzemesidir. İşçiliği o kadar kolay değildir. Birleşme kenarları ve köşeleri dağılabildiği için özel kaplama gerektirmektedir. Suya rutubete dayanıklı değildir.
Burada tek yapılması gereken şey bass hoparlörlerin TS parametrelerinin hesaplanması (En azından free air rezonans frekansının bulunması) ve bu değerlere göre kabin büyüklüğünün hesaplanmasıdır.
Elde edilen hesaplara göre kabin tipi ve şekli belirlenince bir marangozla görüşülüp fiyat bilgisi alınabilir.